Hokej.net Logo
MAJ
3
MAJ
7

Czerkawski: Brakuje nam infrastruktury. To, że gramy w Elicie to cud

Były reprezentant Polski Mariusz Czerkawski (w środku) i obrońca biało-czerwonych Maciej Kruczek (Foto: Tomasz Gonsior)
Były reprezentant Polski Mariusz Czerkawski (w środku) i obrońca biało-czerwonych Maciej Kruczek (Foto: Tomasz Gonsior)

22 lata musieli czekać polscy kibice, żeby reprezentacja Polski ponownie wywalczyła przepustkę do Mistrzostwach Świata Elity. Ten sukces sprawił, że o hokeju zaczęły przypominać sobie największe polskie media. Gościem internetowego kanału "Super Expressu" był Mariusz Czerkawski, który opowiedział o grze "Orłów" i największych problemach hokeja na lodzie w Polsce.

Tuż po spotkaniu Polski z Rumunią legendarny skrzydłowy był gościem programu "Super Expressu". Czerkawski już na wstępie przyznał, że był nieco zirytowany początkiem tego spotkania, gdyż po pierwszej odsłonie biało-czerwoni przegrywali 0:1, chociaż oddali na bramkę rywali więcej strzałów. Podkreślał też, że również dla rywali ten mecz był bardzo ważny, bo punkt dawał im pewne utrzymanie w Dywizji IA.

Przyznał jednak, że ważnym elementem tego sukcesu były wartościowe sparingi z ekipami z Elity i fakt, że Róbert Kaláber od dłuższego czasu pracował już z polską kadrą i mógł ją dobrze przygotować do tego turnieju.

Na pewno reprezentacje Włoch i Wielkiej Brytanii byli faworytami tego turnieju, bo to jednak oni spadli z Elity i byli od nas wyżej w rankingu. Ale te nasze sparingi były ważne. Ten zespół trzeba było jakoś zgrać, trzeba znowu złapać tempo meczowe. Na sześć meczów wygraliśmy cztery. To na pewno zbudowało drużynę i wiarę w siebie i z optymizmem przystąpiliśmy do mistrzostw – podkreślił Mariusz Czerkawski.

Zaznaczył też, że mimo iż pierwsze skrzypce grali doświadczeni gracze jak Krystian Dziubiński czy Grzegorz Pasiut, to jednak swoje zrobili też młodsi hokeiści jak Alan Łyszczarczyk czy Kamil Wałęga.

Bez wahania wskazał także największy problem polskiego hokeja, którym jest infrastruktura. Brak lodowisk, drużyn, co zauważa też podczas swojego turnieju Czerkawski Cup.

Hokej to najszybsza gra zespołowa na świecie i faktycznie tego krążka nie widać (śmiech). Jest to sport nieobecny w największych miastach, oczywiście poza południem Polski. Ale jednak brakuje nam tej infrastruktury, bo w Polsce mamy może dwadzieścia kilka lodowisk. Jak ja robię turniej dla dzieciaków, konkretnie 10-latków, to mogę znaleźć w sumie 27, 28 drużyn. W piłce nożnej to prawdopodobnie jest tyle drużyn na czterech osiedlach. To, że gramy w Elicie, to chyba jakiś cud – dodał Czerkawski.

 

 

 

 

Liczba komentarzy: 29

Komentarze

Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze. Zaloguj się do swojego konta!
Lista komentarzy
  • omgKsu
    2023-05-08 10:40:37

    Panie Czerkawski a co pan zrobił w kierunku żeby polski hokej jakoś wypromować , ciągle sie pan mądrzy co jest źle , co niepasuje itp itd .
    Może warto było by ruszyć 4 litery mając takie "nazwisko" i coś zrobic dla polskiego hokeja.
    Turniej dla dzieci to jednak troche mało , dośc jest ludzi od mówienia co jest nietak ale mało od czarnej roboty . Moze warto sie nad tym zastanowić.

    • Patrick Albert Dole
      2023-05-08 12:33:27

      Woli grać w golfa. Zamiast tego w ciągu ostatnich 20 lat mógłby mieć np. własne kryte lodowisko i całoroczną szkołę hokejową w Warszawie. Jego syn woli koszykówkę. Ich problem.

    • J_Ruutu
      2023-05-08 14:56:40

      Syn hokeisty gra w koszykówkę. Zgroza :D
      Przecież wszystkie dzieci hokeistów zostają hokeistami.

  • Patrick Albert Dole
    2023-05-08 12:28:57

    Dokładnie!!! Kanada ma ponad 3000 krytych lodowisk hokejowych, a Polska tylko 25 krytych lodowisk, więc z zaledwie 1000 krytych lodowisk hokejowych będziemy nawet lepsi niż Kanada. Prosimy o więcej lodowisk hokejowych w Polsce i większą ligę hokejową obejmującą największe polskie miasta, takie jak Warszawa, Lublin, Białystok, Biała Podlaska, Łódź, Wrocław i Poznań! Więcej lodowisk hokejowych z ponad 2000 miejsc siedzących! Proszę! Narodowa arena hokejowa na ponad 10 000 widzów w Warszawie! Koniec z lodowiskami MOSiR przez dwa miesiące, na których dzieci nie mogą nawet grać i trenować hokeja na lodzie. To musi być ruch narodowy i zrozumienie. Infrastrukturę, dzięki której każdy Polak ma takie same szanse gry w NHL, jak każdy Amerykanin czy Kanadyjczyk. Czerkawski powinien wtedy szukać sponsorów na kolejne lodowiska w Polsce. Arena Czerkawskiego i całoroczna szkoła hokejowa w Warszawie?

    • J_Ruutu
      2023-05-08 13:58:54

      "Zaledwie" 1000 krytych lodowisk...
      A co lekarze na to? :D

    • DeNatt
      2023-05-08 19:23:05

      Ale z tą Białą Podlaską to żart ( w sensie "największe polskie miasta ")? Bo, że nawet takie miasta jak Biała Podlaska w takiej Słowacji mają ligę hokejową to oczywistość

  • J_Ruutu
    2023-05-08 12:57:54

    No tak, Czerkawski winien...
    Jak on w ogóle śmie w golfa grać :D

    • Patrick Albert Dole
      2023-05-08 18:08:40

      Finlandia, kraj liczący 5,5 miliona ludzi, ma około 300 krytych lodowisk. Polska jest 7 razy większa od Finlandii, więc dlaczego Polska nie miałaby mieć 1000 krytych lodowisk? Jeśli uważasz, że malutkie nowe lodowiska w Bydgoszczy, Poznaniu, Bytomiu i Sosnowcu to swego rodzaju sukces, powinieneś udać się sam lekarza. W samej Warszawie mogłoby być 5-10 lodowisk hokejowych i profesjonalna drużyna hokejowa. Wow, GKS Katowiec wygrał PHL, ekscytujące. Tak, na przykład Bobby i Brett Hull i jest wiele innych przykładów. Szanse, że syn Czerkawskiego zagra w NBA, są żadne.

    • J_Ruutu
      2023-05-08 19:26:33

      Sorry, ale piszesz takie głupoty że ręce opadają. Nie pierwszy raz zresztą.

    • Patrick Albert Dole
      2023-05-08 19:39:00

      To nie jest głupota. Po prostu nie zostałem wychowany przez komunizm i neokomunizm i wiem więcej niż prezes PZHL, który potrafi tylko powiedzieć: „daj nam pieniądze”, a nie nauczyć się jak zarabiać na hokeju na lodzie. Nie żebym był rasistą, ale Polacy są genetycznie stworzeni do gry w hokeja na lodzie, a nie w koszykówkę.

    • kijek
      2023-05-08 19:40:54

      Koleś jeb...., w kóło to samo. To dekla nie trafia, że jakby było zapotrzebowanie i zysk z inwestycji to już by tu 50 nawet stało. Niespełniony grajek lub cuś w tym stylu.

    • kijek
      2023-05-08 19:47:13

      Qrwa, ekonomista, socjolog i genetyk w jednym. I wszystko wie lepiej. Albo zdobywca nagrody Nobla albo Kowalsky od azbestu.

    • Patrick Albert Dole
      2023-05-08 23:54:08

      Gram w Euromilions i kupuje działke od wujka gdzie będę budował lodowisko :-)

  • JajcoW
    2023-05-08 13:41:30

    Taaa....narzekać i korzystać jako fundacja z dotacji...zamiast lobbować za budową pełnowymiarowych obiektów...taki polnische wirtschaft....infrastruktura jest, tylko jakby ciut przyciasna, zamiast pełnowymiarowego lodo buduje się na 3/4 przepisowego, bo na tyle wytargano kasy z EU i innych źródeł.....lub zróbmy widownię na 300 miejsc, to nie trzeba będzie organizować imprez masowych...... a na dodatek, a nuż założą jacyś szaleńcy drużynę hokejową i jest kolejny organizacyjny problem .... i mimo wszystko hokej trwa, spójrzcie tylko ile jest amatorskich ekip rozsianych nie tylko na południu Polski....Elbląg, Białystok, Lublin, Giżycko, Trzebnica, Kalisz, Malbork, Piła i można by jeszcze kilkanaście miejscówek wpisać, gdzie na niewymiarowych taflach śmigają krejzole za hokejową gumą.....ale najlepiej stwierdzić, że hokej to niszowa dyscyplina w PL.....bo kto jak już się załapie do hokejowego byznesu, to kręci ile się da i przytula kasę jak się da......

    • Patrick Albert Dole
      2023-05-08 18:29:42

      A Warszawa ma najwyższy wieżowiec w Unii Europejskiej, ale nie ma normalnej areny do hokeja na lodzie i prawie żadnych krytych lodowisk jak na tak duże miasto w północnoeuropejskim kraju. Nie przyszło im do głowy, żeby firmy budowlane i centra handlowe dawały coś społeczności, budując też lodowisk? Np. koszt czołgu K2 Black Panther lub czołgu Abramas jest taki sam jak koszt nowej areny hokejowej w Bytomiu, a Polska kupuje około 1000 takich czołgów, dla porównania. Czy nie lepiej byłoby pokonać Rosję w meczu hokejowym, niż iść z nią na wojnę? Nie jestem przeciwny ulepszaniu polskiej armii, ale żołnierze powinni też mieć czas na hokej lub mieć własną drużynę hokejową, tak jak każde polskie miasto i dziecko.

    • Patrick Albert Dole
      2023-05-08 18:29:57

      A Warszawa ma najwyższy wieżowiec w Unii Europejskiej, ale nie ma normalnej areny do hokeja na lodzie i prawie żadnych krytych lodowisk jak na tak duże miasto w północnoeuropejskim kraju. Nie przyszło im do głowy, żeby firmy budowlane i centra handlowe dawały coś społeczności, budując też lodowisk? Np. koszt czołgu K2 Black Panther lub czołgu Abramas jest taki sam jak koszt nowej areny hokejowej w Bytomiu, a Polska kupuje około 1000 takich czołgów, dla porównania. Czy nie lepiej byłoby pokonać Rosję w meczu hokejowym, niż iść z nią na wojnę? Nie jestem przeciwny ulepszaniu polskiej armii, ale żołnierze powinni też mieć czas na hokej lub mieć własną drużynę hokejową, tak jak każde polskie miasto i dziecko.

  • Patrick Albert Dole
    2023-05-08 20:10:18

    @DeNatt: Nie, tylko, że mam farmę pod Białą Podlaską i to jest niedaleko Białorusi i jak coś się zmieni na Białorusi, to byłoby dobre miejsce do rozgrywania tam meczów z białoruskimi drużynami, np. z Brześcią, Pińskiem i Mińskiem. Biała-Podlaska liczy 56 000 mieszkańców, o 16 000 więcej niż Sanok, który posiada arenę hokejową dla prawie 4000 widzów oraz profesjonalną drużynę hokejową.

  • Patrick Albert Dole
    2023-05-08 20:19:55

    @DeNatt, również Biała Podlaska ma zaledwie 1/4 stadionu piłkarskiego i nie ma w regionie nic innego do roboty, jak pićie wódkę, więc hokej na lodzie od razu byłby bardzo popularny, bo nie ma konkurencji ze strony innych sportów.

    • J_Ruutu
      2023-05-08 22:44:21

      No i co zrobiłeś w tym kierunku, poza popisywaniem się mądrościami na hn?

    • Patrick Albert Dole
      2023-05-09 12:28:48

      Gram w Euromilions i kupuje działke od wujka gdzie będę budował lodowisko :-)

  • RECplayer
    2023-05-09 10:27:57

    chcialbym dodac tylko 1, moze Czerkawski chcial cos zrobic dla PL hokeja, ale pseudo dzialacze od lat robia pod siebie,nie dopuszczaja innych i mial bariere nie do przeskoczenia albo moze i mogl w to wejsc, ale razem z nimi i nie chcial sie pchac w to "g...o" i uzywac swojego nazwiska ( co jak najbardziej rozumiem ). szkoda bo to 1z2 co grali w NHL i mogliby cos zdzialac, ale ze mamy narod jaki mamy to ciezko to idzie. Awans jest,trzeba sie cieszyc,bo nie wiadomo jak dlugo tam pozostaniemy ( obysmy nigdy juz nie spadli).

    • Patrick Albert Dole
      2023-05-09 12:19:51

      No właśnie, ale ludzie mogą samodzielnie i prywatnie promować hokej i tworzyć infrastrukturę hokejową. Ale czy polskie prawo i biurokracja to utrudniają, bo na wszystko trzeba mieć licencję i pozwolenie? Gdybym miał pieniądze, zbudowałbym własne lodowisko hokejowe i własną drużynę hokejową bez pomocy Betonu PZHL. Czy to jest możliwe?

    • gem
      2023-05-09 21:05:11

      Czerkawski to był zainteresowany interesami z prezydentem miasta a nie hokejem

    • Slavomirio
      2023-05-10 08:02:48

      Dokładnie jak piszesz

  • Patrick Albert Dole
    2023-05-10 01:51:40

    Musimy się dogadać z firmami produkującymi sprzęt hokejowy, CCM i Bauerem, że jeśli wybudują nam wiele lodowisk, to będą mogli sprzedawać na polski rynek dużo swojego sprzętu hokejowego.

  • rawa
    2023-05-10 19:08:48

    Patrick Ty jestes odklejony od polskiej rzeczywistosci. Co Ty porownujesz Kanade, gdzie hokej jest sportem narodowym nr 1 do Polski. Ciagle biadolisz o Warszawie. Wiesz dlaczego w stolicy nie ma hokeja? Bo Wawa ma wyjeb.. na hokej. Jak masz takie wspaniale wizje rozwoju hokeja w Polsce to dzialaj. Gwarantuje Tobie ze Twoj zapal szybko polska rzeczywistosc ostudzi.

    • Patrick Albert Dole
      2023-05-11 15:15:59

      Słuchaj, dorastałem w Quebecu, kiedy Wayne Gretzky został sprzedany Los Angeles Kings. Teraz ze stanów Kalifornia, Arizona i Floryda pochodzą więcej zawodników NHL niż z całej Polsce. Hokej na lodzie w Ameryce Północnej jest traktowany jako okazja biznesowa. W Polsce hokej na lodzie jest traktowany jak drogi sport, który dotacje państwowe powinny wspierać profesjonalną drużynę hokejową w Katowicach. Moim zdaniem profesjonalna drużyna hokejowa nie powinna grać na arenie hokejowej dla mniej niż 3000 widzów.

    • rawa
      2023-05-11 19:09:23

      Patrick dorastales w Quebecu dlatego wiesz jak to powinno wygladac. Niestety Polska to nie Kanada, Finlandia czy nawet Czechy. To kraj z dykty. Polski Zwiazek ma 20 baniek dlugu bo ktos ta kase przytulil dbajac o "rozwoj" hokeja w Polsce. To kraj lesnych dziadow z dawnej epoki i pseudodzialaczy. Chcesz miec lodowiska w Polsce bedziesz musial je sobie sam wybudowac.

    • Patrick Albert Dole
      2023-05-11 19:31:03

      Dzięki. Zgadzam się i dlatego chcę mieć własne prywatne lodowisko w Polsce. W Kanadzie i USA jest tyle lodowisk, że każdy może spontanicznie znaleźć lodowisko i samodzielnie ćwiczyć swoje umiejętności. Lub wynajmij lodowisko dla kilku przyjaciół. W Polsce powinno być tak samo, że pójście na lodowisko, amatorskie uprawianie hokeja na lodzie jest równie łatwe jak pójście na basen czy na siłownię i robić to przez cały rok, nawet w gorące letnie miesiące.

Wypowiedz się o hokeju!
Shoutbox
  • PanFan1: "too much money" well I wouldn't go that far, we can discuss balance in spreading money among Polish first and second division, but overpaid polish league is a mitth ;)
  • BOBEK: Jastrzębi Podhale Cracovia i inni tez biorą a nikt nie marudzi jak my ( wy )
  • szop: Fan nieprawdy nie napisali :)
  • PanFan1: Narut podeślij tam moją odpowiedź proszę
  • PanFan1: Ale i ździebko przesadzili Szopie
  • szop: duze pieniadze psuja ambicje zawodnikow i tu 100 % racji
  • narut: Poszło Fanie, jak będzie jakaś odpowiedź dam znać
  • staatys: Duże pieniądze psują w ogóle. A co do najbliższego meczu:
    Łotwo nie będzie.
  • szop: oj tak masz racje :)
  • narut: Fanie - to Tomek Valtonen rozrabia....
  • narut: "Problēma, kas eksistējusi jau ļoti ilgu laiku – Polijas hokejisti nespēlē spēcīgās ārzemju līgās. Jaunajiem Polijas hokejistiem vajadzētu braukt uz ārzemēm pēc iespējas ātrāk. Polijas čempionāts spēj piedāvāt tik labas algas, ka vadošie hokejisti mājās nopelnīs vairāk nekā ārzemēs. Lai izlauztos ārzemēs, vispirms jāpiekrīt algas samazinājumam, vairākus gadus smagi jāstrādā un tikai tad jābauda augļi. Manuprāt, tieši tā ir lielākā problēma," vērtēja Tomeks.
  • narut: „Problem istnieje od bardzo dawna – polscy hokeiści nie grają w mocnych zagranicznych ligach. Młodzi polscy hokeiści powinni jak najszybciej wyjechać za granicę. Mistrzostwa Polski mogą zaoferować tak dobre pensje, że czołowi hokeiści będą zarabiać więcej w kraju, a nie za granicą, żeby przebić się za granicą, trzeba przede wszystkim zgodzić się na obniżkę wynagrodzenia, trzeba ciężko pracować przez kilka lat, a potem dopiero cieszyć się owocami i to jest moim zdaniem największy proble
  • narut: – ocenił Tomek.
  • narut: https://sportacentrs.com/hokejs/pc_2024/09052024-pirma_pretiniece_polija_kurvitis_lielakaj
  • Arma: Czekajcie, chcecie powiedzieć że kluby mające budżet jak dwa inne kluby, psują rynek bo dają stawki z kosmosu i mogą każdego przebić w lidze ? Ja w szoku
  • Luque: Gadu, gadu, a jak przypadkiem zrobimy dobry wynik to ciekawe co wtedy powiedzą Łotysze...
  • PanFan1: Nie zgadzam się kompletnie Arma, w polskim hokeju nie ma jeszcze tyle hajsu żeby ustawiać "sellery cups" jak w NHL
  • RafałKawecki: Ta analiza Veltonena niestety nie trzyma się kupy. Gdyby było tak jak on pisze to obserwowalibyśmy zalew PLH młodymi Polakami. Niczego takiego się nie obserwuje.
  • RafałKawecki: @PanFan1 w polskim hokeju salary cap (a nie cup - bo to kubek) jest potrzebny z innych powodów. Żeby obniżyć koszty funkcjonowania drużyn. W przeciwnym razie prędzej czy później wykończymy wszystkie ośrodki. Apeluję o to od lat.
  • PanFan1: ... po drugie niech mi nikt nie próbuje nawet suflować rzewnych kawałków że bez odpowiedniego zasobu szmalu, da się porządny hokej dzisiaj robić
  • PanFan1: racja nie wyłączyłem słownika
  • PanFan1: Boże broń THL od salary cap - takie jest moje póki co zdanie
  • RafałKawecki: Ale nie da się zrobić porządnego hokeja bez powszechnego hokeja. Jasne, że nie będzie on nigdy w PL tak powszechny jak soker ale z 8-9 normalnie funkcjonującymi klubami świata nie zawojujemy.
  • Luque: Żeby hokej był porządny to popatrzmy na Słowaków chociaż... 2 porządne ligi po 14 drużyn to konieczne
  • RafałKawecki: Jak byliśmy 8-9 reprezentacją świata w zamierzchłych czasach to mieliśmy 2 ligi po 10 drużyn a i tak wtedy mówiło się, że baza jest mała.
  • RafałKawecki: Ale na tym można by już coś budować.
  • RafałKawecki: Obecny system jest patologiczny bo hokeiści krajowi zarabiają krocie a szkolące ich ośrodki pakujące w to masę kasy nie mają z tego nic. Nie dziwota, że nikt nie chce szkolić bo to jest po prostu palenie pieniędzy.
  • RafałKawecki: Lepiej wziąć gotowego do produkcji Szweda czy Fina.
  • PanFan1: Dlatego w odpowiedzi na to co rzucił Nrut, napisałem że problemem naszego hokeja jest rozkład środków (wszystko w THL) a nie jego przeinwestowanie
  • szop: Fanie ale po co ma sie przebijac za granica jak tu bez przebijania sie lepszy hajs zarobi ?
  • RafałKawecki: Ale kto zarabia ten mityczny hajs ? Wymień mi jednego młodzieżowca, który się w tym sezonie wybił w THL.
  • Arma: Macie przykład Bukowskiego, jeden dobry sezon w Sanoku i Tychy dały ofertę której nie mógł odrzucić. Tak byłoby z każdym młodym wyszkolonym za pieniądze klubu, w końcu bogaty wujek przyjdzie i da mu tyle ile nie zaproponujesz, bo chce.
  • PanFan1: Rośnie liczba młodych Polaków trenujących za granicą jak myślicie dlaczego ?
  • RafałKawecki: Bo polskie szkolenie jest słabe. Ale musi być słabe bo jest ekonomicznie nieopłacalne.
  • PanFan1: jest słabe bo nikt w nie nie inwestuje, przynajmniej nie tyle ile trzeba
  • RafałKawecki: Przypuszczam, że skumulowany koszt doprowadzenia zawodnika od żaka do pierwszej drużyny to ok. 1M zł. Po czym klub młodzieżowy (opłacany przez samorząd) dostaje za niego kilkanaście tysięcy ekwiwalentu za wyszkolenie.
  • RafałKawecki: Jak to się ma spinać ?
  • PanFan1: Skupiliśmy się wyłącznie na silnym THL, to faktycznie uważam za problem
  • RafałKawecki: No i przede wszystkim jak kogoś przekonać, żeby dał jeszcze więcej kasy ?
  • PanFan1: RK prowadzę, temat dobry do potem ?
  • RafałKawecki: Przede wszystkim 90% ludzi zupełnie nie rozumie, że kto inny ponosi koszty szkolenia (samorządy) a kto inny spija śmietankę - "profesjonalne" (cudzysłów zamierzony) kluby THL.
  • Arma: Nawet jakbyś miał najlepsze szkolenie w Polsce, nie masz możliwości utrzymać grajka u siebie dłużej niż sezon bo jak raz odmówi kontraktu 3 razy większego niż to co ty mu dajesz, to w następnym sezonie zażąda tyle samo u siebie. Nikt nie zatrudni super trenera do młodych by w dniu 18 urodzin patrzeć jak się pakuje i już nie wraca
  • RafałKawecki: Arma, przeczytaj moje poprzednie zdanie. Kluby nie "utrzymują" bo kluby nie szkolą. Robią to kluby młodzieżowe (w Osw UKH), które są zupełnie odrębnymi podmiotami.
  • RafałKawecki: Ale co do trenerów zgoda. Żaden samorząd nie wyda na trenera młodzieży dużej kasy bo to jest palenie pieniędzy.
  • szop: jutro zaczyna sie turniej :)
  • hubal: Heniu Gruth już wiele razy tłumaczył jak to powinno wyglądać
    Helweci to przerabiali
  • Jamer: Już za chwile skład się powiększy… kolejny podpis staje się faktem…
  • Luque: Tychy czy Katowice napewno stać żeby utrzymać dobrego wychowanka np. Jezior gra od początku, aż szkoda że doznał tej kontuzji może by gdzieś spróbował za granicą
  • emeryt: Jamerze dobrze by bylo nowego grajka w thl ogłosić
  • Arma: W tym problem. Liga jest zbyt biedna by utrzymać wychowanka z dala od Tychów i Katowic. A nikt nie będzie szkolić by komuś dostarczać grajków
  • Luque: Ale jest też jeden minus, bo niejeden przeciętny mógłby iść do słabszego klubu się ograć ale tego nie robią bo tu mają wygodnie...
  • Luque: Arma ja myślę, że to też bardziej problem tego odstępnego, jakby było z 250-300 tyś za gracza to inaczej by to wszystko wyglądało
  • Luque: Patrzę teraz na handball i Słowaki Naszym pokazują jak się gra...
  • Jamer: Eme: Nowi chyba twardo negocjują… trzeba czekać. Na razie kolejny dobry zostaje…
  • Luque: Żeby Nasi tak wygrali ze Słowakami w hokeja, w ramach rewanżu haha ;P taki żarcik...
  • narut: słabi są, niestety ręczna nie wykorzystała swoich 5 minut za Wenty i nieco później..
  • Luque: W Fortunie dawali 21.00 na Słowaków, a na Naszych 1.01... ciekawe, ciekawe
  • narut: i weź ty człowieku zrób coś na trwale z naszym hokejem, który nigdy nie miał żadnych sukcesów w kraju w którym liczy się tylko sukces bo ten przyciągnie tylko szersze zainteresowanie i jego wszelakie następstwa...
  • Paskal79: Witam Jamer dobry....?
  • Luque: Narut jak mamy taki patriotycznych zawodników jak taki np. Zubek to co Ty chcesz...
  • Luque: takich*
  • Paskal79: Wg mnie jest dobrze.... A nawet bardzo dobrze.....
  • Paskal79: Wychodzi że Craxa kasę ma ściągnąć Kapice,Mraca,i chcą Wanckiego i kilku innych plus kilku obco pewnie z7-8 plus młodzi nie zła mieszanka
  • Paskal79: Jamer masz na myśli obco czy krajowego nie licząc tych co pisało w artykule o trenerze....:-)
  • emeryt: Krzemyk ew Beza
  • narut: Luque - Zubek to odstępstwo, chłopak się przeliczył a raczej jego rodzice, czy kto tam, mamy też takich jak Kamil Sadłocha, czy Maciaś a zresztą myślę, że nie rzecz w uczuciach, odczuciach i kwestiach tożsamościowych - nasze chłopaki są tutaj bez zarzutu..hokej został w ramach taransformy po macoszemu potraktowany wszak
  • emeryt: Pascalu przedłużenie kontraktu bedzie
  • Oświęcimianin_23: Krzemyk, solidny Polak:)
  • emeryt: Krzemyk 2025
  • Oświęcimianin_23: 2027:)
  • unista55: Krzemyk podpisał na 3 lata
  • Jamer: Ale że na 3 lata…
  • emeryt: solidny,oby zrobił choć kroczek do przodu
  • narut: jego żywot opierał się czy też zasadzał się na tym w co ta transformacja nieszczęsna celowała - destruowała.. i dlatego te wszystkie władze nie wspierały i nie myślały poważnie o hokeju ..taka jest moja teoretyka.. zaorano Śląsk jako Śląsk (z przyległościami)
  • Jamer: Brawo Łukasz…
  • Luque: Narut myślę, że tutaj mógłby być kimś, pojechałby zza ocean i wcale nie byłby na straconej pozycji... mam nadzieję, że u Nas ma drzwi pozamykane, przeliczył się to niech teraz zbiera owoce
  • Luque: Śląsk to tam jeszcze się trzyma, zaorano huty, stocznie, włókiennictwo itd. Kopalnie jeszcze są i temu zostało to co jest...
  • Paskal79: No to Panowie są i inne..... niż Beza i Krzemyk... będą ogłoszone w następnych dniach....
  • Luque: Z kopalń to zaorali zagłębie wałbrzyskie...
  • Jamer: Paskal79: Wiedziałem o Krzemyku, jutro pewnie Beza… nowi w przyszłym tygodniu. Jedna piatka bedzie SWE…
  • Oświęcimianin_23: Paskalu, przedłużenia czy nowe twarze?
  • Oświęcimianin_23: Jamer, cała? :)
  • Paskal79: Jeno przedłużenie i nowy zawodnik blisko, choć dogadują szczegóły.....a może i dwa przedłużenia....
  • Paskal79: Włodarze robią dobrą robotę.... zobaczcie będzie zadowoleni.....:-)
  • Oświęcimianin_23: Pan Mariusz Sibik od 5 lat robi dobrą robotę:) Kurde, już tyle lat minęło...
  • narut: Luque - dzięki Bogu jest jeszcze co jest ale i tak mocno przetrzebione, żal na to wszystko patrzeć.. na przykładzie siatki, pamiętam ile było świetnych klubów, po których ślad nie pozostał - jedynie graja dziś potomkowie niektórych z zawodników rej wiodących wówczas..dla przykładu - Hutnik Kraków, Stal Stocznia Szczecin, Wifama Łódź czy Płomień Milowice/Sosnowiec, nawet Jastrzębie się nazywało Borynia, zaś Katowice Bildon.. to były czasy.. :)
  • Jamer: Tak Oswiecimianin cała piątka i bramkarz :)
  • Oświęcimianin_23: Jamer, no to czekamy na te strzelby:)
  • Paskal79: Jedna piątka,🇫🇮jedna,🇸🇪to 10 będzie niedźwiedź 🐻....:-)
  • Oświęcimianin_23: Czyli co, 1 SWE, 2 FIN, 3 i 4 mix międzynarodowy?:)
  • Paskal79: 3 piątki będą piekielnie mocne,a i czwarta mocna, namawiające ciotki ,kolegów siostry ,braci .kochanki i kochanków sąsiadów i sąsiadki by kupowali karnety...i wchodzili do klubu 100,.by dołożyć do pieca.....:-)
  • Jamer: 4 piątka ma być także mocna…
  • Oświęcimianin_23: Ja mam wniosek przygotowany do Klubu 100, tylko zeskanować i wysłać:)
  • Paskal79: Jamer będzie mocna, Ale 3 pierwsze będą piekielnie mocne....
  • Oświęcimianin_23: Nie pompujcie balonika:)
  • emeryt: sezon ogórkowy można pompować
  • Luque: Narut popatrz ile klubów hokejowych obecnie praktycznie nie istnieje...
  • Jamer: Paskalu79: to zweryfikuje lód… :) ale na papierze na pewno…
  • emeryt: kocham ten czas,podobnie jak sparingi i nowi grajkowie
  • Jamer: Mam nadzieje że bramkarz numer 2 to będzie wybór Zupy…
Tylko zalogowani użytkownicy mogą korzystać z Shoutboxa Zaloguj się!
© Copyright 2003 - 2024 Hokej.Net | Realizacja portalu Strony internetowe