Hokej.net Logo
MAJ
7

MŚ U18 IB: Porażka z Estonią i spadek z dywizji

MŚ U18 IB: Porażka z Estonią i spadek z dywizji

Nie tak wyobrażali sobie młodzi Polacy turniej w Bledzie i spotkanie o "być albo nie być". W decydującym pojedynku na Mistrzostwach Świata Dywizji IB U18 biało-czerwoni ulegli Estończykom 1:2 i spadli do dywizji IIA (czwarty poziom).

Spotkanie źle zaczęło się dla Polaków, którzy już od pierwszej tercji musieli gonić wynik spotkania po stracie bramki... w liczebnym osłabieniu. Karol Sobecki wywrócił się z krążkiem, co momentalnie wykorzystał Estończyk, który wymanewrował Tyczyńskiego.

W drugiej tercji bramki nie padły, chociaż były ku temu okazje. W trzeciej odsłonie spotkania biało-czerwoni widocznie rzucili się do ataku, co przyniosło pozytywne skutki. W 55. minucie meczu Błażej Chodor huknął z niebieskiej, a przed bramką gumę trącił Oskar Laszkiewicz, który przekierował ją w okienko.

To jednak nie wystarczyło. Gdy do końca trzeciej tercji pozostało już niespełna trzy minuty, Niklas Sildre odnalazł się w zamieszaniu podbramkowym i umieścił gumę w siatce.

Polska U18 - Estonia U18 1:2 (0:1, 0:0, 1:1)
0:1 - Maksim Burkov (17:36, 4/5),
1:1 - Oskar Laszkiewicz - Błażej Chodor, Nikodem Wróblewski (54:09),
1:2 - Niklas Sildre (57:02, 5/4)

Minuty karne: 10-14
Strzały: 30-30
Widzów: 59

Polska: Tyczyński - Sobecki, Rocki; Ja. Hofman, Dawid, Jo. Hofman - Chodor, Kapa; Rączka, Stolarski, Lisowski - Hanzel, Onak; Wojciechowski, Karnaś, Stabryła - Starościak, Prokopiak; Wróblewski, Drabik, Laszkiewicz
Trener: Andriej Gusow

Liczba komentarzy: 34

Komentarze

Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze. Zaloguj się do swojego konta!
Lista komentarzy
  • unista55
    2023-04-16 14:38:14

    Cytując klasyka "za nami jeno małpy".
    Kibice w Kongo zacierają ręce na hitowe starcia.

    • User
      2023-04-16 16:34:22

      W następnym roku U-18 będzie grać przeciwko:
      - Chorwacji
      - Wielkiej Brytanii
      - Serbii
      - Rumunii
      - Holandii -awans z IIB

  • narut
    2023-04-16 14:40:59

    niestety, co grosza Estonia w młodzieżowych kategoriach zaczyna nam coraz bardziej odjeżdżać - znikąd się to jednakże nie bierze wszak ich młodzież pobiera nauki hokejowego rzemiosła w fińskich ligach juniorskich.. niedługo przełoży się to wszystko na poziom ich rep. seniorskiej... cel nie został osiągnięty, czyli utrzymanie, niewiele zabrakło ale mimo wszystko.. ileż to kibic hokejowej rep. Polski przeżywa tych zawodów różnych.. ale dalej nim zostaje.. mam nadzieję, że za rok z łatwością awansują..

  • jack_daniels
    2023-04-16 14:54:09

    Zabrakło naprawdę niewiele.
    Uważam że gdyby nie ręką Gusova to byłoby zdecydowanie gorzej.

    • Bol
      2023-04-16 15:24:58

      Trenerze Gusow może nikt nie mówił ale polski SMS to nie białoruski czy rosyjski gdzie grają najlepsi tylko tutaj to w większości tacy którym się wydaje ze coś potrafią a czesto lepsi zawodnicy nie przyjeżdzają nawet na testy bo nie widza przyszłości w hokeju.Trzeba zmienić podejście i wyłapywać najlepszych 12latkow i dmuchać żeby chcieli się szkolić nie koniecznie w SMSie.

    • weekendhero
      2023-04-16 17:01:58

      Tzn jak? Wygrana z Austria to turbo fart. To nie miało prawa się wydarzyć jak wygrana Podhala z Unia w ub sezonie

  • Bol
    2023-04-16 14:59:39

    Powtórzę to co wczoraj.Zastanówcie się czy to napewno sport dla Was. SMS owi grajkowie totalna porażka i to oni maja być nadzieja w przyszłości Szczerze wątpię. Do trenera Gusowa - kieruj się rzeczywista selekcja i wyjdź poza schemat.I tak czekam co będzie z trenerem Ślusarczykiem który 2 lata z rzędu nic nie osiągnął ale wciąż piastuje stanowisko.

  • Hokej76
    2023-04-16 15:11:54

    Jeśli można było zrobić coś katastrofalnie źle w walce o utrzymanie to szczególnie ten ostatni mecz z Estonią to pokazał, że gracze tej kadry tak właśnie postąpią i to w najmniej oczekiwanym momencie. Zachowanie Onaka przy własnej grze w przewadze i jego bezmyślna strata krążka w środkowej strefie lodowiska i w konsekwencji bramka dla Estonii na 1:0, a potem kara Laszkiewicza, w sytuacji gdzie już koncentracja i odrobina oleju w głowie powinna się liczyć podwójnie, skoro mamy korzystny wynik, a do końca 3 minuty z hakiem. Ta reprezentacja oprócz meczu z Austrią pokazała tyle braków i tyle słabości w przypadku tak wielu graczy, iż na ich miejscu warto się zastanowić czy jest sens nadal uprawiać ten sport bez podstawowych umiejętności, czy to jazdy na łyżwach, czy też samego posługiwania się kijem, który w wielu przypadkach im po prostu okrutnie przeszkadza, albo służy w zasadzie tylko do podpierania aby nie stracić równowagi na za śliskim dla nich lodzie.

    • kano
      2023-04-16 21:59:33

      Hokej76 - zobacz sobie mecz na yt -
      „... w liczebnej przewadze Karol Sobecki wywrócił się z krążkiem, co momentalnie wykorzystał Estończyk, który wymanewrował Tyczyńskiego.”

      Pozdrawiam

      Nie zmienia to faktu ze przegrali

    • Hokej76
      2023-04-16 22:56:04

      Fakt, to był nr 18 czyli Sobecki, oglądając mecz na żywo w momencie tej straty odniosłem wrażenie, że to 16. Moje przeoczenie.

  • rdietrich
    2023-04-16 15:31:30

    Niektórzy zawodnicy bredzili przed tymi "mistrzostwami świata" o awansie, niestety rzeczywistość jest brutalna. Czy to SMS, czy kluby wszędzie są te beztalencia trenerskie odwalające tzw. fuchy po pracy. Klubom nie zależy na szkoleniu, bo zawodników zagranicznych jest multum. Pizdehael leży i kwiczy mając takie długi. Murray, Pasiut, Kolusz, Dziubiński, Wajda, Kruczek, Chmielewski itd. są po 30-tce, strach się bać jak oni skończą kariery, będziemy toczyć zacięte boje z ... Hiszpanią. Amen.

  • TyskiWładek
    2023-04-16 15:47:30

    Trzeba wyciągać pozytywy, za rok część tych chłopaków z rocznika 2006 pojedzie sobie wraz z trenerami i działaczami na kolejną, tym razem bardziej egzotyczną wycieczkę. Jak awansują to ogłoszą sukces a jak nie to za rok może Australia. A i dobrze ze jest Gusov i jego ręka bo mogło być gorzej np mogli by spaść o dwie dywizje albo dwa razy dzień po dniu a tak nas ręka uratowała.

  • xnm
    2023-04-16 15:48:57

    Hahahaha gwiazdy co im trenować się nie chce. Wiedzą wszystko najlepiej a potem dostają lekcje od drużyn co tradycji m

  • xnm
    2023-04-16 15:48:57

    Hahahaha gwiazdy co im trenować się nie chce. Wiedzą wszystko najlepiej a potem dostają lekcje od drużyn co tradycji m

  • xnm
    2023-04-16 15:53:23

    Hahahaha gwiazdki którym trenować się nie chce. Lekcje hokeja dostają od drużyn z kilkuletnią tradycja. Trenerzy którzy zatrzymali się w edukacji tego rzemiosła w latach 90tych. Dopóki dopóty nie wyjadą na zachód szkolić się to bedziemy mieli taki poziom. Co do gwiazd zacznijcie w końcu trenować a nie beczeć ze wam ciężko jest.

  • Gość GKS
    2023-04-16 16:14:33

    Bardzo żle się stało. Fatalny występ zespołu i trenera.
    Pytanie do tych co pisali tu peany o wspaniałym Gusovie. Czy któryś polski trener osiągnąłby gorszy wynik?
    Posłu[****] po powrocie co powie czerwone lico i czy usłyszymy że to moje zaniedbanie czy selekcja.

    • weekendhero
      2023-04-17 08:37:34

      Czerwone lico wychwalane na potęgę przez Twoich kolegów po szalu z pewnością powie, że to słaby rocznik i c[****]owa praca związku doprowadziła do tego spadku. On jest odpowiedzialny tylko i wyłącznie za pierwsze spotkanie z Austria.

  • danielos8
    2023-04-16 16:19:05

    Niesamowite jak można było to tak spie…ić, zwłaszcza po wygranym pierwszym meczu, myślałem że Gusow trafił do tych dzieciaków i wprowadził nową jakość ale skończyło się jak poprzednio. Trzeba wprowadzić chyba inny system bo ten z SMS-ami się nie sprawdza, i zainwestować w dobrych trenerów. Ogólnie dramat aż strach pomyśleć o seniorach za kilka lat.

  • jastrzebie
    2023-04-16 16:48:08

    Nie wierzę.

  • TyskiWładek
    2023-04-16 16:55:17

    A co na to wydział szkolenia PZHL wyda jakiś komunikat? Pomijam fakt ze wydział rozbudowany jakbyśmy byli co najmniej Kanadą w hokeju. Grabarze!!!

  • dzidzio
    2023-04-16 18:01:53

    Chłopakom po zwycięstwie nad Austrią zamarzył się awans a skończyło się spadkiem zresztą zasłużonym w 2 ostatnich meczach byli wyraźnie słabsi od rywali.

  • Bacznyobserwator
    2023-04-16 18:20:27

    Myślę że tatusiowe tych grajków by lepiej zagrali ;))
    Przeanalizujcie nazwiska chłopaków którzy są w tej szkole utrzymywanej z pieniędzy z podatników !!
    Zbliża się kolejny nabór do klasy I jak i uzupełnienie klasy II Wystarczy zobaczyć listę przyjętych po pseudo testach ;)
    Chwilo trwaj ! Trener Ślusarczyk sam syna wysłał trenować do Czech a tu wdraża swoją wiedzę ;) Wszyscy zarobili nawet Gusov ma utrzymanie Jak nikt nie chciał w seniorskim hokeju to mu z Nt załatwili robotę w Janowie

  • Krynio1971
    2023-04-16 18:27:16

    Szkoda komentować

  • WojtekPodhale
    2023-04-16 19:47:22

    SMS Katowice to przechowalnia dzieci działaczy, byłych zawodników, i znajomych.Bardzo stary system szkolenia a to na nich opiera się reprezentacje. Dochodzi brak szkolenia gry ciałem w czym pomagają Nasi nieustraszeni sędziowie , i mamy efekty.
    co gorsze że w miarę utalentowany zawodnik młodzieżowy by się rozwijać ucieka za granicę.

  • RafałKawecki
    2023-04-17 09:14:00

    Jak mawiał dziadek Lenin, żeby była jakość, musi być najpierw ilość. Tymczasem w niektórych rocznikach (na czele z seniorami) reprezentacje to jest prawie wszystko co posiadamy. Jak się przyjrzeć ilu "polskich" seniorów mamy w PHL to praktycznie co drugi gra w kadrze. To był nasz wybór, nikt go nam nie narzucał i to ... musi się skończyć źle. W pogoni za iluzoryczną jakością (którą dziwnym trafem coraz mniej ludzi chce oglądać) załatwiliśmy w ostatnich dwóch dekadach kilkanaście ośrodków hokejowych w Polsce: Nowy Targ, Bytom, Opole, Łódź, Bydgoszcz, Gdańsk,... Nie mówię o tych, które padły jeszcze dawniej: Zgierz, Siedlce, Poznań,...
    Naszym celem nie powinno być wydawanie pierdylionów na budowanie glinianej potęgi działającej w oparciu Finów, Szwedów, czy Łotyszy a wręcz przeciwnie - ograniczenie kosztów funkcjonowania klubów by jak najwięcej ośrodków mogło "wrócić do biznesu".

  • RafałKawecki
    2023-04-17 09:28:23

    Owszem, doraźnie poziom spadnie ale nie oszukujmy się - ten obecny nie gwarantuje nam żadnych sukcesów. Dopiero jak bazę klubów uda się odbudować do 10 zespołowej pierwszej ligi i 10 zespołowej drugiej ligi, to wtedy można zacząć ten system ostrożnie profesjonalizować. A do tego momentu ani grosza z pieniędzy podatnika na obcokrajowców.

    • J_Ruutu
      2023-04-17 09:49:34

      Tak jest, Polska dla Polaków. Po co nam w lidze jakieś Fińczyki czy inne Kanadole... My mamy swój hokej, własną myśl szkoleniową itp itd.
      Już widzę te tłumy na trybunach i te nowe ośrodki rosnące jak grzyby po deszczu.
      Sponsorzy będą walić drzwiami i oknami.

    • RafałKawecki
      2023-04-17 09:57:16

      Zwłaszcza, że teraz i tłumy na trybunach i sponsorów w ch...

    • RafałKawecki
      2023-04-17 11:45:00

      Z tą Polską dla Polaków to bym nie przesadzał ale ze zdaniem "pieniądze polskich podatników na szkolenie polskiej młodzieży" już bym się zgodził.

  • manek 1906
    2023-04-17 12:16:38

    To jest caly obraz poziomu polskiego hokeja. Szkoda tylko ludzi kochających tą dysypline, co sezon marzy nam się potęga światowa, a tu tylko marazm. Jaka czeka nas perspektywa jak karierę skończy paru nie młodych już hokeistów? Czy tak trudno stworzyć od podstaw, konkretny system szkolenia który za parę lat przyniósł by efekty? Przecież te chłopaki odstają pod każdym względem, od tych których laliśmy na potęgę.

  • Bol
    2023-04-17 12:20:25

    Mamy tyle ośrodków szkoleniowych ze wychodzi ze jesteśmy potęga hokeja w grupach młodzieżowych.
    Nic z tego juz nie rozumiem bo wyniki na MŚ to są lichutkie.O co tu chodzi …czyżby o to co zwykle?

  • Zyga Cracovia
    2023-04-17 14:59:10

    Rafał Kawecki 100% racji, podpisuję się obiema rękami. Dodam od siebie , że to nie wina Gusowa, bo kto oglądał naszą u-18 rok temu , wie że poprawa gry jest. Problem w ilości i jakości szkolenia.
    Jestem przerażony poziomem. Przecież gdyby nie absencja Rosji i Białorusi gralibyśmy w dywizji2a i nawet o awansie do Ib nie byłoby mowy. My już jestesmy na poziomie Serbii i Rumunii. Jest TRAGICZNIE!

  • Golgol
    2023-04-17 17:10:21

    Ostatnio moda że od najmłodszych grup czyli od minihokeja trwa wyścig kto ma więcej grajków z Wschodu potęguje się to w starszych rocznikach nasi siedzą graja przyjezdni. Kadra u16 i u18 jaknjest wybierana ?dzwoni trener po klubach i pyta się kto się nada dramat chłop nawet nie widział zawodnika a go powołuje zlepek zawodników i info dobra jedziemy a potem szukanie przyczyny lepiej chyba.nie.bedzie

  • WitekKH
    2023-04-17 23:36:27

    Jedna jaskółka wiosny nie uczyniła. Punkty wywalczone po naprawdę dobrym meczu z Austrią, w końcowym rozrachunku na niewiele się zdały. Regres w grupach młodzieżowych niestety trwa i jakoś zaradzić temu nikt ani nic nie może...
    Szkoda!

Wypowiedz się o hokeju!
Shoutbox
  • PanFan1: "Kasztania" 5:6 w doopę, ale dzielnie postawili się Helvetom
  • hanysTHU: Tak jest szopie wtorek, jutro już poniedziałek...na mistrzostwach inaczej czas leci hehe
  • PanFan1: Na tym turniej pukniemy Niemców, rzekłem !
  • redgar: Ciekawe co szwedzkie mebeluxy powiedzą po meczu. Mowili, że dwucyfrowka będzie, że z palcem w tyłku. A co? Nasi się postawili
  • szop: Paskalu miej na oriencie koszulko we wtorek hihi hanysie gdzies mie 1 dzien pouciekal:D
  • Paskal79: Szop popytam myślę że tam będzie do kupienia na miejscu,jak byłam ostatnio na.MS w Czechach to chyba było można kupić koszulkę drużyny
  • Paskal79: Szwedzi już nie raz śmiali się z masę jeżeli chodzi o hokej, wcześniej jakąś była gwiazda mówiła po cię w LMe takowe drużyny jak mistrz Polski,nie pamiętam jego nazwiska...
  • Paskal79: Z nas sie śmiali..
  • Luque: Fakt eme, póki co Urban się broni, wybacz Pan Panie Macieju, liczę że jeszcze coś Nam wywalczysz pozytywnego
  • Paskal79: Valtonen wali ostro i bez skrupułów wielki fachowiec,to jest ekspert na prawdę
  • Paskal79: Ale Valtonen pkt Polski hokej działaczy i wszystko super gość , super ekspert i fachowiec,takich to miło posłuchać, brawo Polsat za takich ekspertów!
  • PanFan1: amen 👍
  • rawa: Let's go Panthers
  • rawa: Iskrzy dzisiaj.
  • rawa: Pasta 1:0 w PP dla Bostonu
  • rawa: Piękny strzał Pasty.
  • rawa: Miśki 2:0
  • rawa: Kocurom wykończenia i skuteczności brakuje.
  • rawa: W końcu Anton Lundell strzela dla Kocurów 2:1
  • rawa: Forsling słupek
  • rawa: 27:12 w strzałach dla Kocurów ale słaba skuteczność
  • rawa: Bennett na 2 sekundy przed końcem PP wyrównuje 2:2
  • rawa: Publika lekko wkur... Bennett im brame wcisnal a cały mecz buczą na niego za Marchanda.
  • rawa: Barkov ale pięknie wcisnął. Kocury 3:2
  • rawa: 1:23 do końca
  • rawa: Ekblad kara. 35 sekund
  • rawa: Brawo Kocury! 3:1 w serii.
    Bramka Bennetta w PP na 2:2 dyskusyjna.
    🐀
  • emeryt: my tu gadu gadu o MŚ a w kuluarach thl aż huczy...
  • thpwk: Po tych dwóch spotkaniach naszej reprezentacji naszła mnie pewna refleksja. Wydaje mi się, że Te 22 lata braku gry na najwyższym poziomie zatarły postrzeganie naszej ligii i kadry. Może ta różnica między nami, a elitą nie jest, aż tak kolosalna jak się nam utarło myśleć przez lata lata. Ciężko to było zweryfikować przez brak kontaktu nawet na poziomie spotkań towarzyskich
  • KubaKSU: Mam nadzieję, że po tych MS skauci będą patrzyć innym okiem na naszych grajków i w końcu doczekamy się gracza w NHL..tak jak mówisz przez to zatarcie i skazywanie na porażkę nasi boją się wypłynąć na głęboka wodę.. wola pewne i dobre sianko w THL ,przecież kariera nie jest zbyt długa..:)
  • JajcoW: Kara dla Górnego sprawdzana przez pasiastych na VAR....i kara w jedną stronę, chociaż Górny zaliczył sekundę wcześniej od Szweda gałę w twarz pod przykrytą rękawicą i musieli to widzieć p a l a n t y.....ale główny z krainy serów i czekolady miał własną interpretację przepisów i tylko naszemu zaaplikował 2+2.....generalnie oglądając już kilka szpilów należy stwierdzić, że jak zawsze do poziomu gry nie dopasowali się poziomem panowie w białoczarnych trykotach.
  • Arma: Łatwiej się nadrabia zaległości niż się ucieka przed resztą. Nasza liga nie jest taka słaba w Europie, tak samo repra daje radę, trzeba tylko naprawić parę spraw i coraz odważniej pukać do lepszego świata
  • PanFan1: thpwk - Arma : pełna z wami moja zgoda (już od mistrzostw 1B w Tychach pisałem że my nie jesteśmy aż tacy słabi w tę grę, a większość problemów wynika nie tyle z poziomu naszych zawodników, co z pokłosia Chwałkowego burdlu, że ten koleś do dziś nie został rozliczony ... cóż no comment) o jednym tylko trzeba pamiętać już teraz ...
  • PanFan1: ... jeżeli nadal będziemy mieli dramatycznie niskie wymagane minimum polskich graczy w meczu ligowym (6), to za dwa trzy lata będziemy mieć ogromny deficyt zawodników gotowych do gry - albo nawet zbliżonych - na dobrym poziomie i już teraz trzeba patrzeć dalej do przodu niż tylko to co za rok.
  • PanFan1: "sześciu to mało"
  • Zaba: ^^ gdyby to jeszcze dotyczyło 6 w grze... to byłoby pół biedy... ale to chodzi o 6 w składzie czy nawet w kadrze...
  • Zaba: odliczając 2 bramkarza i czwartą obronę czy nawet całą piątkę to wygląda to już znacznie słabiej...
  • Zaba: Natomiast mocna liga mocno rozwija tych Polaków, którzy się do niej łapią i w niej regularnie grają. Dlatego nie do końca zgadzam się, ze stwierdzeniem, że dla naszych młodych zawodników jedyną droga na rozwój jest uciekanie do innych lig. Co z tego, ze sa w kadrach zespołów z lepszych lig jesli w nich regularnie nie grają, albo trafiają na farmy do np I ligi czeskiej, która jest słabsza od naszej THL.
  • Zaba: Kiedyś kadrowicze, którzy grali w PLH byli w niej najlepszymi, lub co najmniej wyróżniającymi sie zawodnikami. Nie musieli się wiec wybitnie starać a i tak byli gwiazdami... Mecze na wysokim poziomie grali kilka razy w sezonie. Dziś, dzięki znacznemu wzrostowi poziomu, a także wyrównaniu ligi niemal na co dzień grają takie mecze z zawodnikami znacznie lepszymi od siebie, dzieki czemy nawet w wieku dojrzałym znacznie się rozwinęli i poprawili swoje umiejętności...
  • Zaba: ... co przełożyło się na poziom tej obecnej reprezentacji... Natomiast zgadzam się, ze jak oni zakończą grę, a do ligi nie przebiją sie kolejni młodzi to niesttey w przyszłości może sie to odbić na pozimie repry... Dlatego uważam,że bardziej potrzebna nam jest mocniejsza I liga niż zwiększanie limitu Polaków w składzie do kilkunastu zawodników i zmniejszanie pozimmu ligi.. Niesttey nie stać nas obiecnie na to aby utrzymać poziom THL przy znacznie zwiększnym limicie Polaków w składach.
  • J_Ruutu: Żaba, wszystko ok, ale to nie jest limit.
  • J_Ruutu: To jest wymagane minimum.
  • J_Ruutu: Możesz grać samymi Polakami, nie ma przeszkód.
  • Arma: Ale jest poczucie że klub grający Polakami traci możliwość rywalizowania z resztą na równych zasadach a tak byłoby minimum 10 Polaków w klubach to by liga wróciła do stanu sprzed paru lat tylko zamiast Craxy czy Sanoka byłyby Katowice
  • majk1984: Cześć. Pytanie odnośnie dojazdu do Ostravy - był ktoś z Was? Gdzie najlepiej zaparkować samochód? Pytam pod kątem zajętości tych pod halą gdzie można jeszcze zostawić?
  • AdaM1234: Pod okolicznymi sklepami masz bezpłatne parkingi.
  • AdaM1234: Np pod Kauflandem duży parking.
  • J_Ruutu: Arma, ja tylko w kwestii formalnej, po prostu nie używajmy określenia "limit Polaków w składzie", bo nie ma czegoś takiego. Jest jedynie wymagane minimum. Limit określałby maksimum.
  • Beta: Myslę ze kolega z Jastrzębia się nie obrazi jak wykorzystam jego podpowiedz odnośnie parkowania
  • Beta: poleca parkować pod OBI a stamtad 3 przystanki tramwajowe-około 7 min
  • Beta: przystanek pod sklepem
  • PanFan1: to i ja za tę podpowiedź dziękuję
  • narut: to był chyba najlepszy mecz naszej kadry w ostatnim 30 leciu...
  • Ixat: @Zaba. Święte słowa, trzeba budować mocną I Ligę z normalną ilością rund by tam mogli się ogrywać młodzi. Do tego łatwa możliwość przenoszenia się mlodych zawodników między I ligą a ekstraklasą (kontrakt na dwie ligi).
    Podniesienie minimum Polaków może nieść za sobą pułapkę finansową - polscy gracze (szczególnie teraz, przy małej ich podaży) będą oplacani powyżej rynkowej wartości bo kluby będą "na musiku".
  • szop: limit powinien zostac wole 6 Polakow w skladzie ale majacych pojecie o grze a nie po 15 i jeden gorszy od drugiego ligi Open tez nikt nie chcial a jakby nie ta liga nie byloby Nas dzis w Ostravie
  • PanFan1: To skąd weźmiemy hokeistów z przyzwoitymi umiejętnościami za lat parę Szopie ?
  • uniaosw: Ale że Jacuś juz be
  • PanFan1: Weź taką Unię - Oświęcim tylko bez urazy, podaje was za przykład, bo dobitnie dowodzi on mojemu stwierdzeniu że "minimum sześciu to zbyt mało", nie wyzłośliwiam się, bo skład macie taki a nie inny ponieważ wam przepisy pozwalają na to - mistrz Polski który do obecnej Repry dostarczył całego JEDNEGO zawodnika i to jeszcze wychowanka Podhala ...
  • PanFan1: ... gdzie są, jak za dawniejszych lat nowe oświęcimskie Wielochy, Klisiaki, Kotońscy, Garbocze itd. ?
  • narut: o tak, to były nazwiska.. faktycznie, gdzie są ich następcy ...?
  • PanFan1: Od początku byłem i nadal jestem zwolennikiem ligi open, w warunkach jakie zaistniały w naszym hokeju, żeby utrzymać, albo zbudować dobry poziom ligi, liga open jest niezbędna, ale będę się upierał że: "doors are open too wide", a "minimum sześciu to mało"
  • Arma: I ok, w czym masz problem ? Każdy klub ma dać reprze 20 grajków ? Jedni prowadzą klub tak, inni tak. Skoro chcesz rozmawiać o wychowankach do kadry to zadajmy pytanie ilu grajków do lat załóżmy 22 dało Podhale, Kato, Tychy. Okaże się wtedy że Unia niewiele odstaje od reszty
  • PanFan1: Czytałeś dokładnie co napisałem Arma ?
  • Arma: Odnoszę się do pierwszej wiadomości.
  • Paskal79: Panfan te nazwiska były temu możliwe bo Unia miała taki budżet w tamtych latach jak teraz Kato czu Tychy i mogła sobię pozwolić ściągnąć praktycznie każdego reprezentamta jakiego chciała, i w latach 90do przełomu 00miala dużo wychowanków z lat dużo wcześniejszych, gdzie miała mnóstwo chłopaków co grali w Uni od dziecka i był mega wybór,bo po pierwsze to były dzieci z roczników 76-83 gdzie Sport był praktycznie jedyna rozrywka i odskocznia od szarego życia,a po drugie rodzice za nic
  • Luque: A ja Wam powiem że kwota transferowa w wysokości 250 tyś i kluby nie będą tak sobie podkupywać, a i młody zawodnik bardziej będzie musiał próbować w lepszej lidze, no i kluby zaczną się przykładać do kształcenia sobie graczy
  • Paskal79: Nie płacili,no i nie było komputerów , smartfonów PS i innych zabijających życie podwórkowe zabawek
  • Paskal79: Lugue a skąd wzioles te 250 tys?
  • Luque: A stąd że zakładam jakieś minimum na wyszkolenie gracza...
  • Luque: No chyba że te 35 tyś. czy ile teraz tam jest to wg Ciebie odpowiednia kwota ;)
  • Paskal79: Teraz jest 50 chyba? No wiadomo że to chore, choć kogo na to stać ?Tychy i Kato
  • Luque: I jeszcze bym tą kwotę podzielił 50% rodzice, 50% klub ;)
  • Paskal79: Tychy stać zapłacić za wyszkolenie te 35 tys przykładowo i dać wysoki kontrakt, jest mało polskich zawodników ,i zarabiają więcej niż nie gorsi Szwedzi i Finowie , przykładowo Unia by z wami walczyć musi pojawić na2-3 składu z zagranicy
  • narut: Zegras, w 3 formacji razem z Farabee i młodym Smithem, póty co w USA rej wiodą ci bardziej doświadczeni, młode gwiazdki nie powalają (m. in. Zegras, czy Caufield, Hughes, Sanderson), zobaczymy jak dzisiaj będzie ze Słowacją
  • Prawdziwy Kibic Unii: Panowie nie mamy zadnych nastepcow bo u Nas Mariusz nie bedzie sie zajmowal programem szkolenia dzieci i mlodziezy na pytanie gdzie sa ? Odpowiadam znikneli w czekusciach tej calej kadry trenerskiej ktora zyje sukcesami sprzed 25 lat a od tamtej pory nikogo nie wyszkolila nie zachecila do przyjscia na lodowisko sa poukladani na sztucznych stolkach nauczycieli - trenerow i tyle w temacie, no koze poza bombardowaniem kazdego pomyslu ktory zmusilby ich do zakomczenia tej pozorowanej pracy
  • Paskal79: Wy możecie mieć 5-7 reprezentantów Plus obco 10 i kilku młodych, wyciąg. Tyche kadrowiczów i gdzie będzie na4-6 miejscu...?
  • Paskal79: Myślę że z tego cię wiem pierwsi wychowankowie mogą być w Uni za4-5 lat bo niee wcześniej,takie są fakty
  • Luque: Paskalu ja tylko mówię co mogłoby spowodować lepszą pracę z dzieciakami w klubach i zainwestowanie w trenerów dla nich
  • Luque: Prokopiak chyba by już powinien być w składzie? Tak mi się rzuciło jedno nazwisko
  • Prawdziwy Kibic Unii: Natomiast co do kadry to chyba nikt nie wierzy w to co widzi gramy hokej ktory powinien obudzic ludzi z kasa na poczatek w naszym rzadzie i w koncu zadbac wprowadzic program kilkuletni dla wszysykich istniejacych i nowych - zainteresowanych osrodkow proponuje 2 -3 mld jak na tvp bylo.
  • Prawdziwy Kibic Unii: Paskalu nie mamy w ukh zawodnikow serio zero sprawdz wyniki w kategoriach w ktorych wogole mozemy skleic druzyne ….
  • Prawdziwy Kibic Unii: A jak juz znajdzie sie jednostka to niestety nie gra wiec pomysl Zaby mocna poerwsza liga dla mnie 👍🏻 najlepiej polaczona z obowoazkiem nauki czyli de facto hokejem akademickim i wtedy to ma sens dla calej Polski
  • Hokejowy1964: Hej oświęcimioki przestańcie dupcyć na klubowe tematy bo Polacy grają tak że duma rozpiera i dzieją się rzeczy niezwykłe. W swoich spekulacjach budżet przekroczyliście znacznie już . Zajmijcie się Reprezentacją
  • Oświęcimianin_23: Będziemy rozmawiać na co tylko mamy ochotę i nic Ci do tego:)
  • Oświęcimianin_23: Paskalu, co tam na CH4? Jakieś ruchy so?
  • Paskal79: Są są ruchu,a bardziej trwają rozmowy... Raz lepiej raz gorzej,nie którzy chcą z dużo....:-) i trwają rozmowy ogonie wzmocnienia będą 🇸🇪
  • PanFan1: Według mnie już od nadchodzącego sezonu w każdym składzie meczowym powinno być minimum 10ciu Polaków.
  • Paskal79: Jest dobrze kluby muszą się przygotować teraz 6 za rok 8 bo inaczej znów będziemy mieć ligę 2 drużyn i finał można przewidzieć już we wrzy
  • Arma: Oj tak tak. Karuzela finansowa za 35 latków którzy będą pykać na jednej nodze, już lece
  • PanFan1: No to może w ogóle znieśmy minimum, właściwie po diabła nam ta Repra ;)
  • J_Ruutu: Hahaha, znów te cudowne recepty na sb. Panowie, to wszystko już było.
    A fakty są takie że tylko sukces reprezentacji może pociągnąć w górę w Polsce dyscyplinę inną niż kopana.
    Tak było z piłką ręczną, ze skokami (tu wystarczył sam Małysz), z siatkówką...
  • Hokejowy1964: Kufa chopy wyście już 2 budżety Pardubic wydali ;))))
  • J_Ruutu: Bo niestety wszystko rozbija się o kasę. Możemy sobie wprowadzać dowolne "limity, minimalne ilości itp itd.. Gdy nie będzie dzieciaków chętnych by ciężko trenować, to nawet 15 Polaków w składzie nie wywoła wzrostu poziomu, a wręcz przeciwnie. Będą grały różne ofermy bo "musi być X Polaków". I tyle w temacie.
  • Paskal79: No tak rutu już to było,nasze mądrości:-)
  • Arma: Czyli rozumiem że wprowadzamy ligę gdzie jest wymóg przynajmniej 10 Polaków w zespole mając najemników w lidze którzy pójdą gdzie indziej bo dostaną odrobinę więcej na wypłacie, chyba już to gdzieś widziałem
  • botanick: Słowaki cisno Amerykonów
  • PanFan1: Z tego co wiem to do tego dążymy, tak zapowiadał prezes, ja jedynie proponuję żeby to nieco przyspieszyć
  • Paskal79: To jest złożony i ciężki temat.....
  • Paskal79: No Amerykanie zaczeli ,za raz mecz z Polakami będzie o 6 pkt:-)
  • fanhookeja: czy to prawda że Jean wraca do Polski?
Tylko zalogowani użytkownicy mogą korzystać z Shoutboxa Zaloguj się!
© Copyright 2003 - 2024 Hokej.Net | Realizacja portalu Strony internetowe