Hokej.Net Logo

Wyświetleń: 4919

Sędziowie liniowi zawieszeni za błędy (WIDEO)

2021-01-11 21:05:58

Dwóch sędziów liniowych zostało zawieszonych za swoje błędy w rozgrywkach czeskiej ekstraklasy. Obaj pomylili się, nie zauważając spalonych przy zwycięskich golach.



Komisja Sędziowska Czeskiego Związku Hokeja na Lodzie (ČSLH) poinformowała o zawieszeniu na trzy mecze dwóch liniowych arbitrów prowadzących w ubiegłym tygodniu spotkania Tipsport extraligi. Ich błędy miały duży wpływ na ostateczne wyniki.

Marek Hlavatý pomylił się w spotkaniu Berani Zlin z Kometą Brno, nie sygnalizując spalonego przed otwierającym wynik golem drużyny z Brna. Późniejszy zdobywca bramki Luboš Horký wjechał do tercji ataku chwilę przed tym, jak Jakub Valský wprowadził do niej krążek. Gol na 1:0, który nie powinien być zaliczony, okazał się później być zwycięskim, bo Kometa wygrała cały mecz 3:0.


Dla sędziego Hlavatego to nie pierwsza kara zawieszenia w karierze w czeskiej ekstraklasie. W 2013 roku opisywaliśmy sytuację, w której także musiał krótko odpocząć od sędziowania za swój błąd w trakcie meczu pomiędzy Oceláři Trzyniec a Spartą Praga .

Z kolei wczoraj Kometa Brno była po drugiej stronie sędziowskiego błędu, za który inny arbiter został dziś zawieszony. W dogrywce meczu tej drużyny z HC Pilzno ekipa z "Piwnego Miasta" przeprowadziła piękną akcję zakończoną zwycięskim golem na 3:2. Tyle tylko, że atakujący Milan Gulaš zatrzymał krążek na linii niebieskiej, a jego partner Petr Kodýtek wjechał do tercji obronnej.

Sędzia liniowy Ladislav Lučan nie zauważył wstrzymania akcji przez Gulaša i rozłożył ręce pokazując, że nie było spalonego, choć dopiero po chwili gwiazdor "Indian" wprowadził krążek do tercji ataku, w której już był Kodýtek. Ten ostatni za chwilę dostał od Gulaša "gumę" i zdobył gola rozstrzygającego mecz. Komisja sędziowska ogłaszając swoją decyzję przyznała, że arbiter w decydującym momencie miał częściowo zasłoniętą widoczność, ale nie uchroniło go to przed karą.


Komisja Sędziowska ČSLH podkreśliła w swoim komunikacie, że nałożone kary nie zmieniają wydanej wcześniej dla sędziów rekomendacji, by "graniczne" sytuacje na linii niebieskiej oceniać na korzyść drużyny atakującej. Wyjaśniła, że dwa wskazane wyżej przypadki nie należały do takich jednoznacznie "granicznych" sytuacji, w których trudno ocenić czy był spalony.



Powrót

Komentarze:

A u nas sędziowie się nie mylą
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze. Zarejestruj się.
UWAGA! W związku wejściem w życie z dniem 25 maja 2018r. nowych regulacji prawnych opartych o treść ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) aktualizacji uległa Polityka Prywatności Hokej.net.

WAŻNE! Nasza strona wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Stosujemy je w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb użytkownika. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zamieszczane na Twoim urządzeniu końcowym. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących tzw. „ciasteczek”. Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
V