Hokej.net Logo

Alarm! Fatalna sytuacja finansowa. Niepewna przyszłość polskiego klubu

Zawodnicy JKH GKS Jastrzębie [Foto: Magda Kowolik / jkh.pl]
Zawodnicy JKH GKS Jastrzębie [Foto: Magda Kowolik / jkh.pl]

JKH GKS Jastrzębie stoi przed poważnym kryzysem finansowym, który może drastycznie wpłynąć na jego przyszłość. Według informacji kilku źródeł, główny sponsor klubu - Jastrzębska Spółka Węglowa (JSW) - znalazł się w trudnej sytuacji finansowej, co bezpośrednio przełoży się na finansowanie drużyny.

JSW odnotowała w trzecim kwartale 2024 roku stratę netto w wysokości 209 milionów złotych, przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 2,7 miliarda PLN. Co więcej, łączna strata za pierwsze trzy kwartały sięgnęła astronomicznej kwoty prawie 6,5 miliarda złotych. W konsekwencji, spółka planuje drastyczne cięcia w finansowaniu sportu w 2025 roku.

Szczególnie niepokojące są informacje dotyczące hokejowej sekcji. Według źródeł, JSW rozważa zmniejszenie finansowania klubu hokejowego aż o 90%, pozostawiając jedynie wsparcie w wysokości kilkuset tysięcy złotych. To dramatyczna zmiana dla klubu, którego budżet w znacznej części opierał się na środkach od głównego sponsora.

Znaczna redukcja budżetu

Tak drastyczne cięcia mogą mieć katastrofalne skutki dla drużyny, która jeszcze w 2021 roku świętowała zdobycie Mistrzostwa Polski i może pochwalić się czterokrotnym triumfem w Pucharze Polski. W nadchodzącym sezonie klub prawdopodobnie będzie zmuszony do znacznej redukcji budżetu, co oznacza konieczność pożegnania się z zagranicznymi zawodnikami z Czech, Słowacji i innych krajów. Strategia klubu będzie musiała zostać przekierowana na rozwój młodych, lokalnych talentów.

Dodatkowym wyzwaniem dla klubu jest planowany remont hali, co wiąże się z dodatkowymi kosztami transportu i koniecznością trenowania na innych obiektach. Brak w dostępie do własnej tafli według niektórych najczarniejszych scenariuszy może się przedłużyć na cały sezon.

Trwają rozmowy z potencjalnymi partnerami, którzy mogliby wesprzeć klub w tym trudnym okresie, jednak na ten moment wsparcie ograniczałoby się głównie do pokrycia kosztów związanych z logistyką podczas remontu obiektu.

Z czołowego klubu walczącego o najwyższe cele, drużyna może stanąć w obliczu niepewnej przyszłości w kwestii istnienia w rozgrywkach TAURON Hokej Ligi. Już teraz działacze myślą o budowie drużyny opartej głównie z młodszych zawodników, którzy nie będą aż tak obciążali zmniejszonego budżetu.

AKTUALIZACJA. Stanowisko prezesa Kazimierza Szynala

Skontaktowaliśmy się prezesem klubu Kazimierzem Szynalem w celu uzyskania informacji na temat twierdzeń uzyskanych ze źródła @AlexKicjow na portalu X (dawniej Twitter).

Proszę zdementować tę informacje. Istnienie i funkcjonowanie klubu nie jest zagrożone. Będziemy funkcjonować w dobrej formie. Nie ma żadnej decyzji o ograniczeniu finansowania, a zwłaszcza tak drastycznym powiedział Szynal.

 

Czytaj także:

Liczba komentarzy: 75

Komentarze

Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze. Zaloguj się do swojego konta!
Lista komentarzy
  • narut
    2024-12-09 14:17:01

    do przewidzenia, do przewidzenia.... przy tych chorych tendencjach uzasadnianych (pseudo) ekologizmem, pod pretekstem którego niszczy się u nas wszystko... a finalnie sport nasz - hokej... a także już wkrótce także odczujemy to na naszym indywidualnym czy rodzinnym żywocie... drożyzną wszystkiego... brak słów... na marne pocieszenie - europejski hokej czeka podobny, marny los... jeśli ten obłęd nie zostanie jakoś powstrzymany... ale widoki na to są niemalże żadne...

  • Andrzejek111
    2024-12-09 14:21:14

    Bardzo dobrze że odchodzimy od węgla (szkoda że tak późno) z wszystkimi tego konsekwencjami.

    • KOS46
      2024-12-09 14:39:25

      Też uważam, że od węgla należało odejść już dawno. Większe kraje od nas dają sobie radę... A u nas lobby górnicze.

    • Domin55
      2024-12-09 14:46:25
      10
      Zgłoś

      Widzę że o gospodarce na świecie masz zerowe pojęcie🤦‍♂️ Co powiedzą Niemcy to mamy to robić.
      Teraz będzie pelet na topie bo oni są największym producetem w Unii europejskiej.
      Szykuje się kryzys gospodarczy jakiego nie było od wielu, wielu lat..Czyli będzie bieda rozumiesz znaczenie tego słowa?

      Niemcy to najbardziej zalesiony kraj w Europie Środkowej. Prawie jedną trzecią całkowitej powierzchni zajmują lasy. Ale czy to właśnie ten kraj produkuje najwięcej pelletu drzewnego do ogrzewania w UE? Przedstawiamy 10 krajów europejskich pod względem produkcji pelletu do ogrzewania domu w 2022 r.

    • Tyski Fan
      2024-12-09 14:49:49

      Wszystko się zgadza, tylko niestety nie jesteśmy na to jako kraj przygotowani.
      Francja, Niemcy jadą z elektrowniami na węgiel.
      Oczywiście, że wszystko możemy kupować tylko czy będzie nas po prostu stać.
      Najpierw Podhale teraz JKH ogólnie w złym kierunku to wszystko idzie.

    • narut
      2024-12-09 15:30:19

      na prawdę podziwiam geniusz energetyczny i wyobraźnię oraz elementarne znawstwo rzeczy.. i bardzo dobrze, że odchodzimy od tego cholernego węgla - na dynama chińskie czym prędzej, a co tam (!!!) .. a na poważniej -najbardziej wydajne są elektrownie.. węglowe (nie atomowe), istnieją technologie, amerykańskie, dzięki którym z kominów elektrowni węglowych wylatuje praktycznie sama para.. węgiel zaś można gazyfikować i w ten spsób z niego korzystać dodatkowo - technologia to nie kwestia ostatnich lat ale gdzieś ze 35 lat temu słyszałem jak gościu dr, pracownik wówczas AGH mówił moim rodzicom że coś takiego już jest opracowane..natomiast atom - budowa elektrowni to lata, podmiot amerykański od 87 nie wybudował żadnej (ale to przecież nie ważne), na świecie 3 państwa się poważnie liczą, tylko ew. Korea płd mogła by mieć dla nas znaczenie, Chiny i przede wszystkim Federacja odpadają z wiadomych względów, no i paliwo paliwo - mamy jakiś uran u nas może? ktoś słysz

    • hubal
      2024-12-09 16:59:12

      taka elektrownia węglowa działa już od ponad 20u lat w Chorzowie

  • jastrzebie
    2024-12-09 14:37:03

    HokejNet dzięki za pokazanie prawdziwej sytuacji w JKH.

  • wiemswoje
    2024-12-09 14:53:47

    Potwierdza się to co było słychać. Plotki o siatkówce na następny sezon też wydają się prawdopodobne

  • PanObiektywny
    2024-12-09 15:22:28

    Chwilkę wcześniej czytaliśmy o tym jak to Roman Rac naśmiewał się rzekomo z zarobków hokeistów z Sanoka...
    Ciekawe ile on teraz dostanie wypłaty...
    serdecznie pozdrawiam Roman

    • Kucharski
      2024-12-09 15:46:45

      Myślę, że Rac w przeciwieństwie do miernot z Sanoka nie będzie miał problemu ze znalezieniem klubu, który mu dobrze zapłaci. Nawet w przypadku problemów finansowych jego aktualnego klubu.

    • wiemswoje
      2024-12-09 16:27:29

      Tyś taki obiektywny a wiesz gdzie byłeś i co widziałeś. Do końca sezonu nie muszą się o nic martwić tego się nie bój

  • RafałKawecki
    2024-12-09 15:29:48

    Palenie węglem w przydomowych kotłowniach to ekologiczny bezsens. Natomiast w elektrowniach i elektrociepłowniach to nie jest wcale takie głupie, bo przy obecnej technologii one są praktycznie bezemisyjne. Konkretnie z kominów leci para wodna i CO2.
    Problem jest gdzie indziej.
    Statystyczny górnik w kopalni głębinowej w USA wydobywa 11 000 ton węgla rocznie.
    Statystyczny górnik w kopalni głębinowej w Polsce wydobywa 11 000 ton węgla rocznie.

    • RafałKawecki
      2024-12-09 15:30:54

      Źle się wkleiło.

  • PanFan1
    2024-12-09 15:32:02

    Oby się to skończyło pozytywnie, bo "jak pinindzy nima i ni bedzie" to mamy kolejny upadły klub niestety.

    Dobrze że dochodzimy od węgla 🤦 co trza mieć pod beretem...

    • dzidzio
      2024-12-09 15:47:39
      11
      Zgłoś

      Nie jest winą tej osoby że swoją wiedzę opiera tylko na informacjach z tv i pierwszych stron portali należących głównie do niemieckich właścicieli. Wbijanie do głów pustych sloganów pseudoekologicznych maskujących prawdziwe cele czyli opchnięcie biednym krajom drogich technologii jak turbiny wiatrowe (w tym przypadku niemieckiego Simmensa).

    • szop
      2024-12-09 17:54:18

      oczywiscie ze dobrze bo zadna ta kopalnia na siebie nie zarabia generuja straty w setkach milionow to jak to ma sens

    • narut
      2024-12-09 18:31:14

      szopie - generuje straty bo trzeba płacić takie różne opłaty względami ideologicznymi podyktowane a nie czystym rachunkiem ekonomicznym.. ot i cała tajemnica "strat"... tak jak (póty co) są opłacalne (a w istocie "opłacalne") te wszystkie panele, czy pompy ciepła w gospodarstwach domowych (sztucznie dotowane i na chama lansowane ale do czasu do czasu.. zaraz i prąd wystrzeli w górę a i państwo podatek od takiego luksusu i nowoczesności domierzy domierzy..)

  • RafałKawecki
    2024-12-09 15:38:25

    Teraz, mam nadzieję, dobrze:
    Palenie węglem w przydomowych kotłowniach to ekologiczny bezsens. Natomiast w elektrowniach i elektrociepłowniach to nie jest wcale takie głupie, bo przy obecnej technologii one są praktycznie bezemisyjne. Konkretnie z kominów leci para wodna i CO2.
    Problem jest gdzie indziej.
    Statystyczny górnik w kopalni głębinowej w USA wydobywa 11 000 ton węgla rocznie.
    Statystyczny górnik w kopalni głębinowej w Polsce wydobywa 750 ton węgla rocznie.

    Dziękuję. Do widzenia.

    • Andrzejek111
      2024-12-09 15:49:09

      Rafale w jednym zdaniu piszesz o bez emisyjności a w następnym o parze i CO2 a wydalanie ich do atmosfery to chyba emisyjność czyż nie?

    • Romson21.
      2024-12-09 15:57:23

      Ciekawe skąd ta wiedza i kto to policzył a pewnie TVN tak podał no to nie mam więcej pytań.

  • ciekawski1
    2024-12-09 15:57:39

    "Już teraz działacze myślą o budowie drużyny opartej głównie z młodszych zawodników, którzy nie będą aż tak obciążali zmniejszonego budżetu."
    Ciekawe kto tam będzie grał jak oni swoją polityką tak zniechęcili młodych wychowanków że będzie ciężko ich znaleźć. Chłopaki musieli szukać klubów albo pokończyli kariery. Co oni myślą że młodzi za czapkę gruszek będą grać. W Jastrzębiu lepiej traktuje się obcego jak wychowanka.Zobaczcie ile chłopaków (wychowanków) zostało i jeszcze gra z mistrzowskiej drużyny juniorów młodszych z 2018r i juniorów z lat 2016-2019.

  • WojtekPodhale
    2024-12-09 16:09:05

    łatwo się było śmiać z Podhala

  • baranyk78
    2024-12-09 16:15:38

    Nie chce mieszać polityki z hokejem,ale jak popatrzymy na wyniki finansowe spółek skarbu państwa to widać do czego doprowadzają rządy nieudaczników!

  • Mariusz78PL
    2024-12-09 16:17:02

    Jeśli to wszystko będzie szło w tym kierunku co obecnie, to za rok nie będzie miał kto w tej lidze grać. Pinindzy nie ma, i nie będzie, mówi wam to coś? Nie, to bardzo szybko jeden z drugim przekona się, co to znaczy. Po drugie, generalnie sytuacja gospodarcza w całym kraju idzie w bardzo zła stronę i za chwilę odczujemy to wszyscy, bez wyjatku. Pamiętam doskonale, jak za poprzednich rządów jeszcze całkiem niedawno lamentowano o wysokim deficycie finansów publicznych, czy nad cena kostki masła, i kto niby za to odpowiadał. Teraz te same osoby i media zresztą też siedzą cicho nad kosmicznym deficytem w tym roku (240 mld) nie wspominając o roku 2025 (290 mld)! A to niestety, ale odbije się na całej gospodarce i wszystkich jej gałęziach, że sportem włącznie.

  • manek 1906
    2024-12-09 16:18:49

    Panowie, na węglu śpimy a ktoś nam nakazal pozamykać kopalnie! Jak myślicie, o co tu chodzi? Spytam, kto nato pozwolił?

    • hubal
      2024-12-09 16:48:04

      kto ?
      sprzedajne korwy od 1989 r do dziś

  • hubal
    2024-12-09 16:33:45

    jedyne wyjście to olać eurokołchoz zwany unią europejską
    tylko , że szwab i rus na to nie pozwoli
    brawo rudy , 100 konkretów śmiga !
    jak tam uśmiechnięty elektoracie ?

    • Vincent Vega
      2024-12-09 17:11:58

      Dej księdzu na salceson żeby Ci demony odgonił.

    • kijek
      2024-12-09 18:07:10

      chłopek roztropek znalazł wyjście :D UK to baranie przerabia, ze swoją gospodarką, to taki jamnik jak Polska się zesra po wyjściu z Unii, deklu.

    • hubal
      2024-12-09 22:00:41

      każdy ma prawo wypowiedzi toć to wolny kraj
      nawet taki umysł jak Ty kijek

    • kijek
      2024-12-09 23:34:10

      Ano można, więc takie bzdury też można pisać. Ciekawi mnie tylko jak można takie coś gadać mając na przykładzie UK, która obecnie po wyjściu z UE ma najgorszą sytuację ekonomiczną od dekad, i sporo ludzi jest na socjalu. Ale ich jeszcze stać, Polski nie bardzo.
      Wungiel to załatwi? Co? Nie wyeksportujesz go, bo dojadą takie cła, że nikt tego nie kupi. Przy okazji cały eksport z Polski zostanie oclony. To może zastanowić kilka firm do przeniesienia fabryk do Czech lub na Słowację (oj, oni by już im dali preferencyjne warunki). Plus zero dotacji, rolnicy wniebowzięci - zero kasy, przez cła ich produkt jest niekonkurencyjny, ergo niesprzedawalny.
      Tak się kończy jak jamnik fika do wilka :D Nawet Orban wie, że wyjście z UE to koniec jego rządzenia. Ale Polak potrafi, tylko mu piwo potrzymaj :D

    • kijek
      2024-12-09 23:42:00

      I jeszcze jedno - chcesz wyjść z Unii to po co CPK? Jako cargo bezużyteczne, nikt nie korzysta z hubu, gdzie produktu podlegają ocleniu przed dostawą do punktu docelowego. Nawet Ali Express puszcza paczki przez Węgry, żeby ich Polacy nie oclili i klient przez to był niezadowolony. A turystycznie nikt nie będzie latała przez Polskę przy cenach LOTu. Nie mówię o liniach budżetowych, ale ostatni bilet LOTu jaki kupiłem był na trasie krajowej, na międzynarodowych tańsze są Lufthansa, BA czy Emirates.

    • KOS46
      2024-12-10 16:40:00

      Zapytaj żyjących w Anglii czy to był dobry pomysł a gdzie nam do Anglików

  • manek 1906
    2024-12-09 16:44:51

    Jeszcze trochę i te uśmiechy zgasną!

  • PanFan1
    2024-12-09 17:10:48

    Ja zaś widziałem opublikowane szeroko stanowisko znawców tematu, że gdyby wygasić cały światowy przemysł, zlikwidować wszystkie pojazdy etc. można by mieć nadzieję że średnia roczna temperatura na planecie Ziemia obniży się o 0.5°C - dziękuję nie mam pytań. Ktokolwiek myśli że przestając w "przydomowej kotłowni" palić węglem kamiennym, robi lepiej planecie ... cóż sam sobie jest winien.

  • szalnt
    2024-12-09 17:15:50

    A ja z uporem maniaka będę powtarzał ze wszystko zniszczyła liga OPEN !!!!
    Nie stać nas na to zrozumcie wreszcie !!!
    Teraz żeby mieć majstra to trzeba z 15 DROGICH obcokrajowców którzy kasę wywiozą za granicę.
    Dlaczego my kibice i sponsorzy mamy dawać kasę obcokrajowcom ?? Obcokrajowiec nie będzie grał za "stypendium".
    Może wreszcie ktoś zrozumie że trzeba szkolić młodzież i grać swoimi.
    Wiemy z historii że polski hokej był najmocniejszy gdy graliśmy swoimi oczywiście należy przy tym zatrudniać porządnych trenerowi i na trenerów kasy bym nie żałował ale ligę OPEN do kosza !!!!!!
    A tak to polski hokej staje się zabawka dla najbogatszych po to żeby sobie jakieś statystyki budować.
    Weźcie przykład z Czechów, Słowaków

    • szop
      2024-12-09 17:44:57

      przepraszam ale sie nie zgodze i sadze ze jestes maniakiem usilujac porównywać Polske ze Słowacja badz Czechamia i jestes w totalnym bledzie sadzac ze w najwyzszych ligach te kraje nie maja obcokrajowców bo maja ich nawet w nizszych ligach zwyczajnie lepiej szkola ale to nie wina obcokrajowców a złodziejstwa w polskim hokeju od centrtali zaczynajac... ryba psuje sie od glowy

    • kijek
      2024-12-09 19:05:16

      @szalnt - a ja z uporem maniaka powtarzam, że limit zawodników z UE dotyczy tylko rozgrywek prowincjonalnych, którymi nikt się nie interesuje. W Czechach lub Słowacji jest limit obcokrajowców? Wątpię. Fakt, że mają wystarczającą liczbę swoich grajków, ale przepisu ograniczającego nie ma. We Francji jest przepis, że drużyna musi mieć w składzie 10 zawodników, którzy grali we Francji przed 21 rokiem życia. Nie ma mowy o narodowości zawodnika, bo jest to NIELEGALNE. Jeżeli kupie klub i chcę zdobyć mistrza to jakim prawem ktoś ma mi zabronić sprowadzić Czechów, Finów, Szwedów - obywateli EU? To jest niezgodne z Europejskim Prawem Pracy. A to, że kogoś innego na to nie stać to nie moja wina, taki jest świat. To, że Zarząd klubu X chciał walczyć o mistrza i zakontraktował zawodników na których go nie stać i bankrutuje to nie wina przepisów ale ich głupoty :D
      Raków w ostatniej kolejce ekstraklapy wystawił 9 obco, na zmiany wprowadził kolejnych 5 i skończył z 10.

    • szalnt
      2024-12-09 20:45:41

      Panowie nigdzie nie napisałem że Słowacy czy Czesi "nie mają" obcokrajowców lub że "maja limit" - proszę nie przekręcajcie moich słów.
      Ale mają ich znacznie mniej niż polskie kluby,
      Akurat od wielu lat śledzę na bieżąco Słowacką ligę i możecie sprawdzić: Najwięcej obcych ma Slovan Bratyslava, Michalovce i Zwoleń po 7, reszta po 6 a większość po 5 i takie proporcje uważam mają sens. Argument że "mają dość swoich" to żaden argument. My też mamy młodzież tylko nie dajemy im szans na rozwój i przede wszystkim nie dajemy im szans na zdobywanie korzyści z tego wieloletniego szkolenia bo NA KOŃCU PRZYJDZIE FIN I ZABIERZE KASĘ.
      Oczywiście jak masz kasę to se kup obcych i zdobywaj mistrza ale czy o to chodzi w POLSKIM hokeju
      Czy właśnie zdobywanie mistrza 17 obcokrajowcami za GRUBE Pieniądze to jest dobre dla POLSKIEFGO hokeja ??? na to pytanie sobie odpowiedzcie zanim zaczniecie się ze mną kłócić.

    • kijek
      2024-12-09 21:11:15

      @szalnt - mylimy trochę pojęcia - klub nie jest od budowania krajowego sportu. Może to robić, ale nie musi. Piszesz o Słowacji "... Argument że "mają dość swoich" to żaden argument. ...". Uściślę - mają na tyle dobrych swoich, że nie potrzebują sprowadzać obcokrajowców. Tam Szwed z 3 ligi nie zrobi różnicy, pewnie nawet do składu się nie złapie. W Polsce robi za gwiazdę.
      Wrócę do przykładu Rakowa z kopanej - Papszuna nie rozliczają z liczby wprowadzonych do ligi młodzieżowców, tylko z trofeów jakie ma zdobyć. Dlatego podobno teraz facet chce się pozbyć 19 latka, podobno bardzo obiecującego, co to marzył o Złotej Piłce, bo jest wg niego za słaby. A Świerczewskiego bardziej niż rozwijanie talentu dla polskiej piłki interesuje mistrz lub gra w pucharach. Jego klub, jego kasa, jego sprawa.
      Odpowiadając na Twoje pytanie - Czy zdobywanie mistrza 17 obcokrajowcami za GRUBE pieniądze to jest dobre dla POLSKIEGO hokeja? Nie. Czy jest dobre dla klubu? TAK.

  • Piotr_R
    2024-12-09 17:48:23

    Po pierwsze, podstawowym problemem JKH jest uzależnienie finansowania od jednego sponsora (co gorsza spółki skarbu państwa z branży wysokiego ryzyka). Podobne doświadczenia gdzie jedna decyzja zmienia wszystko mają za sobą Unia, Sanok, NT a za chwilę przed dylematem stanie Cracovia. Nie mówię, że taka dywersyfikacja w polskim hokeju jest prosta, ale jeśli jej nie ma to efektów należy się prędzej czy później spodziewać.

  • Piotr_R
    2024-12-09 17:58:07

    Po drugie, przez ostanie 30lat na mocy umowy społecznej polskie górnictwo pochłonęło 150mld złotych dotacji. Światowa sprzedaż węgla rośnie. JSW notuje straty nie dlatego, że ktoś im zabronił sprzedawać tylko dlatego, że nikt w takiej cenie nie chcę tego węgla kupić. W Australii kopie się odkrywkowo a u nas zjeżdża na 1000m, polskie wynagrodzenia (50% kosztów JSW) rosną co rok, w rezultacie mamy surowiec ponad 10x droższy.

  • Piotr_R
    2024-12-09 18:02:44

    Trzeciej kwestii dotyczącej spalania paliw kopalnych, której efektem zawsze będzie produkcja CO2 nie ma co komentować, wystarczy spojrzeć za okno. Kiedy ostatni raz byłeś z dzieckiem na sankach?

    • narut
      2024-12-09 18:33:23

      to żeś faktycznie z dowodem wyjechał.. faktycznie.. :))))

  • borys
    2024-12-09 18:33:45

    Informacja z tak zwanej [****] wyciągnięta. Nie mówię, że tak nie będzie np. za rok, ale na ten moment nie ma żadnych przesłanek do takich wniosków. Źródło tej informacji informuje, że będzie źle, bo spółka źle stoi. A jak jutro Unia pójdzie po rozum do głowy i zmieni politykę, to węgiel znów będzie cacy (Goldman Sachs znów chce inwestować w takie paliwa). To wróżenie z fusów. Czy ktoś z komentujących wszedł na profil tegoż niejakiego Kicjowa na Twitterze? Poczytał jego z [****] wpis? Bo chyba nie. I szkoda, że pan Królicki i jego koledzy z redakcji nie pokusili się napisać, że to były rzecznik prasowy Raduni Stęzyca i człowiek mieszkający nad morzem. Podobno także były rzecznik prasowy piłkarskiego GKS Jastrzębie, ale tak się składa, że znam rzeczników GKS od kiedy to stanowisko istnieje, i pan Kicjow takiej funkcji nie pełnił. Trudno zresztą to robić znad morza. Dajcie spokój. Redakcjo tego skądinąd potrzebnego portalu - nie za fajnie. Pozdrawiam.

    • jastrzebie
      2024-12-09 19:06:07

      To nie jest z du py tylko JSW wprowadza tzw. Plan Strategicznej Transformacji.

  • staatys
    2024-12-09 18:35:14

    A wystarczyło poczytać o wcześniejszych latach rządów Tuska, PORÓWNAĆ z latami rządów ZP i rozsądnie zagłosować.

  • tomek82able
    2024-12-09 18:55:15

    Witam. Czy z Jastrzębia, z was tu obecnych bedzie ktos jechal na Puchar Polski ,na polfinal do Krynicy? Mam wolne miejsca w aucie, bilet juz kupilem, chetnych zabiore.

  • Tomunio82
    2024-12-09 19:01:19

    Ale przeciez w polskich mediach to niemcy maja wielki problem gospodarczy, u nas wszystko cacy.... W firmie ktorej pracuje caly czas zatrudniaja nowych...
    Cos TU nie halo....

  • ShanBen
    2024-12-09 19:05:32

    Bardzo dobrze. Niech JSW upada i zamkna to dziaddostwo i nie okradaja juz mnie i innych podatnikow

  • houq
    2024-12-09 19:15:04

    To co dzieje się teraz w gospodarce i klubach to pokłosie rabunkowych rządów poprzedniej ekipy. Tylko [****] sądzi, że to co teraz się dzieje jest winą aktualnego rządu Takie rzeczy nie dzieją się z dnia na dzień

    • rawa
      2024-12-09 21:50:39

      houg uśmiechnięty poliniak pernamentnie dy.many przez pookrągłostołowe polskojęzyczne miernoty w swojej ekstazie bredzi coś pisomatołach. Podczas tego okrągłostołowego przekrętu ustalono wy nie ruszajcie naszych a wy waszych. Na pblacie stołu stała mentora, szechter walił wódę litrami z kiszczakiem i bolkiem.
      Chwilę później ten sam boluś w towarzystwie tfuska, pawlaka, moczulskiego podczas tzw. nocnej zmiany odwoływali Olszewskiego. Poliniacka biomasa dalej nie ogarnia tematu wystawiając swój z.ad tym samym miernotom. Jesień średniowiecza to ulubiona martynologia biomasy z nad Wisły.

    • rawa
      2024-12-09 21:55:02

      J. autokorekta.
      Wy nie ruszacie naszych a my waszych.
      Stała menora

    • narut
      2024-12-10 00:22:29

      Rawa jest nawet taki film tj. są jego dwie wersje, jak któryś tam z braci Kacz. wychodzi z busa wraz z innymi negocjatorami (Magdalenka) i jest witany przez generała Kiszczaka, na jednym ujęciu nie widać twarzy wysiadającego, a na drugim już tak - radość i promenowanie.. w tv. publ. za czasów pisowych pokazywana była tylko ta pierwsza wersja no bo legenda musi się zgadzać.. :)) a to wszystko, jak napisałeś pięknie - nędzny poliniacki ustawiak .. natomiast co do nocnej to w sumie temat do głębszego rozpracowania co to była za zagrywka bo ten legendarny rząd Olszewskiego np. prywatyzował (oczywiście za bezcen) aż furczało... wszystkie te figury są trefne, dosłownie wszystkie..

    • rawa
      2024-12-10 07:35:12

      Zgadzam się z Tobą Narut.
      Tu coś dla miłośników kaczora.
      https://m.youtube.com/watch?v=YPUhpzGKWnM&pp=ygUUa2FjennFhHNraSB3IGl6cmFlbHU%3D

    • narut
      2024-12-10 14:11:15

      Rawa - film klasa.. :)) faktycznie winni mu tych pomników nastawiać jeszcze większej jako wybitnemu budowniczemu Polinu ... może to faktycznie obecnie panujący pan prezydent jako pierwszy w taki spsób publicznie zdefiniował nasz kraj i jego ustrój, niemniej to właśnie Lechowi Kaczyńskiemu należy się palma pierwszeństwa w tej dziedzinie i uczciwość nakazuje aby o tym nigdy nie zapominać - sprawiedliwość należy człowiekowi bezwzględnie oddać (!)

  • Beta
    2024-12-09 20:18:01

    czy w ogóle ktoś przeczytał dokładnie artykuł ?

    – Proszę zdementować tę informacje. Istnienie i funkcjonowanie klubu nie jest zagrożone. Będziemy funkcjonować w dobrej formie. Nie ma żadnej decyzji o ograniczeniu finansowania, a zwłaszcza tak drastycznym – powiedział Szynal.



    podobne informacje słyszałam odnośnie Jastrzębskiego Węgla

    • Tomunio82
      2024-12-09 20:29:00

      Ruszel... I wszystko jasne!!!
      Gospodarka swoja droga....

    • PanFan1
      2024-12-09 23:16:43

      Betko tyle czasu tu na SBeku jesteś i dalej nie wiesz ? tu się nie dementuje, tu się przykrywa ;)

    • Red*Wing
      2024-12-10 07:45:05

      Bardzo życzeniowe myślenie i niechęć do przyjmowania informacji.

    • Beta
      2024-12-10 13:50:37

      Alarm! fatalna sytuacja finansowa .......jak tytuł potrafi "udupić" klub
      Osobiście mi się wydaje ze ten sezon jest pod kontrolą a to co napisał niejaki alex który tak jak pisze powyżej borys to osoba w ogóle niezwiązana z klubem ( były rzecznik prasowy Raduni Stężyca) jest jego osobistym stanowiskiem a nie stanowiskiem Spółki
      Owszem prawdą jest że JSW ma wdrożyć 3 letni plan oszczędnościowy więc pewnie sponsoring klubu będzie mniejszy ale dotyczyć to będzie najprawdopodobniej kolejnego sezonu który i tak już będzie wyzwaniem ze wzg.na planowany remont lodowiska gdzie nasz klub będzie trenował i rozgrywał mecze w Karwinie ( na dzień dzisiejszy taka jest opcja)

  • atreus
    2024-12-09 21:16:27

    Z tego co wiem to JSW raczej nie ma węgla energetycznego tylko koksujący więc średnio do palenia w domu ( chyba, że macie koksowniki w domu) ten węgiel raczej stosuje się do produkcji stali. Skończy się konflikt na wschodzie będzie zapotrzebowanie na stal i JSW skoczy do góry jak mało która firma.

  • RafałKawecki
    2024-12-09 21:18:58

    Dla przypomnienia. Od paru lat powtarzam, że zmierzamy w kierunku ligi składającej się z 4 "bardzo mocnych drużyn". Czy to dobrze ? No chyba tak, skoro wszyscy parli do tego przez tyle lat.

    • Tomunio82
      2024-12-09 21:25:21

      Jesli Krakow i Jastrzebie odpadnie, to kogo widzisz w tej czworce?
      Derby slaska co niedziele???
      Brawo Ty....

  • Adam JKH GKS
    2024-12-09 21:58:07

    Ale artykuł się kliknął. Ja też nie mogłem uwierzyć, że chodzi o "mój" klub. Dobrze, że przyszło sprostowanie, ale nawet choćby przyszło grać rok, czy dwa samymi wychowankami (a to już raz przechodziliśmy nie tak dawno), to lepiej tak niż zadłużać klub.

  • PanFan1
    2024-12-09 23:14:09

    Podsumowując: zgłodnieją to zdrowy rozsądek wróci, zawsze tak jest.


    Najlepszego JKH, będzie dobrze.

  • takitam
    2024-12-09 23:41:23

    Przez ostatnie lata wszystko bylo OK.., lecz wyborcy zdecydowali ze bedzie bardziej na lewo i zielono i usmiechnieto.....
    Od gospodarki po s[****]...., usmie[****] sie dalej....

  • takitam
    2024-12-09 23:50:50

    Od gospodarki po sport mialo stac....dlaczego pisze inaczej ?

  • Super Mario
    2024-12-10 00:09:00

    Zobaczcie co się dzieje Podhale, JKH, Sanok, ledwo zipią jeżeli będzie tak że Jastrzębie będzie zmuszony zagrać w pierwszej lidze i prezentować poziom Polonii Bytom i Naprzodu Janów, to będzie tragedia. Nie wiadomo co w najbliższych latach będzie z Cracovia. Także idzie to w stronę upadku tej dyscypliny i to bardzo i to bardzo bardzo źle. Tu raczej już nic nie pomoże graliśmy w elicie i co? Nic to nie dało. Unia osiągnęła sukces w lidze mistrzów w miarę zagrając na ponad możliwości i też to nic nie dało. 1 lidze Łódź się wycofała, kilka innych rezerw też się wycofał bo Sosnowiec ,Sanok. Jednym słowem idzie to na dno .

  • franek_dolas
    2024-12-10 10:39:02

    Długi artykuł dla odwrócenia uwagi od ostatnich wydarzeń na sanockim lodowisku.
    Dalej nie pojawił się artykuł w całości opisujący co się tam podziało

  • marcinek73
    2024-12-10 19:18:48

    Do Kijek. Podoba mi się to co piszesz. Zgadzam się z Tobą. Nie którym wydaje się, że to co mamy zawdzięczamy sami sobie, a do UE weszliśmy przy okazji. Prawda jest taka, że gdyby nie UE ciągle byli byśmy w lesie. Z Południa na Północ Polski jeździli byśmy po 20 godzin po wytłuczonych drogach. To tylko jeden namacalny przykład. Jeśli nie Unia E to co? Chyba ruski mir był by lepszy?!

    • iras
      2024-12-10 22:09:54

      typowe gadanie poliniaka, jeśli nie łunia to co. A niezależność. Nie trzeba wybierać między łunią a rosją. Wypadliśmy z jednego badziewa w drugi.

  • iras
    2024-12-10 22:21:01

    To, o czym niektórzy piszą, nazywa się piroliza.
    Ta cała jewropejska nagonka na CO2 i węgiel to nic innego jak tworzenie warunków pod swój przemysł (wiadomo, kto rozdaje karty w tej zj....nej unii). Dwa kraje.
    Chwała Angolom że wyszli z tego dziadostwa.
    Piroliza, oraz niskoemisyjne spalanie różnych typów spalin w złożach zeolitowych, były tematem mojej pracy mg inż w 2005 roku na AGH.
    Nauka doskonale zna metody niskoemisyjnego spalania Sęk w tym, że o głosu doszli le.w.acy, oszo..ło..my, i nauka została wyparta przez politykę.
    Polska śpi na węglu i powinna w sposób zrównoważony z niego korzystać a przy okazji rozwijać inne technologie.
    Mamy duży problem w postaci obcej agentury i obawiam się, że normalnych decyzji w Polsce nie uświadczę. Wszyscy decydenci w kraju to postacie pracujące dla obcych rządów.
    Polecam starą dobrą książkę Kaziemierza Wybranowskiego (to pseudonim Dmowskiego rzecz jasna), pt. "Dziedzictwo".

    Jesteśmy w d...ie.

© Copyright 2003 - 2025 Hokej.Net | Realizacja portalu Strony internetowe