Hokej.net Logo
KWI
18
KWI
19

FELIETON. Dlaczego masz w dup** polski hokej?

Kij, krążek, łyżwy hokejowe.
Kij, krążek, łyżwy hokejowe.

Przeczytałem właśnie wyniki oglądalności  Superpucharu Polski w hokeju na lodzie. Fajnie, że to wydarzenie ma tylu oglądających przez całe spotkanie, ile jeden odcinek „Blok Ekipy” w ciągu pierwszych dziesięciu minut, jednak może warto powstrzymać się z odtrąbieniem kolejnego sukcesu. Jestem świeżo upieczonym widzem Polskiej Hokej Ligi i przyznam szczerze, że żadna federacja nie próbowała odepchnąć mnie tak mocno, jak najwyższy poziom rozgrywkowy w Polsce. Gorzej – ta federacja ma głęboko gdzieś czy ja zostanę czy nie. To jednak tylko jeden z wielu powodów, dla których ”smarkula z paletką” czy jednostajne skakanie z nartami bije w Polsce na głowę najszybszą dyscyplinę zespołową na świecie. 

 

Po pierwsze – Superpuchar, Hiperpuchar, Ultrapuchar

PHL ma dziewięć zespołów. Przyznawanie jakichś medali pierwszej trójce oznacza, że około 33% całej ligi coś wygrywa. Druga rzecz to żenujące Superpuchary, Puchary Polski i tym podobne rzeczy, które dzięki kolejnym możliwościom wygrania czegoś przez drużyny z tak małej ligi, są fajne i atrakcyjne jak zapalenie trzustki. Proponuję stworzenie jeszcze Pucharu Zdobywców Pucharu dla tych, którzy wygrali Puchar Polski przez ostatnie pięć lat. 

Dodatkowo, konieczny będzie też Puchar Niezdobywców Pucharu, którzy przez ostatnie pięć lat nic nie wygrali. Zabrać te wszystkie durnowate medale, nadać znaczenia tytułowi Mistrza Polski i sprawić, by chciało się o to rywalizować. Być może dzięki temu, kto wie, może nawet GKS Katowice nie będzie miał w du*** tego, że zdobył najważniejsze trofeum hokejowe na tym łez padole? 

Po drugie – albo przepłaceni, albo niedopłaceni

Rozmawiałem niedawno z jedną panią, zapaloną hokejową mamą. Powiedziała mi, że jeden z bramkarzy klubu, gdzie rozmawialiśmy, dostał ofertę gry za 700 złotych miesięcznie. Gdyby ten golkiper czytał ten artykuł stojąc przy mnie, pewnie dostałbym w ryj. Nie zmienia to faktu, że wielu polskich zawodników jest przepłaconych, więc zostaje w tym piekiełku, bo po co starać się za granicą? Nasuwa się pytanie – po co za granicą, skoro nasze rodzime skarby - nawet jeśli przepłacone - to promują sobą naszą ligę? Odpowiedź jest prosta – nie promują.  

Wiecie, kto promuje polski hokej? Mariusz Czerkawski. Nawet, jeśli gość gra w golfa, robi biznesy albo występuje w telewizji śniadaniowej, to jest żywym dowodem i reklamą polskiego sukcesu za granicą. 

Nikogo nie obchodzi kolejny fajny trik Patryka Wronki w porównaniu z jedną bójką Krzysztofa Oliwy. Żaden z nich nie dostał tego za darmo i nie zaczynał od znośnych pieniędzy w Polsce. Musieli wypocić i wykrwawić sobie ścieżkę na szczyt, jednocześnie dając powody do zainteresowania dyscypliną.

Szybką, agresywną, dynamiczną dyscyplinę bije w tym kraju skakanie z nartami a nawet szachy. 

Sorry, ale jeśli polscy zawodnicy nie będą chcieli próbować sił gdzieś indziej, nawet za cenę niższej wypłaty, to ich wypłaty na miejscu również w końcu się skończą. Nie mam zamiaru operować tu liczbami, ale żaden polski topowy zawodnik nie żyje na poziomie topowego polskiego piłkarza (z polskiej Ekstraklasy). Pieniędzy, które zarabia Robert Lewandowski na oczy nigdy nie zobaczy nawet Connor McDavid.

Czy da się reklamować samą grą?

Grzegorz Pasiut reprezentuje poziom i standard gry daleko wybiegający poza PHL. Krystian Dziubiński to zawodnik, którego szybko zauważyłem ze względu na jego bezczelną, bezpardonową grę i szybko puszczające nerwy. Michael Cichy wybija się prezencją i „stylóweczką”, a Teddy Da Costa ma zajebiście brzmiące nazwisko, umiejętności i cholernie utalentowanego brata. Kuba Michałowski i Jean Dupuy robią naprawdę dobre show na lodzie.

Co z tego? Nic. Zawodnicy mogą krzyczeć, wysyłać SMS-y do rodziny z prośbą o przyjście na mecz, a nawet wylać puszkę żarcia na znany obraz i przykleić się jedną ręką do ściany. Nic to nie da. 

Po trzecie – nikt nie ma w du*** polskiego hokeja tak, jak polski hokej

Nawet, jeśli chcą to robić, to nikt poza nimi już nie chce. Jadąc przez Katowice, dowiedziałem się z wielkich bannerów reklamowych, że tutejszy klub wygrał ligę. „No i to się nazywa marketing”, pomyślałem. Kilka godzin później dowiedziałem się, że ten marketing to sprawka kibiców. O Cracovii nie mam szans dowiedzieć się niczego, a po ich frekwencji meczowej widzę, że krakowianie też tej szansy nie dostają.

Jako totalny laik, najbardziej bombardowany czuję się GKS-em Tychy, dla którego, jak na polskie warunki, misją jest, by ich miasto oddychało tą dyscypliną. Energa Toruń wykazuje się nadzwyczajną gimnastyką reklamową jak na polskie standardy i próbuje uderzać do swoich krajanów wszelkimi dostępnymi metodami. Poza tymi dwoma klubami, mam wrażenie, że reszta tkwi jeszcze w poprzednim systemie i karmiona większymi czy mniejszymi dotacjami ma głęboko wywalone, czy ktoś przyjdzie na mecz.

Od razu mówię, że nie mówię tu o kibicach i sympatykach. Jak już wspomniałem wcześniej, szanuję wszystkich kibiców naszej dyscypliny. Wszyscy kibice NHL współczują mi, że serce zostawiłem u Arizona Coyotes. Ja z kolei współczuję wam, szanowni sympatycy polskich klubów, że oddaliście serca rodzimym organizacjom, które w większości mają wasze zaangażowanie i miłość bardzo głęboko.

Po czwarte – ręce mi opadły

Bez cienia przekory muszę stwierdzić, że widziałem dużo lepiej zorganizowane zawody we floor ball w jednej z katowickich szkół niż MŚ naszej dywizji, które odbyły się w Tychach. 
Dużo szybciej dowiedziałem się na mieście, że ileś tam procent małżeństw katolickich się rozwodzi niż o tym, że gramy o awans do zaplecza elity. Każdy z moich znajomych obejrzał już co najmniej jeden mecz hokeja dzięki mnie – co sprawia, że przeskoczyłem starania marketingowe PZHL o jakieś 500%.

Dzięki wydawnictwu SQN miałem przyjemność i zaszczyt przełożyć na nasz język książkę Wayne’a Gretzkiego, co pokazuje, że razem z wydawnictwem zareklamowaliśmy hokej na lodzie w naszym kraju bardziej, niż polski hokej przez ostatnie 10 lat. To nie jest autoreklama, to nie jest auto-pochwała. To obraz tego, jak bardzo polski hokej ma w du*** polskie hokej. Każdy z was, kibice, zachęcił kogoś przynajmniej raz do obejrzenia spotkania swojego klubu. Gratuluję, zrobiliście 50 razy więcej, niż Wasz klub.

Po piąte – no to daj rozwiązanie mądralo!

Co my, kibice, żuczki, szaraczki, możemy skoro PZHL nie chce? Możemy mówić o hokeju, pokazywać, wrzucać na profile zagrania, bójki. Jednym słowem, pokazywać światu, że ta dyscyplina istnieje i jest dużo fajniejsza niż to samo ujęcie tak samo lecących gości na nartach (sorry kibice skoków narciarskich – nigdy nie zrozumiem fenomenu). W Polsce jest nas może kilkadziesiąt tysięcy? Jeśli każdy zrobi to przynajmniej raz, dwa razy w tygodniu to zasięg hokeja wzrośnie niesamowicie (polecam serwis Twitter, doskonale sprawdza się u fanów sportu).

Jeśli nam się uda, a nasze „wrzutki” znajdą szerszy oddźwięk to nie miejcie złudzeń. Tak zwana „sama góra” przypisze sobie sukces i nie wspomni o was nawet słowem. Nieważne to. Promujmy dyscyplinę na tyle, na ile potrafimy. Kibice robią swoje podcasty, ja od czasu do czasu robię rozmowy o NHL i PHL w moim „Poranku Kojota”. Nie trzeba robić podcastów – wystarczy post w social mediach przy okazji fajnej bramki czy podania.

Tutaj apel do polskich zawodników. Idźcie za przykładem kilku rodzimych graczy, którzy chętnie rozmawiają z mediami. Dajcie się zaprosić do czegoś więcej niż klubowy wywiad pod tytułem „co nie zagrało w meczu”, albo „czy cieszysz się ze zwycięstwa?”. 

I nie obrażajcie się po tych słowach, bo wiecie że mam rację. Nikt nie każe Wam wystąpić u Agnieszki Gozdyry albo napieprzać się w Fame MMA. Wpadnijcie pogadać do podcasterów, jeśli zapraszają. Panowie weterani, macie tyle opowieści i wspomnień. 

Wayne Gretzky ma rację mówiąc, że kochamy hokej przede wszystkim ze względu na opowieści, na historie, na anegdoty i relacje. Nie zepsujcie tego gwiazdorzeniem – po pierwsze, gwiazdy muszą się pokazywać, a po drugie to jest Polska i póki co największą gwiazdą hokeja jest tutaj Piotr Szeliga. Jak już przestaniecie kur***** na mnie za te słowa, to zastanówcie się, czy może cała reszta nie jest przypadkiem prawdą.

 

Michał "Kojot" Kolasiński

Liczba komentarzy: 59

Komentarze

Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze. Zaloguj się do swojego konta!
Lista komentarzy
  • ker100
    2022-11-07 14:03:17

    W punkt, w Toronto robimy co możemy, gwiazdorzy powinni zejść na ziemie , oddać się kibicom , o sesjach autografów, rozdawaniu zdjęć nie wspominając , każda kropla drąży skałę, nawet małe zaangażowanie kiedyś da wymierne korzyści
    ale kluby nie wszystkie to rozumieja bo tam betonoza ogólnozwiązkowa , nie chce im sie wchodzić na pewne poziomy bo a nóż tam juz się nie sprawdzą , ot taki paradoks

  • Landes
    2022-11-07 14:56:57

    W Gdańsku weszliśmy na jeszcze wyższy poziom...

  • hubal
    2022-11-07 15:28:55

    Kojocie ugryzłeś w dopsko nie tylko nasz hokej ale znakomitą większość tegoż biednego kraju - brawo !

  • szop
    2022-11-07 15:42:46

    w sedno polski hokej zabijaj dzialacze nawet w Nowym Targu gdzie ludzie kochaja hokej te cwaniaczki dzialacze zniechecili ludzi bo nie o wyniki tu chodzi bo na mecze Podhala jak spadalo z ligi bylo po 1500 na meczu zwyczajnie ludzie nie lubia byc oklamywani.... i w NT juz efekty widac golym okiem na meczu 300 osob max

  • PanFan1
    2022-11-07 15:44:52

    Podpisuję się pod przesłaniem tego felietonu oburącz. Za przykład podam Nowy Targ, miasto z hokejową tradycją, mające u siebie najbardziej utytułowany klub w Polsce. Od startu obecnego sezonu, rozsyłam maile z zapytaniami (nie mieszkam w Polsce, ale bywam często, na meczach również) o możliwość zakupu tegosezonowej bluzy meczowej Szarotek, odzew ze strony klubu ❓ zero ❗Nasze Podhale ledwo zipie, na czym powinno zarządcom klubu zależeć teraz bardziej niż na wsparciu kibiców ❓ Ale jak jest napisane we felietonie, kasa z budżetu na działalność przyznana, wal się kibicu na [****] ze swoim chciejstwem, trąci komuną.

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-07 15:50:24

    Aby uratować polski hokej i wzbudzić zainteresowanie, wystarczy wybudować w Warszawie kilka nowoczesnych lodowisk hokejowych. Jedno może być Narodowym Lodowiskiem Hokejowym dla ponad 7000 widzów, a drugie, trzecie i czwarte dla ponad tysiąca widzów. W rzeczywistości Warszawa z populacją ponad 2 milionów ludzi i średnimi dochodami wyższymi niż w Niemczech mogłaby mieć własną zawodową ligę hokejową. Zapomnijmy o golfiście i celebrycie Mariuszu Czerkawskim. Gdyby naprawdę miał w sercu polski hokej, zbudowałby własne lodowisko 20 lat temu, z własną całoroczną szkołą hokejową i zarządzał własną drużyną. To samo dotyczy przestępcy i chce być Amerykaninem Krzysztofem Oliwą. Hokej na lodzie rozwija się na całym świecie poza Polską, ponieważ polska nomenklatura hokejowa tkwi w komunizmie i jaka była pozycja polskiego hokeja na lodzie 50 lat temu. Hokej na lodzie powinien być dostępny dla wszystkich polskich chłopców (not girls) w każdym zakątku Polski.

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-07 16:15:51

    Hokej na lodzie powinien być dostępny dla wszystkich polskich chłopców w każdym zakątku Polski, od Białej Podlaskiej, Suwałk po Mokotów i Pragi w Warszawie po Szczeczin i nie tylko od Bytomia po Sosnowiec. No i większość plenerowych łat lodowych dostarczanych przez różne miasta w Polsce przez MOSiR w ciągu kilku miesięcy w zimie, choć lepsze niż nic i popularne nie służą chłopcom do trenowania hokeja na lodzie. Wszystkie lodowiska halowe (np. Icemenii w Lublinie brakuje odpowiednich ławek drużyn i ławek karnych) i zewnętrzne muszą być skupione na popularyzacji hokeja na lodzie! Każda polska wieś i miast reprezentuja zmarnowany potencjalny talenty polskiego hokeja na lodzie!

  • kijek
    2022-11-07 20:24:13

    PAD odpiórkuj Ty się od tej Warszawy! Znajdź prywatnego sponsora i buduj sobie lodowisko nawet i na 50K pojemności.

  • Adam Grzanka
    2022-11-07 20:51:18

    Wspaniały tekst, do bólu prawdziwy. Wg mnie ratunkiem jest sojusz zawodników i kibiców ( ponad podziałami drużynowymi) i tak silna viralna promocja hokeja aby uruchomic efekt waty cukrowej.

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-07 21:26:08

    @Kijek, Gram w Euromillions/Totolotek ale wololbym Patrick Ice Arena w Bialej Podlasce.

  • kijek
    2022-11-07 21:35:11

    PAD buduj gdzie chcesz, po Taoich wypowiedziach widać, że nie mas z zielonego pojęcia o czym piszesz. Za co Czerkawski miałby halę zbudować? Wiesz jaki jest koszt? Pierwsza bzdura. Zarobki w Wawie wyższe niż w Niemczech? Cyferkami tak, ale kumasz, że oni tam w Euro dostają? :D Druga bzdura. Warszawa potrzebuje lodowiska - trzecia bzdura.
    Tak na marginesie - zarządzanie cudzym portfelem jest obrzydliwe, zajmij się lepiej swoim, może w totka nie będziesz musiał grać.

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-07 23:10:18

    @kijek Dziś budowa krytego lodowiska kosztuje 1,2 mil. euro. 20 lat temu w Polsce kosztowałoby to o połowę mniej, plus dotacje, które możnaby uzyskać od lokalnych gmin lub innych partnerów biznesowych NHL i sponsorów. Zamiast szkoły hokejowej Czerkawskiego czy obozu hokejowego mamy golfa. Jego problem, ale to była naprawdę wielka stracona szansa dla niego i dla Polski. A co ty wiesz? Mówisz szczerze, że polscy kibice hokeja powinni zapomnieć o hokeju na lodzie w największym i najbogatszym mieście w Polsce, Warszawie, więc hokeiści z PRL mogą kiedyś powiedzieć, że Podhale i Bytom były niegdyś supermocarstwami hokeja na lodzie. To jest upośledzone umysłowo. Dlatego Litwa (2,7 mln mieszkańców) i Łotwa (1,8 mln mieszkańców) są lepsze w hokeju na lodzie od 40-milionowej Polski. Wiesz dlaczego? Ponieważ nikogo nie obchodzi hokej w południowej Polsce z jej małymi przestarzałymi lodowiskami i skorumpowanym i niekompetentnym stowarzyszeniem hokejowym.

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-07 23:26:54

    @Kijek Ligi akademickie i ligi juniorów w Ameryce Północnej oraz czeskie ligi hokejowe są dziesięciokrotnie bardziej imponujące niż PHL. Nie dyskryminują różnych regionów i dużych miast we własnym kraju. Masz wiele możliwości gry w hokeja na lodzie w największych miastach, takich jak Toronto, Montreal i Praga, a nawet oglądanie profesjonalnego meczu hokejowego na nowoczesnej arenie hokejowej dla ponad 5000 widzów i nie musisz odwiedzać regionów kopalni i małych miasteczek w górach, aby to zrobić. To naprawdę genialne. Polscy profesjonaliści hokejowi powinni nauczyć się czegoś od Czech oraz drużyn gimnazjalnych i licealnych w Ameryce Północnej.

  • kijek
    2022-11-07 23:46:39

    Chciałbym, naprawdę, skumać Twój tok myślenia:
    Chcesz lodowisko, w Wawie, na 7K i kilka na ponad 1K i twierdzisz, że koszt budowy to 6 mln PLN. Człowieku, czemu Ty się do Bytomia nie zgłosiłeś, oni za lodo na 1250 osób wybulili ponax 40 mln PLN, byś im oszczędził 35 mln :D A, zapomniałem, to co piszesz to bzdury.
    Jeżeli nie widzisz różnicy między krajami, które interesują się hokejem a Polską to sorry ale jesteś jak te oszołomy, które kilka lat temu biegały za pokemonami i nie rozumiały, że inni mają na to wywalone. Tak na marginesie - pokemony są bardziej popularne niż hokej :D
    Łotwa jest lepsza też od Chin, które mają 1,5 mld luda. No i co z tego wynika? Holandia tłucze Polaków w nożną a też ich jest o wiele mniej. A to sport narodowy, a nie niszowy pomiędzy curlingiem a pi[****]lo. Co ma liczba mieszkańców do wyników, oświecisz mnie? Bo mi się zawsze wydawał, że to kwestia zainteresowania. Tam jest, tu nie ma, proste jak budowa cepa, czego nie rozumiesz?

  • kijek
    2022-11-08 00:07:03

    I zrozum jedną, prostą rzecz - w Czechach hokej to sport narodowy, ważniejszy od piłki. W Polsce nikomu nie cbce się o tym pisać. Więc nie myl gó... z czekoladą.

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-08 00:12:20

    @Kijek, 5,6 mln zł na budowę krytego lodowiska. Nie powiedziałem, że potrzeba 1500 kibiców jak w Bytomiu, ale wystarczy by mieć obozy hokejowe i szkołę hokejową oraz drużyny juniorów. Wspomniałem również, że cena wybudowania lodowiska hokejowego 20 lat temu była znacznie niższa niż dzisiaj. Kijek, proponuję abyś został fanem skoków narciarskich jak Prezydent RP Duda. Bo oczywiście każde polskie dziecko skacze na nartach i nie gra w hokeja na lodzie i nie wydaje się Ci ważne, aby wszyscy polscy chłopcy mieli równe szanse w grze w hokeja we wszystkich regionach Polski. Wystarczy oglądać i wspierać skoki narciarskie, a może siatkówkę lub pływanie.

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-08 00:22:42

    @Kijek, czy wiesz, że Floryda, miejsce bez śniegu i lodu, jest silniejsze w hokeju na lodzie niż cała Polska? Hokej na lodzie nie jest narodowym sportem Florydy. Na Florydzie w NHL gralo 18 zawodników urodzonych na Florydzie, w porównaniu z Polską, która miała tylko 4. Skoro udało się spopularyzować hokej na Florydzie, to bardzo możliwe jest spopularyzowanie go również w Warszawie.

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-08 00:43:56

    Na youtube pojawił się podcast sprzed dwóch miesięcy, w którym były zawodnik NHL Chris Nilan przeprowadza wywiad z byłym trenerem reprezentacji Polski, Tedem Nolanem. Wspominają o jego sukcesie w trenowaniu reprezentacji Łotwy w hokeju na lodzie. Kraj 1,8 mln ludzi (mniej niż Warszawa). Wspomniał też Tedowi Nolanowi, że trenował także polską reprezentację hokejową. Polska krajem 40 milionów ludzi. Christ Nilan wybuchnął śmiechem, jakby to musiało być najbardziej niedorzeczną i głupią rzeczą, jaką można zrobić. Dla mnie było to bardzo haniebne i upokarzające. To powinno być motywacją wszystkich polskich kibiców i współpracowników hokeja do przebudzenia!!!

  • kijek
    2022-11-08 01:08:13

    Kumasz, że w USA/CA liczy się kasa, więc hokej jest też w Las Vegas, a jeszcze 5 lat temu go tam nie było? A z drugiej strony w ojczyźnie hokeja nie ma drużyn z Quebec i Hamilton (a miały). A amerykańskich drużynach jest najwięcej Kanadyjczyków. I co to za bzdury względem PL? A wiesz, że najpopularniejszym sportem jest football amerykański? Skoro tam jest popularny to może i w Polsce będzie, jak sądzisz?
    Warszawa ma lodowisko – Mały Torwar, na szkółki styka. Jeszcze coś? Za 6 mln PLN to sobie stodołę możesz wybudować. Za tyle w Wawie nie kupisz gruntów pod lodowisko.
    Nie wydaje mi się ważne, aby wszyscy polscy chłopcy mieli równe szanse w grze w hokeja we wszystkich regionach Polski.99% z nich ma hokej [****], więc po co infrastruktura? Równie dobrze można by wybudować boiska do krykieta, taki sam sens.
    W d... mam skoki czy siatkówkę. W odróżnieniu od Ciebie potrafię przyjąć do wiadomości, że porównując – siatka to kolo, który podjeżdża nowym Merolem

  • kijek
    2022-11-08 01:13:40

    W d... mam skoki czy siatkówkę. W odróżnieniu od Ciebie potrafię przyjąć do wiadomości, że porównując – siatka to kolo, który podjeżdża nowym Merolem pod butik Louis Vuitton , a hokej to bezdomny żebrzący pod tym butikiem. I taka jest rzeczywistość, możesz ją sobie zakłamywać ile chcesz, ale jej nie zmienisz.
    I wracając do punktu wyjścia – siatka wybiła się nie mając drużyny ligowej w Wawie. Więc Twoje majaki o Warszawie jako clue do odbudowy hokeja są kolejną bzdurą, którą piszesz.

  • kijek
    2022-11-08 01:25:48

    Łotwa – 1,8 mln mieszkańców, połowa zainteresowana hokejem. Polska – 40 mln mieszkańców, hokejem zainteresowane 100 tys. Ty naprawdę tego nie rozumiesz? To tak ciężko skumać? Nie trafia do Ciebie, że ludzie mogą mieć inne zdanie i zainteresowania niż Ty?
    Mi na przykład nie byłoby by wstyd, bo mam wywalone co jakiś kolo w Kanadzie sądzi na temat Polski przez pryzmat hokeja. Syrop klonowy też tu nie jest popularny, z tego też mógłby się śmiać. I co z tego? Szybciej ja mogę się śmiać z niego, że przejmuje się jakąś niszową dyscypliną, której nie uprawia ¾ świata.

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-08 01:28:51

    @kijek, czy wiesz, że Polska graniczy z Białorusią (mocna w hokeju), Słowacją (mocna w hokeju), Czechami (mocna w hokeju na lodzie). Niemcy (mocni w hokeju na lodzie). A od kiedy hokej w Niemczech stał się bardziej popularny niż w Polsce? Na północy przez Bałtyk Polska ma Szwecję (mocna w hokeju na lodzie). Dlaczego więc hokej nie miałby być dostępny i popularny w całej Polsce? Polska nie graniczy z Indiami, więc nie ma potrzeby krykieta. Mam stodołę i nie kosztuje tak dużo. Są też dotacje od ministra sportu. Jeśli to zbudujesz, przyjdą. To straszny grzech, że hokej nie jest dostępny w całej Polsce. To zbrodnicze i samolubne!

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-08 01:45:32

    @Kijek, Nie wszyscy na Łotwie interesują się hokejem na lodzie. Mają tylko 25 dobrych lodowisk, a w Polsce tylko 20. Jeśli rodzice mają możliwość zabrania dzieci na trening hokeja lub łyżwiarstwo figurowe zamiast na basen, to zrobią to. Po prostu, im więcej dzieci mają okazję grać w zorganizowany hokej (bardziej zadaszone lodowiska), tym popularniejszy staje się ten sport. To takie proste.

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-08 01:57:41

    @kijek 28% graczy NHL to Amerykanie. Wiele amerykańskich publicznych i prywatnych szkół średnich ma wystarczająco dużo pieniędzy, aby mieć własne, proste, kryte lodowiska. Koszt mojej stodoły. Ale mówisz mi, że 100-tysięczne miasta w Polsce nie mogą sobie pozwolić na zwykłe lodowiska, a amerykańskie licea mogą sobie na to pozwolić? Gdyby w Polsce na 100000 osób przypadało jedno lodowisko, to w Warszawie byłoby ich 20, aw całej Polsce 400. To byłaby prawie normalna sytuacja.

  • kijek
    2022-11-08 02:15:06

    Po tekście to zbrodnicze i samolubne ciężko brać Cię na poważnie, jesteś nawiedzonym fanbojem - Ty zero argumentów, histeryczne bo tak, bo ja tak chcę , bo na Marsie tak jest.
    Geniuszu, a to nie w Polsce kluby albo rozwiązywały roczniki albo je ze sobą łączyły z braku zawodników? To jak to jest? Jest klub, infrastruktura, zorganizowane szkolenie tylko chętnych brak? Te biedne dzieci same na sobie popełniają tą straszliwą zbrodnie? Tu jaką bajkę wymyślisz?

    ZROZUM - W AMERYCE INTERESUJĄ SIĘ HOKEJEM, W POLSCE NIE. DLATEGO TAM SĄ LODOWISKA A TU NIE MA. Proste? To nie fizyka kwantowa. Skończ z tymi Stanami. Tam każde liceum ma boisko do footballu, a w Polsce nie. Miasta pewnie mogą sobie pozwolić, ale nie widzą sensu, bo dzieciaki wolą piłkę, ciężko to zrozumieć? Więc inwestują w boiska, jak już w coś. Może jeszcze dzieciom zabronisz grać w nogę? Dlatego też np. nie budują mostów wzdłuż rzeki (poza Płockiem) bo to też jest bez sensu.

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-08 02:31:46

    Ok Kijek, jesteś prawdziwym fanem hokeja na lodzie w Polsce i widzę, że jesteś jego największym ambasadorem! Czy masz na imię Mirosław Minkina? Hokej na lodzie to najbardziej ekscytujący i wymagający sport. Staje się bardzo popularny tam, gdzie ludzie mają okazję w nią zagrać. Jednak dla Kijeka, który jest z PZHL ważne jest, aby hokejem interesowało się maksymalnie 100 000 Polaków i nawet jeśli zbudowałbyś dla nich najładniejsze areny hokejowe i dał im najlepszy sprzęt, Polacy są za głupi, żeby lubić hokej na lodzie. bo wolą po prostu grać w gry komputerowy, siedziec w telefonach komormowych i pić alkohol zimą. Jestem Kijek, wielki kibic polskiego hokeja. GKS Katowice na zawsze!

  • kijek
    2022-11-08 03:02:27

    Czy ja pisałem, że jestem fanem hokeja? Z PZHLu też nie jestem, nie kręci mnie wolontariat, osobiście bardzo cenię swój czas i swoją pracę, są osoby które podzielają moje zdanie w tym temacie więc ogólnie jestem zadowolony z życia :D
    Nie odpowiedziałeś na pytanie o kasowanie/łączenie roczników, nie pasuje do tezy? I na przyszłość zachowaj takie prostackie insynuację dla siebie.

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-08 03:04:32

    @Kijek, przeciwdziałanie popularyzacji hokeja na lodzie w Polsce. Obejrzyj tegoroczny Hejt Park z Mariuszem Czerkawskim w 24. minucie. Mówi, że Torwar II pęka w szwach, bo jest w nim tyle zainteresowania i gra tam wiele drużyn hokejowych (trzy amatorskie drużyny hokejowe w Warszawie) i uważa, że ​​to bardzo dziwne, że nie ma kilku całorocznych lodowisk w każdej dzielnicy Warszawy.

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-08 03:11:17

    @Drogi Kijeku, nie jesteś fanem hokeja? Jaka teoria?: "Nie odpowiedziałeś na pytanie o kasowanie/ uzupełnienie roczników, nie pasuje do tezy?"

  • kijek
    2022-11-08 03:22:22

    Na FB Warsaw Capitals post z 24.04 relacja z meczu o mistrzostw 3 ligi. Obejrzyj te "tłumy" :D
    Pisałeś, że wystarczy lodowisko i dzieciaki będą się pchały drzwiami i oknami. Natomiast ja czytałem o kasowanych/łączonych rocznikach (nawet na Hokej necie były bodajże takie artykuły) z powodu braku wymaganej ilości zawodników. No to jak to jest?

  • Padaka77
    2022-11-08 10:48:11

    Jeszcze pare lat temu w Nowym Targu mecze to było ćoś, Fajny doping, coś się ludzi zawsze schodziło . Coś się działo. A teraz? 300 osób max na meczu. W Nowym Targu można opracować instrukcje " Jak zarżnąć Hoke"

  • Padaka77
    2022-11-08 10:48:12

    Jeszcze pare lat temu w Nowym Targu mecze to było ćoś, Fajny doping, coś się ludzi zawsze schodziło . Coś się działo. A teraz? 300 osób max na meczu. W Nowym Targu można opracować instrukcje " Jak zarżnąć Hoke"

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-08 11:17:04

    @Kijek Washington Capitals to zespoły amatorskie, więc nie spodziewam się, że na mecze przyjdą tysiące ludzi. Ale gdyby istniały całoroczne lodowiska (mogą być proste za 6 mln zł) w Sulejówku, Pruszkowie, Pradze Południowej, Mokotowie, Woli, Wilanowie itp. z drużynami juniorów i ligami, które pomogłyby polskiemu hokejowi w 100% i w dodatkowo wystarczająco duże lodowisko na mecze profesjonalnej drużyny i reprezentacji narodowej. Warszawiacy mają pieniądze na hokej. Efektem tego byłoby to, że za 15 lat w NHL będą polscy zawodnicy. THE WARSAW JUNIOUR METROPOLITAN HOCKEY LEAGUE (WJMHL).

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-08 11:57:12

    @Padaka77 Może dlatego, że Podhale zajmuje ostatnie miejsce w tabeli PHL w tym roku. Pomogłoby również, gdyby mieli ładniejsze stroje hokejowe, a organista hokejowy (jak w Kanadzie) grający podczas meczów hokejowych bardzo by pomógł.

  • kijek
    2022-11-08 16:08:21

    Przecież Czerkawski mówił o tłumach i pękającej w szwach hali a teraz się nie spodziewasz? Mógłbyś się na coś zdecydować? Czerkawski kłamał o tych tłumach. Wartość marketingowa Warsaw (nie Washington, już Ci te Stany kompletnie mózg spaprały) Capitals wynosi okrągłe 0 PLN.
    Nie ma argumentu za lodowiskami, nie podałeś ani jednego. Nie odpowiedziałeś na moje pytanie, rozumiem, że nie potrafisz sensownie na nie odpowiedzieć.
    Warszawiacy mają pieniądze na hokej, no mają. Tak samo jak mają na krykieta, football amerykański, curling i waterpolo. No i co z tego wynika?

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-08 17:03:22

    @kijek, Czerkawski nie klamie. Powód posiadania lodowisk: 1. wychowanie fizyczne dla szkół, dzieci mogą nauczyć się jeździć na łyżwach 2. Łyżwiarstwo publiczne 3. Prywatne lekcje jazdy na łyżwach 4. Lekcje treningu hokeja na lodzie 5. Zorganizowane drużyny hokejowe 6. Kluby łyżwiarstwa figurowego 7. " Team building” dla firmy, w której można wypożyczyć sprzęt hokejowy i rozegrać mecz hokejowy lub zorganizować imprezy hokejowe lub łyżwiarskie 8. Liga piwna dla dorosłych 9. Grupa znajomych powinna mieć możliwość wypożyczenia czasu na lodzie, aby mogli grać w hokeja tylko dla zabawy. Jeśli się nie zgadzasz, nie widzę logiki, że jesteś na tym portalu. Nie widzę twojej motywacji. Nie rozumiem, komu żaden poczciwy Polak nie chciałby więcej i lepszego infrastukera do hokeja na lodzie w całej Polsce.

  • kijek
    2022-11-08 17:49:24

    1. Bzdura, nikt nie będzie prowadził klasy na lodowisko, strata czasu plus brak chęci, skoro można rzucić piłkę i się resztą nie przejmować. Plus wymagane przez rodziców ubezpieczenie dzieci.
    2. Torwar 2 – na dzisiaj jest jeszcze 61 miejsc wolnych na ślizgawkę, takie jest olbrzymie zainteresowanie :D
    3. Prywatne lekcje jazdy na łyżwach – to żart?
    4, 5, 6 – Torwar 2
    7. kolejna bzdura, każdy HRowiec na pytanie o dodatkowe ubezpieczenie zrezygnuje z tego pomysłu.
    8. Liga piwna dla dorosłych – tia, chyba z łapanki tam będą ludzi brać.
    9. Grupa znajomych powinna mieć możliwość wypożyczenia czasu na lodzie, aby mogli grać w hokeja tylko dla zabawy – ludzie powinni mieć możliwość wizyty u lekarza ale nie mają. A chyba to ich bardziej interesuje.
    Jestem z ciekawości, część pracy. Czasem się zdarzy klient, który prosi o ewaluację sponsoringu dziwnych portów. Robiłem UHKS Mazowsze/Legia Warszawa i właśnie Capitals, więc z ciekawości czasem zaglądam.

  • BernsztajnAlef
    2022-11-08 18:26:41

    Pan to zbyt surowy jest w swojej ocenie, też tak trochę odklejony tym NHL jak „działacze” PHL. No i jeszcze ten fajny Kuba - jeden show, a teraz bida, nawet ciężko na łyżwach się utrzymać, Pan zapyta o ostatni mecz w Jastrzębiu, śmieszno było…

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-08 21:00:12

    @Kijek, każdy normalny rodzic powinien wysłać swoje dzieci na lekcje jazdy na łyżwach i lekcje hokeja. Również lekcje jazdy na łyżwach powinny być dostępne dla dorosłych, którzy nigdy wcześniej nie jeździli na łyżwach. Dodam też osobną ślizgawkę dla seniorów. Jazda na łyżwach to bardzo zdrowa i towarzyska aktywność. Mam zdjęcie z Torwaru II sprzed trzech tygodni, gdzie ślizgawkę jest przepełniona łyżwiarzami. Więc kłamiesz. Czy PZHL Mafia płaci ci za bycie takim trollem?

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-08 21:18:08

    @Kijek, w przypadku wychowania fizycznego, załóż kask na głowę dziecka, a dziecko musi mieć przyzwoitą ilość czasu na lodzie, zanim będzie mogło wykonać pewne manewry na łyżwach. Musiałem kilka razy jeździć na łyżwach i grać w miotły na lodzie w szkole bez kasku i nikt nie pytał moich rodziców o ubezpieczenie lub pozwolenie. Polacy sprawiają, że lodowiska, łyżwiarstwo i hokej na lodzie są jeszcze bardziej skomplikowane niż sa. Jesteś jednym z tych Polaków Kijek. Wolność to 1000 krytych lodowisk w Polsce, zarządzanych prywatnie i użytkowanych przez miliony Polaków bez zbędnego komplikowania. To jest trochę mentalnie jak ludzie przeciw broni. Bój się wszystkiego. Niech rządzi rząd. Niech rządzi tobą mentalność komunistyczna: "NIE MA, NIE WOLNO, NIE MOZNA".

  • kijek
    2022-11-08 22:42:28

    Ty jesteś upośledzony. Po pierwsze jesteś nikim, żeby mówić rodzicom co mają robić. Jeździłeś bez kasku, za dużo razy lądowałeś na łbie i tak ci zostało. Szkoła musi dostać zgodę rodzica na takie zajęcia, nie rozumiesz tego ułomie? Takie jest prawo. Jakby dziecko się połamało to opiekun ma sprawę karną.
    Zdjęcie to sobie w [****] wsadź, nic ci już nie zaszkodzi. Wystarczy wejść na stronę Torwaru, bilety on-line i się wyświetli dostępność. Najwyraźniej tak skomplikowana operacja wykracza poza pojmowanie takiego chłopka rozstropka. Masz link poniżej, bo sobie nie poradzisz. Kliknąć chyba potrafisz, czy to też za skomplikowane?
    https://bilety.naszelodowisko.pl/MSI/mvc?sort=Flow&date=2022-11-13&dateStart=0
    PZHLu na mnie nie stać, nie pracuje pro publico bono.

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-09 13:07:08

    Kijek, uzyskanie zgody rodziców na wyjazd szkolny na lodowisko 10 razy w roku nie jest bardzo trudne, ale dla mentalności (nie można, nie ma, nie wolno) jest to rewolucja, coś prawie niemożliwego do zrobienia. Chodzenie na lodowisko powinno być takie samo latwe dla każdego Polaka, jak chodzenie na basen czy na siłownię. Można tam pojechać tylko po to aby postrzelać krążkiem, pojeździć na łyżwach, zorganizować mecz hokejowy z przyjaciółmi lub wziąć udział w zorganizowanym hokeju na lodzie lub łyżwiarstwie figurowym. Ale żeby tak się stało, musi być znacznie więcej lodowisk, jedno na każde 50000 mieszkańców Polski (800 lodowisk) lub jeszcze lepiej jedno lodowisko na każde 25000 mieszkańców Polski (1600 lodowisk).

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-09 13:26:33

    @Kijek, kiedy idziesz na siłownię, nie zawsze jest pełna. Nie lubię chodzić na siłownię, kiedy jest za dużo ludzi. Nie lubię też jeździć na łyżwach i strzelać krążkiem, gdy lodowisko jest pełne. Widziałem, że w Polsce zawsze jest zbyt wielu ludzi na śligawka, co powoduje, że jest zbyt tłoczno i ​​ma złą jakość lodu. Więcej lodowisk uniknęłoby takiej sytuacji. Czy uważasz, że 3000 całoroczne lodowisk w Kanadzie są zawsze pełne jak śligawka w Torwarze II. Oni nie są! Dzięki temu bardzo łatwo jest zorganizować rekreacyjne ligi hokeja na lodzie i amatorskie ligi dla wszystkich grup wiekowych i poziomu zaawansowania do 70 roku życia lub starszy. Człowieku, dlaczego się ze mną kłócisz? Cały świat wie, że Polska ma poważny problem ze swoją infrastrukturą hokejową. Wydaje się, że to lubisz. Jaki masz problem? Nie wiedzieć, jak jeździć na łyżwach w północnym kraju, to tak, jak nie wiedzieć, jak pływać lub jeździć na nartach. To jest niedorzeczne.

  • kijek
    2022-11-09 13:46:24

    Ponad 30% dzieciaków ma permanentne zwolnienie z WF a geniusz uważa, że uzyskanie zgody nie jest trudne. No [****].

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-09 14:54:08

    @Kijek, gdyby 50% polskich dzieci wychowania fizycznego musiało jeździć na łyżwach 10 razy w roku, to byłby sukces. Nie zgadzasz się z geniuszem? A argument, że jazda na łyżwach i hokej na lodzie jest niebezpieczna, jest absurdalny. Możesz także upaść na głowę wstając z łóżka lub grając w piłkę nożną. To nie znaczy, że powinieneś przestać chodzić. Na przykład, 30 lat temu w Polsce nie było zbyt wielu siłowni i chodzenie na siłownię nie było popularne, ale dziś siłownię można znaleźć w każdym polskim mieście. Tak samo powinno być z lodowiskami.

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-09 16:47:09

    @Kijek, na lodowisku w Bydgoszczy, Torbyd, po pierwszym sezonie, lodowisko odwiedziło ponad 200 tysięcy osób. Więc twój argument, że jazda na łyżwach i hokej w Polsce nie jest popularny jest śmieszna. Po prostu nie rozumiem, dlaczego zbudowali Torbyd tylko dla 300 widzów. Nie pozwala to Bydgoszczy na posiadanie profesjonalnego zespołu hokejowego. To samo można powiedzieć o lodowisku w Poznaniu, Lublinie i w Warszawie. Mam teorię, że współpracownicy PZHL nie są zainteresowani rozprzestrzenianiem się hokeja poza swoim regionem, bo oznaczałoby to, że hokej w Polsce wymknąłby się poza zasięg ich kontroli, stąd duże ryzyko, że Katowice otrzymają mniejsze fundusze rządowe a ich wewnętrzna działalność byłaby mniejsza.

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-09 16:58:59

    Kto jest za zwolnieniem Mirosława Minkiny? Nie podoba mi się, że nie ma planów ani projektów dotyczących rozprzestrzenienia hokeja na lodzie, lodowisk i ligi PHL w całej Polsce. Zapytany przez Petera Brizę z IIHF, dlaczego w Polsce jest tak mało lodowisk, odpowiedział, że powinniśmy sprawić, by biedne polskie kluby hokejowe budowały dla siebie lodowiska treningowe. Głupotą jest również to, że mecze nie są już rozgrywane w Tauron Arenie lub podobnych obiektach, zwłaszcza w przypadku meczów Ligi Mistrzów. Kiedy w Tauron Arenie rozgrywano hokej na lodzie, mecze te oglądało około 15000 kibiców. PZHL i polskie drużyny hokejowe nie potrzebują już tych kibiców? Hokej na lodzie budowany jest od dołu, a nie od góry, dzięki czemu więcej lodowisk zamiast zagranicznych graczy!

  • kijek
    2022-11-09 18:22:29

    Fajnie by też było, jakby na świecie nie było wojen, głodu i biedy. Niestety życie to nie koncert życzeń. Arkadię odwiedza rocznie około 20 mln klientów,200 tys. to tam jest w jeden weekend.
    Dyskusja z Tobą mija się z celem, zero argumentacji, brak wiedzy i myślenie życzeniowe. Jesteś jak jehowy – coś Ci się ubzdurało i za wszelką cenę chcesz przekonać innych, że masz rację, bez cyfr tylko na wiarę. A z jehowymi się nie gada.
    P.S. sprawdziłeś zapełnienie ślizgawek na Torwarze? Czy znowu zdjęcie dostaniesz? :D

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-09 21:36:26

    Drogi Kijeku te obraźliwe komentarze na mój temat możesz kierować do siebie. Wymieniłem ci wiele faktów i przez dwa dni próbowałeś mnie zdyskredytować. Czemu? Nie znam twojego motywu. Boisz się czegoś? Spojrzałem na twój link i co z tego? Nie jestem podekscytowany tym, ile osób jeździ lub nie jeździ na łyżwach tak jak ty. Również wiele osób spontanicznie jeździ na łyżwach, zamiast rejestrować się online. Pracujesz dla Putina czy Łukaszenki? Na świecie jest wielu ludzi, którzy chcą, aby Polska pozostała poza 10 najlepszych drużyn hokejowych na świecie, tak jak to było 30 lat temu.

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-09 22:09:00

    Każdy na hokej.net już wie, że Kijek jest agentem, który utrzymuje polski hokej tak nieszczęśliwy, jak jest dzisiaj. Każda osoba, która twierdzi, że w Polsce jest wystarczająco lodowisk, powinna zostać natychmiast zabroniona z społeczności polskiego hokeja na lodzie (np. Mirosław Minkina).

  • kijek
    2022-11-10 01:50:36

    Putin, Łukaszenka, Polska w 10 hokeja na świecie? Nie wiem co bierzesz ale lepiej zmień dealera bo ten stuff dobrze [****] beret :D
    Zero argumentów tylko bajdurzenie. Mówiłeś, że w Wawie brakuje lodowisk, ludzie nie mają gdzie jeździć. Fakt - JEDYNE lodowisko w dwu milionowym mieście NIE JEST W STANIE wyprzedać głupiej ślizgawki. Wię jak to jest z tą chęcią do jazdy na łyżwach? No chyba aż tylu chętnych niema, nie? Naprawdę jesteś tak tępy, że tak prostych faktów nie umiesz połączyć w logiczną całość. Qrde, mój pies potrafi logiczniej myśleć i kojarzy ciąg przyczynowo - skutkowy: jestem grzeczny na spacerze to dostanę smaka. A orłem intelektu nie jest, za piłką chce tylko biegać :D
    A tak z ciekawości jedno ćwiczenie - jesteś Prezesem PZHL, przychodzę i mówię, że mam sponsora na 1 mln PLN, chcę z tej sumy 200K PLN. Odpowiedź?

  • BernsztajnAlef
    2022-11-10 14:29:38

    Ta Wasza „dyskusja” to tak jak w polskim hokeju - jeden ma mgliste pojęcie, a drugi rzuca inwektywami ad personam…
    BTW ciekawe w jaki sposób miałby Ci ten prezes „zwrócić” te 200K to z daleka śmierdzi przekrętem… :D

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-10 16:54:17

    Zdrastvoite Towarzysze Łukaszenko i Towarzysz Putin, w 1976 roku Polska pokonała Związek Radziecki w hokeju na lodzie i zajęła 6 miejsce na świecie. Również Polska była stałym uczestnikiem Zimowych Igrzysk Olimpijskich do 1992 roku. To nie jest złe dla kraju, który według niektórych nie interesuje się hokejem na lodzie. Budujcie lodowiska w Polsce! Czas, aby polski hokej znów był świetny! Aby nie chcieć więcej krytych lodowisk w Polsce, zwłaszcza w Warszawie, trzeba być [****]em.

  • kijek
    2022-11-10 19:18:13

    Ciężko nie rzucać inwektywami jak dyskutuje się z tumanem, który ma zerową wiedzę i przywołuje prehistorię przed 30 lat i więcej. Proponuje się cofnąć do II RP. Te, historyk, a w2019 dostała w tyłek od Rumunii w jakże ciężkiej i konkurencyjnej Dywizji IB. Zgadnij co ma większe przełożenie na teraźniejszość, [****]u.
    Dekiel już rozporządzał kasą Czerkaskiego, a teraz chce na siłę uszczęśliwiać Warszawę. Niech u siebie na wsi buduje co mu się tam podoba, a inwestycje w Wawie zostawi w gestii Warszawiaków, nie sądzisz?
    To nie przekręt, to po prostu prowizja. Umowa może być podpisana bezpośrednio z firmą trzecią, występującą w imieniu sponsora, lub w przypadku umowy bezpośredniej wprowadza się zapis, że za przygotowanie umowy, zabezpieczenie prawne itd. firma trzecia otrzymuje od beneficjenta umowy x% prowizji. Gdzie tu przekręt? Przecież jakby Związek potrafił sam załatwić deal to by nie musiał korzystać z pośredników. Pośrednik za [****] nie robi.

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-10 20:09:50

    K**ek, możesz mnie obrazić tylko dlatego, że nie masz argumentów ani inteligencji, aby przeprowadzić owocną i konstruktywną dyskusję. Tak więc twój pseudonim bardzo dobrze pasuje do poziomu twojego mózgu. W ciągu 30 lat Polska mogłaby zbudować 500 nowoczesnych lodowisk hokejowych i nadal znajdować się jeszcze w pierwszej szóstce drużyn na świecie. Zamiast tego mamy pranie brudnych pieniędzy i mistrza PHL, który ma lodowisko dla mniej niż 2000 widzów i chamskiego trolla na stronie hokejowej o nazwie K***ej. Argument, że polscy hokeiści są finansowani przez rosyjską mafię jest bardzo możliwy i AWS powinien się rozejrzeć. Przepraszam, że nie masz pamięci historycznej starszej niż 30 lat ani manier. Radzę właścicielom tego portalu zbanować Cię, ponieważ nie obsługujesz polskiego hokeja ani nikogo.

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-10 20:18:23

    Przepraszam, miałem na myśli polskiego działacza hokejowego PZHL, a nie polskich hokeistów, najprawdopodobniej finansowane przez rosyjską mafię. Tak więc udział TVN, a nie TVP w niektórych działaniach na nowym bytomskim mini lodowisku ma sens.

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-10 20:37:36

    W tej części świata, w której się urodziłem i spędziłem pierwsze 15 lat mojego życia, gra obecnie 40 osób w NHL. A z samego mojego miasta, 8 słynnych hokeistów NHL. Grałem w hokeja na lodzie w Quebecu, w Ontario iw USA, więc mogę powiedzieć, że wiem więcej o hokeju na lodzie niż Kijek. I tak, Czerkawski był ostatnim znaczącym Polakiem w NHL, a teraz widzimy owoce polskiego hokeja, więc oczywiście każdy kibic polskiego hokeja ma prawo zadawać pytania i zastanawiać się, czy ta super gwiazda mogł zrobić więcej, aby pomóc polskiemu hokeju na lodzie? Bo 20 lat bez Polaka w NHL to bardzo długo.

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-10 23:08:50

    Mam prosbę do redakcji Hokej.net. Czy możecie prosze zmienić politykę niektórych osób używających pseudonimów, a nie prawdziwych imion, takich jak "Kijek". Jeśli naprawdę chcecie poprawić polski hokej w sekcji komentarzy, ludzie powinni trzymać się swojego prawdziwego nazwiska, tak jak ja, i nie tchórzliwie ukrywać się za swoim pseudonimem. Czy Polacy tak bardzo boją się podnosić głos prawdziwymi imionami, aby poprawić polski hokej na lodzie?

  • Patrick Albert Dole
    2022-11-10 23:59:43

    Przepraszam, miałem na myśli ABW, a nie AWS.

Wypowiedz się o hokeju!
Shoutbox
  • Stoleczny1982: Beda karne na koniec czy nie?
  • Goral99.: Lyzka do Podhala,Dziubek do Podhala,Pas do Podhala...cos za bardzo Polskie beda Szarotki
  • PowrótKróla: Unas pogadują o Waszym. Bracia ciągną linę, ale chcą grać razem. Olli błyskotliwy środkowy, dobry drybling, czasem nonszalancki w wyprowadzaniu, potrafi taką patelnię wystawić rywalowi, że głowa boli. No i złamana noga w PO, więc na razie kulawy.
  • Prawdziwy Kibic Unii: Goral juz Cie ponioslo teraz
  • Arma: Coroczna śmierć klubu albo nieograniczony budżet i walka o medale na SB, nigdy nic po środku
  • emeryt: sezon ogórkowy na sb jak notowania wig20
  • Goral99.: Ooo to to Arma
    ....teraz walka o medale obowiazuje dlatego wrobelki na Parkowej cwierkaja o duzych nazwiskach W Polskim hokeju
  • PowrótKróla: Szczerze to słyszałem, że Podhale podpisuje, bo liczy na kasę, ale pewności czy dostanie do końca nie ma, więc trzeba się uzbroić w cierpliwość. Zawodnicy mają świadomość tego i mają plany B w razie czego.
  • emeryt: dużo fejków ale ktos zyska ktos straci
  • emeryt: slizgacze majo swoich agentów na sb którzy naganiajo żeby brać
  • emeryt: do tej pory czekam na wiadro oscypków od Pana Mrugały...
  • Goral99.: Powrot Krola tutaj jestes w bledzie...wszystkie gwiazdki sa na utrzymaniu prywatnych sponsorów..wiec klub beda noe wiele kosztowac
  • PowrótKróla: Zobaczymy Goralu, ja tam Wam życzę jak najlepiej. Silne Podhale jest potrzebne. Takie ploty chodzą tylko.
  • Goral99.: Powiem Robertowi zeby zabral ci eme przy okazji meczu ligowego w przyszlym sezonie
  • PowrótKróla: Fajnie jakby jeszcze ktoś dołączył do tej elitarnej ligi. Gdańsk, Krynica, czy Bytom, ale cisza więc chyba się nie zanosi.
  • PowrótKróla: No i żeby Sanok się zebrał i czegoś nie odwalił, im nas więcej tym ciekawiej.
  • PanFan1: Niedziela 18:30 (PL) pierwszy mecz PlayOff Florida Panthers v Tampa Bay Lightning - już sobie zęby ostrzę.
  • PanFan1: Streaming fajnie się ładuje na NHL66
  • 6908TB: Jaromir Jagr z bramka dla Kladna ;)
  • emeryt: a ja Wam powiem że szkoda że hokeja nima w Warszawie...możeby co ruszyło do przodu marketingowo,moze jakis celebryta tudzież aktor wybrał sie na mecz,polecisz temu i owemu
  • szop: ja ogladam na viaplay
  • emeryt: jest tam drużyna 2 ligowa ale to namiastka prawdziwego ligowego hokeja
  • Stoleczny1982: Te nasze przewagi cos slabo
  • PowrótKróla: Można by też zorganizować jakiś winter classic tak, żeby to marketingowo sprzedać i w tv leciało z narodowego na przykład. Jeden mecz a mógłby otworzyć niektórym oczy.
  • hanysTHU: Spadek pewny ...pewne info...
  • hanysTHU: Chyba ,że Kalaber u Tadeusza coś wyrusza...
  • PowrótKróla: albo tak formułę PP zmienić, żeby był jeden mecz finałowy nie turniej, ale na stadionie piłkarskim z pompą.
  • szop: nie powiedzialbym nie wyglada to zle
  • emeryt: potęzne koszta mecz na stadionie
  • emeryt: Trener Zupa pojechał do Bytomia pogadac z Rokiem Ticarem...
  • dzidzio: A Łyszczarczyk to w ogóle gra? Bardzo dyskretny jest...
  • hubal: eme przecie są szpile "gwiazd" typu kalusy , mroczki i inne celebryty
  • hubal: zaraz Bryku przy3ebie na 1-1
  • emeryt: ok hubi ale gdyby to było podn flago Legii...inna wydżwięk
  • hubal: musiano by zarazić kibiców Legii hokejem
  • hubal: przeca mieli 9 majstrów ale dla młodych to prehistoria
  • emeryt: musieliby Starucha zainteresować
  • Luque: U Naszych widać że siłowo nogi nie chodzą
  • Polaczek1: Liam Kirk na celowniku
  • hubal: łolaboga co to bydzie w Ostravie
    ciężkie nogi bo Kalaber daje popalić ?
  • hanysTHU: Po kiego grzyba Klichowi tak słuchawka w uchu?
  • Luque: Hubi ważne żeby w Ostrawie nogi chodziły jak trzeba
  • szop: zeby miec kontakt z baza :d
  • hanysTHU: Słowenia nie przegrała w tym roku
  • Luque: W zeszłym sezonie też wszystkiego nie wygraliśmy w sparingach, grunt żeby na turnieju to wyglądało tak jak byśmy chcieli
  • hanysTHU: Morale buduje się zwycięstwem.
  • hanysTHU: Pier.do.lenie i usprawiedliwianie .
  • hanysTHU: Starość nie wygra z młodością.
  • hanysTHU: Jutro zobaczycie
  • hanysTHU: Gdyby nie Zabol to było by nieźle xd
  • Luque: Hmm Hanys to co powiesz o zeszłorocznej wygranej Trzyńca o mistrzostwo Czech? Byli najstarszą ekipą
  • narut: nie było źle, wynik to inna sprawa, dobry przeciwnik dla naszych..
  • Stoleczny1982: Slowenia napewno awansuje do elity w tym roku.
  • narut: żadnej starości dziś nie było widać, fajny skład, niech się budują chłopacy
  • Luque: Drozg pokazał jak się strzela karne, a Nasi strzelają jakby im prąd odcięli...
  • 1946KSUnia: Beznadziejnie nasi strzelają te karne
  • jastrzebie: karne jak amatorzy strzelają
  • emeryt: Radzie a dorzuć co do pieca bo przygasa...
  • Luque: To ja dorzucę: Polska-Serbia 0-1...
  • jastrzebie: Wygramy
  • narut: nie narzekamy, nie uprawiamy klasycznego malkontenctwa.. już jest 1-1
  • Darek Mce: 2:1
  • Darek Mce: naprawdę ciężko to było oglądać
  • Darek Mce: ale końcówka ok
  • Darek Mce: wreszcie jakieś warunki fizyczne mają Polacy, bo jak pamiętam wstecz, to fizycznie odstawali od rywali
  • hubal: spokojnie , Gustlik to ogarnie
  • Luque: Może już się opamiętali, bo początek to przespali
  • Luque: Hubi czemu Ci się transfer Arona by nie spodobał? Już w zeszłym sezonie zakupy były ale On pewnie ma jeszcze renomę żeby zagrać w Czechach
  • Luque: Zakusy* ahh ta autokorekta
  • Luque: Jaśkiewicz słabo zagrał w PO, szczególnie z Unią to się podpiszę pod tym że nie spełnił oczekiwań, nie tego się wymaga od reprezentanta Polski
  • hanysTHU: Ty się ogarnij trochę z tymi porównaniami , bo gdzie doopa a gdzie oko.
  • hanysTHU: A Gusovy niech cisną! Życzę im jak najlepiej.
  • hanysTHU: Kadra a liga chopie...
  • emeryt: Radzie prosimy x 8.25
  • hubal: Luqu nie jestem pewien czy Aron serio mysli o THL
  • Luque: Pytałem Hubiego a nie Ciebie Hanysku ;)
  • hubal: hanysa jeszcze feta po majstrze 3yma :)
  • emeryt: miłujmy się kochani.
  • emeryt: ale że Rado...pisze o wszystkich tylko nie o Unii,szantażujo go czy jak...
  • hubal: widzieliście Slusara ?
    ale przypakował ... na wadze
  • Luque: Unia jeszcze świętuje, to o czym tu pisać
  • emeryt: babe z targu nagabujo,pytajo czy lodo spełnia wymogi CHL ,co z Zupo...
  • emeryt: a tymczasem warka strong fajnie wchodzi
  • Prawdziwy Kibic Unii: Rado Mistrza zostawia na deser 😉 pewnie w przyszlym tygodniu ruszy do pracy nad Mistrzowska Druzyną 💪
  • WojtekOSW46: Może Hivronen do Unii?
  • WojtekOSW46: Hirvonen*
  • dzidzio: Ślusar zawsze był gabarytowy
  • hubal: dzidzio EC Będzin w nazwie Zagłębia ?
  • Luque: Niemcy-Słowacja 6-3, przy jednej z bramek podaje niejaki Płachta a do siatki strzela niejaki Stachowiak...
  • Luque: Coś jak Klose z Podolskim ;P
  • PowrótKróla: Będzin to też Zagłębie, wielu kibiców na Zimowym jest z Będzina.
  • hanysTHU: Mistrz, mistrz Oświęcim!!!
  • PowrótKróla: Charvat przedłużył z Zagłębiem.
  • uniaosw: https://youtu.be/gEBfYuuPsdo?si=MJZ_kUJtwUX0heJX
  • Stoleczny1982: Luque - Patryk Zubek kolejny stracony, tym razem na korzysc Slowacji
  • PowrótKróla: Zdrajcy narodu byli zawsze i będą co zrobisz. Zgadzam się ze daniem PanFan1. Sport jest substytutem wojny, więc jak ktoś wychodzi w obcej armii przeciwko swoim jest zdrajcą. Jak chłopak by się wychowywał od dziecka za granicą i nic go z Polską nie łączy to jeszcze zrozumiałe. Zubek to jest jakaś patologia jak dla mnie. Taki Maciaś nie musi zmieniać obywatelstwa by walczyć o marzenia.
  • uniaosw: W kuluarach aż huczy
  • Stoleczny1982: Jedynie wiecej skautow beda ogladac Zubka na juniorowych MS skoro gra dla Slowacji. Trzeba przyznac, w jego pierwszym meczu przeciwko Polsce nic wyjatkowego nie pokazal, a jak nie bedzie brany pod uwage w dalszych meczach Slowacji to wtedy co? Bedzie sie przeciskal przez okno do Polskiej kadry?
  • Luque: Ja z tym porównaniem to tak bardziej dla żartu ;)
  • Luque: Ale jeśli chodzi o młodego Płachtę to chłopak tam się urodził, wyszkolił to tutaj nie możemy mieć pretensji, takie jest życie
Tylko zalogowani użytkownicy mogą korzystać z Shoutboxa Zaloguj się!
© Copyright 2003 - 2024 Hokej.Net | Realizacja portalu Strony internetowe