Hokej.net Logo

Gol zdobyty łyżwą przez Filipa Komorskiego był prawidłowy [WIDEO]

Filip Komorski, napastnik GKS-u Tychy (Foto: Tomasz Gonsior)
Filip Komorski, napastnik GKS-u Tychy (Foto: Tomasz Gonsior)

Spore dyskusje w środowisku hokejowym wzbudziła bramka Filipa Komorskiego, zdobyta w drugim meczu półfinałowym pomiędzy Re-Plast Unią Oświęcim a GKS-em Tychy. Napastnik gości skierował gumę do bramki Linusa Lundina łyżwą. Co mówią o tym fakcie obowiązujące przepisy?

Sytuacja wydarzyła się w drugim meczu półfinału play-off. W 10. minucie Filip Komorski zdobył gola na 1:1, wykorzystując dogranie Alana Łyszczarczyka. 

Nic w tym dziwnego gdyby nie sytuacja po, której padła bramka. Krążek odbił się od łyżwy kapitana trójkolorowych i wpadł do bramki. Zawodnicy Unii od razu zasugerowali arbitrom, że guma odbiła się od łyżwy, a ci postanowili sprawdzić zapis wideo. 

Po analizie wideo sędziowie podtrzymali swoją decyzję. Czy słusznie?

 

Zerknijmy więc do przepisów. Tu z pomocą przychodzi nam definicja wyraźnego kopnięcia krążka , która w angielskiej nomenklaturze nosi nazwę „kicking motion”. 

 

Z informacji - jakie udało na się zebrać wśród osób, które przepisy znają lepiej od nas, ale nie mogą się publicznie wypowiadać - wynika, że gol został zdobyty prawidłowo.

Dodajmy, że podobna sytuacja miała miejsce też w NHL.

 

Czytaj także:

Liczba komentarzy: 18

Komentarze

Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze. Zaloguj się do swojego konta!
Lista komentarzy
  • Oświęcimianin_23
    2024-03-21 16:05:17

    Jak to nie było specjalne to ja nie wiem co jest w takim razie...

  • stary kibic
    2024-03-21 16:13:12

    Redaktorku to zależy kto jak interpretuje wyraźne kopnięcie-według ciebie nie było wyraźnego kopnięcia ,a według mnie i wielu innych było kopniecie.

  • Domin55
    2024-03-21 16:17:35

    Wszystko w temacie.Tez uważałem że bramka zdobyta prawidłowo.Filip podbija kij zawodnikowi Unii wraca nim na lód i próbuje strzelać, ale ten manewr mu nie wyszedł i krążek nieforturnie dla Unii dbija się od jego łyżwy gdzie następnie wpada do bramki.O żadnym celowym zagraniu nogą nie może być tutaj mowy.

    • Cola
      2024-03-21 16:22:20

      Odruchowo wykonuje kopnięcie nogą. Ta łyżwa nie sunie sobie po lodzie ot tak. Wyraźnie to widać (zwłaszcza z tyłu).

  • Wowo1
    2024-03-21 16:20:45

    Ja widzę przyłożenie nogi, więc nie powinno być bramki. Tytuł artykułu wprowadza w błąd i wpisuje się w narrację sędziów.

    • szop
      2024-03-21 17:12:26

      przylozenie nie kopniecie fakt ulozyl noge by krazek sie od niej odbil badz zeby nia na niego najechac nie kopal

  • Cola
    2024-03-21 16:24:06

    Seba zwykły clickbajcik wrzucił :)

  • staatys
    2024-03-21 16:56:56

    Rzecz w tym, że te sytuacje nie są porównwalne. W drugim filmie zawodnik jest w kontakcie z przeciwnikiem, nieco traci stabilność i wtedy uuderza go krążek. Odnośnie pana Komorskiego, to dostawia on łyżwę co kieruje krążek do bramiki Unii.

    • Prezydent
      2024-03-21 17:04:58

      Dokładnie, gdyby nie skierował nogi w kierunku bramki to zgodnie z torem jazdy dostałby krążkiem w czubek łyżwy

  • PEL52
    2024-03-21 17:04:09

    Ten kto sadzi ze ta bramka byla zdobyta prawidlowo jest tak samo slepy jak te nieudolne pasiaki, wystarczy od 36s wlaczyc sobie klatka po klatce i ewidentnie widac kopniecie!!!!!

  • Polaczek1
    2024-03-21 17:20:02

    Artykuł z pupy...
    Z informacji - jakie udało na się zebrać wśród osób, które przepisy znają lepiej od nas - wynika, że gol został zdobyty prawidłowo.
    A z informacji jakich mi się udało zebrać wynika że nieprawidłowo. I kto ma rację 😁

     




    window.googletag = window.googletag || { cmd: [] }; window.protag = window.protag || {

  • swojak
    2024-03-21 17:27:05

    Czyżby autorem tego "artykułu"(?) był jeden z tych ślepych kretów którzy podawali się za sędziów w tamtym meczu? Panie Królicki i pan to firmujesz??? Wstyd, po prostu wstyd.

  • Unior
    2024-03-21 17:52:05

    Jakby nie miał zamiaru wpakować krążka do bramki, to nie podbijałby kija przeciwnikowi, tylko próbował go uprzedzić swoim kijem.

  • Wolfram
    2024-03-21 19:04:04

    Czy "osoby, które przepisy znają lepiej od nas" są w tej chwili z nami w pokoju?
    Jaki jest sens "powoływać" na podobną sytuacje z 2021 roku, jak praktycznie co roku przepisy się zmieniają. W meczu Devils vs. Golden Knights (17.02.3034) podobna bramka nie została uznana.
    https://youtu.be/Oy7GGSOSSp8?si=Te98XbPUhuhYu9c9&t=54

    • Wolfram
      2024-03-21 19:06:59

      Mea culpa tam jednak chodziło o przeszkadzanie tormanowi.

  • PEL52
    2024-03-21 23:41:55

    A co by sie stalo jak by ta PIZ..DA z nr. 5 po meczu sie przyznal ze bramke strzelil noga,to u[****]il by pasiakow i to po calosci

  • Connor McDavid
    2024-03-22 07:00:50

    Domin55 Powrdolnij się młotkiem w głowę. To tak samo jak Maradona strzelił bramkę ręką w meczu z Anglią.

  • Connor McDavid
    2024-03-22 07:14:51

    Hokej net. Schodzicie na psy.
    Jesteście [****]ani do szpiku kości.
    [****] jak zdobyta prawidłowo, co za imbecyl to oceniał. Na 10 sędziów międzynarodowych 11 nie uznaje bramki.
    Takimi artykułami tylko się pogrążacie jaki portal hokejowy .
    zawadzka wstyd,powinni [****] cię z zarządu IIHF.

© Copyright 2003 - 2025 Hokej.Net | Realizacja portalu Strony internetowe