Hokej.net Logo
KWI
10
KWI
11
KWI
17
KWI
18
KWI
24
KWI
25

KH Energa Toruń odpowiada. "Play-off wygrywa się na lodzie, nie montażem klipów”

fot. Jarosław Fiedor
fot. Jarosław Fiedor

KH Energa Toruń odniosła się do listu otwartego TH Unii Oświęcim dotyczącego poziomu sędziowania w ćwierćfinałowej serii play-off. Władze "Stalowych Pierników" podkreśliły, że kontrowersje są naturalną częścią hokeja, ale publiczne wyliczanie błędów arbitrów w trakcie rywalizacji nie służy ani sportowi, ani atmosferze wokół ligi.


W opublikowanym oświadczeniu toruński klub zaznaczył, że również mógłby wskazać wiele sytuacji z tej serii, które z jego perspektywy budziły wątpliwości sędziowskie.

Klub z Torunia zaznaczył, że poziom sędziowania nie jest idealny, jednak twierdzi, że taka debata powinna odbywać się w ramach struktur ligi i związku, a w mediach.

W związku z upublicznionym przez TH Unię Oświęcim listem otwartym dotyczącym poziomu sędziowania w serii ćwierćfinałowej play-off pomiędzy naszymi drużynami czujemy się zobowiązani odnieść do przedstawionej narracji.

Na wstępie chcemy podkreślić rzecz fundamentalną: hokej na lodzie jest sportem twardym i dynamicznym, a w tak intensywnej rywalizacji jak play-off nie sposób uniknąć kontrowersji czy sytuacji interpretacyjnych. Dotyczy to każdej serii, każdego sezonu i każdej drużyny.

Jednocześnie warto zauważyć, że gdybyśmy chcieli podążyć drogą zaproponowaną przez naszych rywali, również moglibyśmy przygotować długą listę sytuacji z tej serii, w których decyzje sędziowskie budziły poważne wątpliwości z perspektywy KH Energi Toruń. Nie uważamy jednak, aby prowadzenie publicznej licytacji na błędy arbitrów – zwłaszcza w trakcie trwającej serii play-off – było drogą służącą sportowi. Dlatego nie zamierzamy tworzyć szczegółowych zestawień ani medialnych kompilacji wideo.

Warto jednak zauważyć, że również w tej serii nie brakowało sytuacji, które mogły być interpretowane na niekorzyść naszej drużyny, takich jak m.in.: atak bez krążka oraz uderzenie kijem (cross-check) w okolice głowy, który nie spotkał się z reakcją sędziów, rzucenie naszego zawodnika na bandę ukarane jedynie karą dwóch minut, mimo że sytuacja mogła kwalifikować się na karę wyższą, atak i prowokacje po gwizdku pozostawione bez reakcji arbitrów, ataki na naszego bramkarza w polu bramkowym bez konsekwencji dla zawodnika drużyny przeciwnej, podcięcie naszego zawodnika pod bramką, którego sędziowie nie zauważyli mimo dogodnej pozycji, zaczepianie kijem w czerwonej strefie, które w jednej sytuacji nie zostało odgwizdane, a w innej podobnej zostało ukarane – co pokazuje, że w tej serii interpretacje bywały niejednolite, dwie bardzo podobne sytuacje bójek, które zakończyły się zupełnie inną interpretacją kar przez arbitrów. Lista takich zdarzeń mogłaby być dłuższa. Nie widzimy jednak sensu w publicznym montowaniu materiałów wideo i prowadzeniu medialnego konkursu na liczbę błędów sędziowskich.

Chcemy także podkreślić, że nie zgadzamy się z próbą budowania wizerunku naszej drużyny poprzez selektywny dobór sytuacji sugerujących rzekomą brutalność gry. Hokej jest sportem kontaktowym, a emocje w fazie play-off są naturalnym elementem rywalizacji. Tym bardziej warto unikać narracji, które w oparciu o pojedyncze, wyrwane z kontekstu fragmenty próbują tworzyć uproszczony obraz całej serii.

Jednocześnie chcemy jasno powiedzieć: nie twierdzimy, że poziom sędziowania w polskim hokeju jest idealny. Uważamy, że dyskusja o jego poprawie jest potrzebna. Powinna jednak odbywać się w sposób odpowiedzialny, w ramach struktur ligi i związku, a nie w formie medialnej eskalacji w trakcie trwającej rywalizacji sportowej.

Play-off to moment, w którym emocje są największe, ale to właśnie wtedy szczególnie ważne jest zachowanie sportowej równowagi i koncentracji na tym, co najważniejsze – rywalizacji na lodzie. Dlatego pozostajemy skupieni na walce sportowej i przygotowaniu do kolejnych spotkań serii. Szanujemy naszego rywala z Oświęcimia i wierzymy, że o wyniku tej rywalizacji zadecyduje sportowa postawa zawodników na lodzie, a nie medialna rywalizacja na listy otwarte czy kompilacje sędziowskich pomyłek.

Bo play-off wygrywa się charakterem, sportową postawą, grą i drużyną – nie montażem klipów.

Czytaj także:

Liczba komentarzy: 47

Komentarze

Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze. Zaloguj się do swojego konta!
Lista komentarzy
  • Donatello
    2026-03-07 11:51:52

    "Nie widzimy jednak sensu w publicznym montowaniu materiałów wideo i prowadzeniu medialnego konkursu na liczbę błędów sędziowskich."

    Wielka szkoda, bo przydałoby się, żeby każdy klub wystawił sędziom taką laurkę. Co roku jest to samo: skończy się sezon, a razem z sezonem temat sędziowania. Za rok w PO znów będzie święte oburzenie i oświadczenia, a później cisza. Za dwa lata znowu itd.

    • kurp
      2026-03-07 16:38:45

      Ten komentarz miałby sens, gdyby można było w sędziach przebierać. Ale chyba tak nie jest. W sędziowaniu jest taki urodzaj, jak i w puli polskich zawodników do reprezentacji na mistrzostwach... 🙄

    • Donatello
      2026-03-07 19:18:53

      Oczywiście masz rację. W ćwierćfinałach, kiedy w tydzień gramy 16 meczów, zawieszenia dla sędziów są nierealne. Ale skoro zawodnicy dostają kary finansowe, to dlaczego sędziowie nie dostają po kieszeni? Nie chodzi o karanie ich za każdy przeoczony faul, albo gwizdnięcie tylko dla tego, ze trybuny krzyknęły "Eeeeejjj". Sędzia też człowiek i pomylić się może. Jednak jakieś konsekwencje za brak jakiejkolwiek meczu przy ewidentnym, chamskim faulu, albo uznawanie bramek po spalonym powinny być. Przecież mają dostęp do analiz wideo. Do tego oceny obserwatorów powinny być jawne. Nikt nie wymaga cudów, jedynie wyeliminowania najbardziej absurdalnych sytuacji ;)

    • Donatello
      2026-03-07 20:19:55

      za brak jakiejkolwiek kary*

    • pepe1980
      2026-03-07 20:47:59

      Póki będa sędziować pod Toruń to będą głaskać.Jak ich zawodnik dozna kontuzji to wtedy będzie płacz i lament.Niestety tak jest

  • mariolux
    2026-03-07 12:02:07

    Ludzie od Rydzyka i tak wam nie pomoże przed kolejnymi potyczkami lizanie rowa sędziom. Nie powiem ciekawa taktyka. Do niedzieli pierniki

    • Prezydent
      2026-03-07 12:32:16

      Nie no ambitnie, stolikowi mówią o lizaniu rowa sędziom 😂 czekam teraz na płacz Raca o atak na tle rasistowskim i będziemy mieli komplet 😂😂😂

  • smorus⁹
    2026-03-07 12:20:27

    No proszę. Krzyżackie chamstwo na lodzie i nie tylko ,nie widzi nic złego z ich klubu doprowadzili do kontuzji 3 zawodników.Ale kij ma dwa końce. Juz kibice z Torunia nie są mile widziani.Ścier.....krzyżackie.

    • Guzik
      2026-03-07 15:20:35

      Widzę kolego że obozowe towarzystwo zamostowe nie widzi nic złego w poczynaniach swoich zawodników, ale ma żal do innych 🤣
      To tupniecie nóżką i stwierdzenie że kibice z Torunia nie są już mile widziani u Was to uzgadniałeś z kimś? Z tymi patusami z eLki? Czy to tak sam stwierdziłeś i od dziś tak ma być? 😎

    • Zamboni
      2026-03-07 17:32:43

      Guzik cię to obchodzi tyski zamostowy dzbanie. Wyznawcy największego płaczka w lidze mogą spać spokojnie, bo prezio nie pozwoli zrobić krzywdy swoim przy[****]som.

    • smorus⁹
      2026-03-07 17:37:32

      I jest następne dziewczę z fujarką 🐕guzik.🤣🥳

    • Guzik
      2026-03-07 17:46:27

      Zamboni... No a powiem Ci że obchodzi, a bardziej w sumie interesuje.

      Co do prezesa, takie jest życie Trzeba było w odpowiednim momencie, wytypować swoje persony do kandydatury... No ale jak widać nie mieliście nawet kogo...🤣
      Z resztą c(h)uja by ugrał ktokolwiek od was

      PS. Dzban Cię łuchał zamostowy

  • Obserwator_1946
    2026-03-07 12:21:16

    Cztery mecze i czterech zawodników Unii wykluczonych z gry po bandyckich faulach. Taka sportowa rywalizacja...

  • whiteandblue46
    2026-03-07 12:28:27

    Toruń postanowił nawilżyć sędziom :-) Taka taktyka choć o ile pamiętam to toruński trener powylewał spore żale do sędziów po meczach w Oświęcimiu :-). Hipokryzja? :-)

  • Polaczek1
    2026-03-07 12:56:29

    A czy czasami Pan Prezes TKH Toruń Marcin Jurzysta nie jest członkiem zarządu PZHL ?
    Przeciez wtedy wiadomo że nie będzie rzucał w swoich 😉

  • KOS46
    2026-03-07 13:00:21

    W Toruniu pompowali balonik, pisali wkółko o jakiś zaszłościach typu Kalaberki play=offy z JKH i udzieliło się zawodnikom. Gdy przegrali w Oświęcimiu drugi mecz, wtedy trener Torunia skrytykował sędziów. Teraz skrytykowała Unia, to oni udają, że wszystko było OK. A tak naprawdę w tle widzę walkę o przychylność sędziów.

  • KOS46
    2026-03-07 13:13:46

    Dodam jeszcze, że dotąd w meczach tych drużyn była dobra atmosfera na trybunach. Jak będzie dalej? Może być różnie. Unia uderzyła w sędziów, ale działacze z Torunia w obronie sędziów uderzyli w nasz klub. A czy ktoś pamięta, który trener z niedzielę po meczu mówił, że grają przeciwko dzisięciu zawodnikom na lodzie. Dla ułatwienia podpowiem: nie był to Kalaber.

    • smorus⁹
      2026-03-07 13:29:03

      Po tym co zrobili w Toruniu nie są mile widziani.

    • Zaba
      2026-03-07 13:41:44

      No nie do końca była dobra atmosfera na trybunach... Na drugi meczu w Toruniu "kibice" jechali po Unii...

    • Andrzejek111
      2026-03-07 15:01:45

      Na pierwszym meczu w Oświęcimiu „kibice" z C i nie tylko jechali po Jakubowskim.

    • Andrzejek111
      2026-03-07 15:03:40

      ...Kalinowskim oczywiście.

  • Paskal79
    2026-03-07 13:31:28

    To jest hokej i zgadzam się że kontuzję się zdarzają,a w Play off trzeba grać twardo i ostro, często na pograniczu faulu ( nie chamsko!) nie sądzę by celem zawodników z każdej drużyny jest celowe uszkodzenie czy kontuzjowane przeciwnika! Jeżeli by tak było to sędziowie mają powtórki video a jak,, ślepe krety " tego nie widzą to jest jeszcze komisja ligi! I mogą zawiesić zawodnika! I tu nie powinno być wyjątków! U nas duży pech że mamy 4 zawodników kontuzjowanych! Ale mam nadzieję że chłopki wrócą do zdrówka jeszcze w Play off! Liczę że jutro wygramy i wtedy Toruń będzie pod ścianą i nie dadzą rady wygrać pod presją u siebie.... chyba że będzie odwrotnie....:-)

    • smorus⁹
      2026-03-07 13:42:56

      Paskal ty też pierd..... .Ja wieże to hokej i twarda gra . Bez tego nie byłoby adrenaliny.Ale nie wiem czy ty byłeś na meczu jak Diukowa faulował,?A piz...komisarz Zawadzka mówi że sędzia przeoczył faul. I kary dla krzyżaka nie będziesz. Powtórki video? Kaczmarek nawet nie poszedł sprawdzić mimo interwencji naszych. Mamy pecha?🙈czy ty się znasz choinki zerwał

    • smorus⁹
      2026-03-07 13:46:16

      Miało być -czy ty się z choinki zerwałeś.

  • robson_1906
    2026-03-07 13:37:21

    Sędziowie sa jacy są mozna sie przyzwyczaić, że nuewiele widzą choć ten faul na Djukovie ewidentny. Na koniec jednak kontuzje to czesc sportu. Nikt nie bronił Unii zbudowac kadry w inny sposób, chocby tak by w razie kontuzji nie drżeć o limity.

    • robson_1906
      2026-03-07 14:27:34

      Nie ogladam Waszej rywalizacji, wiec nie bede sie odnosil do kazdej sytuacji. Na koniec troche jednak dziwne, że chcesz grać o medale i nie masz kogo wrzucić w wyniku kontuzji. Przecież u Was bylo 8 Polaków w protokole. Dla przykladu w Zaglebiu 12 + w razie kontuzji (np nam wypadl Biłas) jest jeszcze 4 ludzi gotowych do grania i tez są to Polacy.

  • pepe1980
    2026-03-07 14:02:38

    Odniose się tak:Ilu Waszych graczy jest kontuzjowanych?.Na powtórce z meczu gdzie Kasperlik doznał kontuzji widać wyraźnie że zawodnik toruński nie był zainteresowany grą tylko ewidentnie faulował i to w sposób brutalny.Czy to ma tak wyglądać?.To w niedziele rozwalcie kolano Baszyrowowi i walnijcie kijem Denyskina by miał wstrząs mózgu i niech dostanie ktoś za to 2min.Tak to ma wyglądać no chyba nie.Po to sà [****]yki w pasach by od razu reagować a są w 4 ślepe krety i obserwator 5.

  • Neutralny88
    2026-03-07 14:19:57

    Płaczki z łoświęcimia. Toruń we wtorek zamelduje się w półfinale

    • KOS46
      2026-03-07 14:34:05

      Że co?

    • Obserwator_1946
      2026-03-07 14:56:27

      tyskie dzbany zaczynają szczekać

    • smorus⁹
      2026-03-07 16:30:34

      No w końcu. Jest cioteczka z tychtychów 😂🥳!!(z fujarką). Jak tam?!Odbyt nasmarowany?Bo karvina jutro do was przyjeżdża.🤭🐕😂😂🥳.Już miałem według ciebie w czwartek płakać.A nie odpisałeś mi w tamtym artykule.Zawiodłeś mnie. Ni zapomnij cioteczko🙊🤭🥳

    • smorus⁹
      2026-03-07 16:30:37

      No w końcu. Jest cioteczka z tychtychów 😂🥳!!(z fujarką). Jak tam?!Odbyt nasmarowany?Bo karvina jutro do was przyjeżdża.🤭🐕😂😂🥳.Już miałem według ciebie w czwartek płakać.A nie odpisałeś mi w tamtym artykule.Zawiodłeś mnie. Ni zapomnij cioteczko🙊🤭🥳

  • hokej_fan
    2026-03-07 16:15:30

    Po meczu w Oświęcimiu, co powiedział trener Torunian? Powiedział że grają przeciwko 10, bo sędziowie są za Unią a teraz zarząd pierników mówi co innego.

  • smorus⁹
    2026-03-07 16:38:42

    Nie zwracajcie uwagi na dziewczęta z fujarkam z tychtychów 🐕😃.Ogólnie wolę o hokeju pisać,ale z tymi cioteczkami inaczej się nieda( neótralny,parzyfans,fruwaj,hubal🐕).

  • marcinek73
    2026-03-07 17:41:49

    Poziom, niektórych komentarzy oświęcimskich kibiców jest jak poziom sędziowania. Masakra. Bezsensowny hejt. Somorus widzę, że już piszesz sam ze sobą. Tego nie powinno się komentować. Przyjadę do Oświęcimia na mecz i co? Będziesz mnie lał?🤔 Z drugiej strony wcale mnie nie dziwi takie zachowanie. Jak ma się w mieście jedyny sensowny sport do kibicowania, a po sezonie pozostanie już tylko wędkarstwo bagienne to trzeba tego bronić. No cóż jak się nie ma tego co się lubi to się lubi to co się ma. Jutro kolejny mecz. Mam nadzieję, że góra będą nasi. ✌️ TKH. Porażkę też przyjmiemy z godnością.

    • smorus⁹
      2026-03-07 18:23:39

      A co to znaczy będziesz mnie lał.Czy jutro jest śmingus dyngus?Wędkarstwo to też sport.Mówisz o Bagiennej dolinie Drwęcy.(Bachotek,Zbiczno,itd)Bo u nas jest Soła ,ale bagien niema.Mówiszo moich komentarzach to przeczytaj swój. Już pisałem że wolałbym o hokeju ale kilka tyskich🐕jest moimi wielbicielami i inaczej się znimi nie da.Nie znasz histori.

  • Neutralny88
    2026-03-07 17:48:14

    Goście z Tych tak jak powinno być. Mają fujary. Wy tam w łoświęcimiu macie ci.......py! Bo nimi jesteście! 😂😂😂

    • smorus⁹
      2026-03-07 18:03:33

      Jesteś🐕🤣.Dziewczę z fujarką.nawet czytać nie potrafisz.Dupsko smaruj bo jutro karvina przyjeżdża 🤭🙊🐕😂🥳po przed krzyżakami się zesraliście i woleliście karvine. 😂

    • Guzik
      2026-03-07 18:06:52

      Smorus, ty to masz łeb... Taki jak kalaber gdy liczył punkty w ostatnich kolejkach żeby lepiej w tabeli wyszedł, co mu jie wyszło przez co poszedł nawet na dywanik do prezesów... Ale o tym to chyba nawet nie wiesz... xD

  • smorus⁹
    2026-03-07 18:30:53

    Dobra dziewczęta z fujarkami🤭,widzę że wszystko niby wiecie co się u nas dzieje. Pogratulować. Guzik wiecie i wyjecie hauhauuhau auu 🤭.Jak to jutro będziecie śpiewać? - jeb...ć karvine 🤣🥳

  • unista55
    2026-03-07 19:12:48

    "Bo play-off wygrywa się charakterem, sportową postawą, grą i drużyną – nie montażem klipów."

    Samozaoranie :)
    Ćwierćfinał to wasz max z roku na rok:)

  • Wowo1
    2026-03-07 20:02:20

    Dla mnie dziwne i niedorzeczne zachowanie.
    Niedziela 01.03 i wypowiedź trenera Torunia : Po meczu Sami Hirvonen, trener ekipy z grodu Kopernika, nie krył frustracji i w mocnych słowach ocenił pracę arbitrów. – Graliśmy przeciwko dziesięciu zawodnikom – gorzko podsumował.
    Sobota 07.03 wypowiedź zarządu Torunia :
    Nie uważamy jednak, aby prowadzenie publicznej licytacji na błędy arbitrów – zwłaszcza w trakcie trwającej serii play-off – było drogą służącą sportowi. Dlatego nie zamierzamy tworzyć szczegółowych zestawień ani medialnych kompilacji wideo.

    Przecież Unii chodziło o błędy sędziów i ich decyzje. Nikt nie miał pretensji, że przez to mecz został przegrany czy wynik wypatrzony. Chodziło o pokazanie błędów sędziów. Unia wysłała pismo do wydziału sędziowskiego, a otrzymała odp. od zarządu Toruńskiego, który zmienił nagle narrację. Dla mnie strasznie dziwne zachowanie.
    Kibice których kluby mają kosę, to w obliczu zagrożenia (Policja) potrafią się

  • pepe1525
    2026-03-07 20:55:43

    Panowie. Z Tychów Katowic Jastrzębia Oświęcim Torunia Bytomia Cracovia Sosnowca każdy widzi co się dzieje i jakie są błędy sędziów w meczach. Tylko najgorsze jest to że każdy klub gra do jednej bramki w sprawie sędziów. Jeśli nie dotyczy to jego klubu to wszyscy wyrzucają pomyje na każdego tylko nie siebie i tu jest największy problem polskiego hokeja. A powinno to wyglądać odwrotnie każdy za każdym bez względu na błędy w ktora stronę są gwizdanie. I najważniejsze 4 piątki w każdej drużynie to Polscy zawodnicy do lat 20 i minimum 10 minut w meczu. Uważam że wtedy możemy postawić ligę i młodzież na właściwy tor.

  • Neutralny88
    2026-03-07 21:33:07

    Smroduś jak jutro Toruń was klepnie po dupce, to co będziesz pisała pičko? Jesteście słabe w tym sezonie dziewczyny 😂😂

    • smorus⁹
      2026-03-07 22:27:47

      Oj tam oj tam,a może nas nie klepną?🙊🐕

  • marcinek73
    2026-03-07 23:37:41

    Smorus. Mówiąc o wędkarstwie bagiennym chciałem zwrócić tylko uwagę na możliwości rozrywki jakie daje wam wasze miasto. Fakt nie wziąłem pod uwagę wielkości miasta. Ok nie potrzebna uwaga. W komentarzach irytuje mnie taka pusta paplanina byle by tylko komuś ubliżyć, a na koniec podpisać się jakimś wydumanym pseudonimem. Kary właściwie za to niema . Gdyby hokej net był Facebookiem nikt nie pisał by bzdur wiedząc, że musi podpisać się swoim prawdziwym nazwiskiem. Tyle. 🙂. Baw się dobrze na meczu.

  • jackoka
    2026-03-08 15:36:57

    spuścić w p i e r d o l i odprawić do domu, po co te dyskusje,

© Copyright 2003 - 2026 Hokej.Net | Realizacja portalu Strony internetowe