Hokej.net Logo
MAJ
7

Lata mijają, a ceny te same

Lata mijają, a ceny te same

Tanio, nie znaczy dobrze. Niskie ceny biletów na mecze hokejowe w naszym kraju to gratka dla kibiców, ale i jeden z gwoździ do trumny klubów. Jak sprawić, by wilk był syty i owca cała?

Panie, po ile hokej?

 

To pytanie da nam odpowiedź ile trzeba zainwestować z własnej kieszeni, żeby na żywo obejrzeć hokej w wydaniu „made in Poland”. Okazuje się, że to koszt w sumie niewielki. W ubiegłym sezonie wystarczało mieć „dychę” w kieszeni, żeby spokojnie zasiąść w hali w Sosnowcu i emocjonować się grą Zagłębia. Oczywiście nie wszędzie było aż tak różowo, bo na przykład w Gdańsku trzeba było wysupłać dwa razy tyle. Dajmy sobie szansę prześledzić szerzej cennik biletów jednorazowych w naszej ekstraklasie. W tym celu pomocna będzie nam tabela prezentująca ceny z poprzedniego sezonu za wyjątkiem klubów z Jastrzębia, Oświęcimia i Nowego Targu, które ogłosiły już cennik na rozgrywki 2019/20. W celu zaznaczenia tej sytuacji rubryki dotyczące JKH GKS-u i Re-Plastu Unii oznaczyliśmy pochyłą kursywą.

 

Klub

Sezonzasadniczy

Play-off

ZagłębieSosnowiec

10 zł(normalny) / 5 zł (ulgowy)

 

GKSKatowice

12 zł/ 8 zł

17 zł/ 12 zł

GKSTychy

12 zł/ 8 zł

Ćwierćfinał:15 zł / 10 zł

Półfinał:20 zł / 15 zł

Finał:25 zł / 17 zł

PodhaleNowy Targ

17 zł / 12 zł (sezon 2019/20)

20 zł/ 13 zł

ComarchCracovia

14 zł/ 5 zł

Ćwierćfinał:16 zł / 8 zł

Półfinał:24 zł / 12 zł

Finał:34 zł / 17 zł

KHToruń

15 zł/ 10 zł

20 zł/ 15 zł

JKH GKS Jastrzębie

15 zł / 10 zł (2019/20)

 

Re-Plast Unia Oświęcim

17 zł / 12 zł (2019/20)

 

LOTOSPKH Gdańsk

20 zł/ 10 zł

 

 

Krok w stronę profesjonalizmu

 

Wszyscy wiemy, że hokej to nie piłka nożna, koszykówka, czy siatkówka, jeżeli chodzi o koszty nawet najbardziej podstawowego sprzętu. Niestety nasza ulubiona dyscyplina to absolutna „elyta” cenowa. Nie tylko sprzęt kosztuje, utrzymanie lodu i wynajem hali to również temat z kategorii ciężkich.

Kluby płaczą, że chciałyby lepiej promować siebie i swoich sponsorów. Jak wiadomo, nic w tym temacie nie działa tak dobrze jak telewizja, a ta „w osobie” TVP Sport tylko srogo grozi palcem i informuje, że produkt o nazwie PHL sprzedaje się słabiutko wśród telewidzów. Możni z Woronicza nie tylko rzucają suchą informację, że nikt rzekomo nie chce hokeja oglądać, ale dają od razu dobre rady, co należy zrobić, żeby odmienić niekorzystną sytuację. Słyszymy, że oświetlenie w halach niedobre dla realizacji telewizyjnych, że lód często jakiś taki żółty zamiast biały i tak dalej, i tak dalej.

Znalezione obrazy dla zapytania superpuchar hokej mgła

W klubach szloch, bo skąd brać pieniądze na to, żeby spełnić kaprysy władców szklanego ekranu. Żeby to był jedyny problem, to jeszcze może dałoby się coś zrobić, ale przecież każdy klub ma do tego na utrzymaniu „całe stado” hokeistów, którzy za pół-darmo grać nie chcą, bo mają rodziny, zobowiązania, potrzeby i w ogóle trudno wymagać, żeby ktoś wykonywał tak trudny zawód z kategorii sportowych i miał zarabiać grosze. No cóż, znane jest powiedzenie mające na celu życzenie komuś czegoś złego „obyś cudze dzieci uczył”, ale może czas je zmienić na „obyś musiał klub hokejowy prowadzić”. W tej sytuacji trzeba szukać pieniędzy gdzie się da. Każdy grosz się liczy i może się przydać.

Płaćmy więcej

 

Zanim napiszę kolejne zdanie błagam o litość. Drodzy Kibice nie kamienujcie mnie. Ja tylko zastanawiam się jak pomóc klubowym budżetom. Do rzeczy zatem.

A może tak podnieść ceny biletów? Czy to pomysł z kosmosu? Wcale nie, spójrzmy najpierw na polskie realia dotyczące innych dyscyplin. Idealnym przykładem będzie piłkarska LOTTO Ekstraklasa. Tak samo „wysoko” notowana w Europie, jak i nasza kochana PHL.

Okazuje się, że piłkarskie kluby potrafią zażądać od kibica odpowiedniej „sumki” za wejście na stadion. W Krakowie, który ma swoje drużyny w najwyższych klasach rozgrywkowych zarówno w piłce nożnej, jak i hokeju sprawa z biletami futbolowymi ma się dużo lepiej niż przy Siedleckiego.

Podczas gdy hokejowe „Pasy” wołały 14 zł za obejrzenia widowiska na żywo, Cracovia w wersji kopanej oczekuje nawet 40 zł od tych, którzy mają kartę kibica. Dla najbardziej oszczędnych jest też wersja najgorszych miejsc za cenę 15 zł. Klub zza miedzy, czyli Wisła ceni się bardziej. Na mniej atrakcyjne mecze „kartowicze” muszą wyłożyć w zależności od usytuowania siedziska na stadionie od 30 do 55 zł, a na pojedynki klasy top od 45 do 70 zł.

Nasz lider hokejowej tabeli cenowej, którym są gdańszczanie dzięki dwóm „dychom” za bilet zbliżył się do cen Lechii. Futboliści w biało-zielonych strojach chcą za oglądanie swoich popisów po 25 zł lub 45 zł od „łebka”, a mecze top to wydatek 35 zł lub 55 zł.

Większość klubów hokejowych to oczywiście teren południowej Polski. W takim razie należy spojrzeć na ofertę cenową piłkarskich mistrzów Polski z Gliwic i żywej historii rodzimej piłki, czyli zabrzańskiego Górnika. Obejrzenie w akcji czempionów to w zależności od miejsca na stadionie wydatek rzędu 30-50 zł, chłopcy z Roosevelta dają się pooglądać za 20-30 zł, no chyba, że przyjeżdża do nich ktoś z lepszą nazwą, wtedy trzeba wysupłać 30-40 zł.

Poziom sportowy LOTTO Ekstraklasy to jak wiemy nic nadzwyczajnego. Czy inaczej jest z PHL? Nie, a zatem nie mamy się czego wstydzić. Jest jeden problem i powiedzmy o nim otwarcie. Piłkarskie rozgrywki są o niebo lepiej „opakowane”. Produkt jest znacznie ciekawszy niż nasze hokejowe widowiska, w których takie cuda jak pokaz mappingu przed kilkoma spotkaniami w Oświęcimiu urósł do rangi wydarzenia, które należy zapisać złotymi zgłoskami w historii tej dyscypliny sportu.

Trzeba słono płacić

 

Nie każda polska liga to powód do narzekań i wstydu. Mamy u nas w kraju takie rozgrywki, których zazdroszczą nam w wielu krajach i od lat pytają się „jak to zrobić?” To żużel i siatkówka. Trudno szukać tam wstępu na stadion lub halę za kilkanaście złotych.

Toruń żużlem stoi, jak Nowy Targ hokejem. Aby wybrać się na Motoarenę posadowioną na obrzeżach miasta, trzeba przygotować w portfelu 35-45 zł lub w wersji „pełen wypas” 110 zł. W niedalekim Grudziądzu McGarden GKM jeździ za 45 zł. W stolicy polskiego żużla za jaką uchodzi Leszno popisy „motorowych dżokerów” Fogo Unii kosztują kibica od 32 do 100 zł. Natomiast obejrzenie w akcji częstochowskich „Lwów” to w zależności od miejsca na trybunach koszt 35 zł lub 50 zł.

Żużel to sport jeszcze bardziej kosztowny niż hokej, ale równie emocjonujący co zmagania hegemonów z kijami w rękach. Szybkość, dynamika, nieoczekiwane zwroty akcji i bezpardonowa walka o każdy centymetr sportowej areny to cechy wspólne. Żeby jednak obejrzeć zmagania żużlowe trzeba położyć naprawdę poważną kasę. Oczywiście, trudno oczekiwać takich samych cen w hokeju, bo to byłby jakiś totalny kosmos, a poza tym trudno porównywać ze sobą ilość spotkań jednej i drugiej ligi. W tym aspekcie hokeiści biją „motorowych herosów” na łeb, na szyję.

Jeżeli chodzi o męską siatkówkę, w której od lat odnosimy najwyższe sukcesy, a na parkietach prezentują się ochoczo reprezentanci wielu kadr narodowych z rożnych części świata, to trzeba przyznać, że cennik jest umiarkowany i może posłużyć za dobry przykład dla hokeja. Z całym szacunkiem dla siatkarzy i miłośników tej pięknej dyscypliny, tempo, dynamika, pazur i sportowa agresja, które biją z hokejowych tafli są nieporównywalnie większe od rywalizacji dwóch drużyn rozdzielonych od siebie wysoką siatką bez możliwości kontaktu.

W dwóch hokejowych miastach południowej Polski są przedstawiciele Plus Ligi. Katowicki GKS, który nie należy do czołówki najpopularniejszych drużyn siatkarskich można oglądać za 20 zł, natomiast ekipy Jastrzębskiego Węgla lub MKS-u Będzin, zostając w śląskich klimatach, to wydatek 25 zł.

No cóż, jak by nie liczyć, to 20 zł wydaje się sumą absolutnie minimalną, żeby w Polsce emocjonować się jakąś sensowną rywalizacją sportową, choć niekoniecznie na najwyższym światowym poziomie. Tylko nasz hokej jakoś tak tanio wypada. To oczywiście nie problem kibiców, tylko klubów. To one muszą się odważyć na ewentualne podwyżki. Może to nie najlepsza wiadomość dla fanów lodowych zmagań, ale gdzieś trzeba szukać pieniędzy, gdyż potrzeby są naprawdę duże, aby hokej stawał się bardziej profesjonalny i ciekawszy jako produkt dla sponsorów i telewizji.

Znalezione obrazy dla zapytania phl frekwencja


Na wycieczkę do sąsiadów

Znam wielu polskich kibiców, którzy szukając lepszego poziomu hokejowych widowisk wsiadają w samochody i udają się za południową granicę, oglądając zmagania w Tipsport EHL lub Tipsport Lidze, czyli odpowiednio ekstraklasie czeskiej i słowackiej.

Faktycznie w obu tych rozgrywkach nie brakuje emocji i dobrego hokejowego rzemiosła. Prawdziwym magnesem jest wycieczka do Trzyńca. Tam czeka na każdego fana znad Wisły i Odry nie lada gratka, bowiem Aron Chmielewski dostarcza niezapomnianych wrażeń, udowadniając, że polski hokeista jednak potrafi.

Żeby podziwiać popisy niezwykle utalentowanego gdańszczanina trzeba będzie w nadchodzącym sezonie zapłacić od 25 zł do 70 zł, jeżeli mamy zamiar posadowić swoje szanowne cztery litery na wygodnym siedzisku. Istnieje również opcja oglądania „na stojaka”.

 

Słowacja, choć wybrała – czego szczerze teraz żałuje – niezwykle drogą walutę euro, o dziwo nie razi cenami biletów na Tipsport Ligę. Pojedynki fazy zasadniczej można oglądać już za 20 zł, choć w play-offach trzeba przyszykować nawet dwa razy tyle.

Ceny biletów za naszą południową granicą potwierdzają tylko fakt, że nie ma już miejsca na hokej najwyższej klasy rozgrywkowej w danym kraju na poziomie za kilkanaście złotych.

Wszystko drożeje, a hokej jak zaczarowany

O tym, że ceny wszystkich produktów i usług wciąż, niezmiennie idą w górę wiedzą wszyscy, którzy mają cokolwiek do czynienia z domowymi budżetami. Choć ze szklanego ekranu w wydaniu telewizji narodowej słychać nieustającą propagandę, rodem z poprzedniego ustroju, to jednak nic nie jest constans, tendencja jest tylko w jedną stronę, czyli w górę.

A hokej jak zaczarowany. Magia jakaś, raj na ziemi. Włodarze naszych klubów to prawdziwi Święci Mikołajowie. Podwyżki jeśli są to kosmetyczne, a ceny biletów wciąż bardzo niskie.

Warto prześledzić jak sytuacja zmieniała się na przestrzeni kilku ostatnich lat w aspekcie wejściówek normalnych w ekstraklasie, aby zobrazować jeden z nielicznych obszarów w Polsce, gdzie jest bardzo przyjemnie dla kieszeni.

Klub

2018/19

2017/18

2016/17

2015/16

2014/15

Cracovia

14 zł

14 zł

10 zł

10 zł

10 zł

GKSTychy

12 zł

12 zł

12 zł

12 zł

12 zł

PoloniaBytom

12 zł

12 zł

10 zł

10 zł

X

PodhaleNowy Targ

13 zł

12 zł

12 zł

13 zł

12 zł

JKHGKS Jastrzębie

12 zł

12 zł

10 zł

15 zł

15 zł

UniaOświęcim

13 zł

12 zł

12 zł

12 zł

12 zł

OrlikOpole

12 zł

12 zł

12 zł

12 zł

12 zł

GKSKatowice

12 zł

15 zł (mecze top) 10 zł (inne)

10 zł

X

12 zł

MHAutomatyka Gdańsk

20 zł

15 zł

15 zł

X

X

NaprzódJanów

X

10 zł

X

X

10 zł

KHToruń

15 zł

X

13 zł

13 zł

X

KHSanok

X

X

X

12 zł

14 zł

ZagłębieSosnowiec

10 zł

X

X

12 zł

X

Wszystko wskazuje na to, że w takich miastach jak Tychy, Nowy Targ, Oświęcim, Opole życie stanęło w miejscu, a zarobki mieszkańców oraz koszty ich życia nie wzrosły od 2014 roku. Z całym szacunkiem dla dobrotliwości rodzimych klubów hokejowych, ale sytuacja jest po prostu chora. Nie bójmy się nazwać rzeczy po imieniu.

Paczka fajek czy hokej. Co wybrać?

Dwa piwa w barze, pubie, czy co tam kto ma w swojej okolicy albo paczka „fajek”, to wartość naszego krajowego hokeja. Tak mówią fakty. Kluby same sobie strzelają w kolano. Płacz i lament słychać z każdego z nich, a ceny za bilety wciąż są poniżej pewnego minimum, które powszechnie obowiązują.

Nie chodzi o to, żeby „zabić” zapaleńców hokeja, ale tylko o to, żeby urealnić koszty widowiska ligowego do wymiaru obecnych czasów, bo sytuacja jest taka, że jeżeli ktoś ostatni raz był na meczu w 2014 roku, po czym przypomniał sobie o naszej lidze po pięciu latach, to zapłacił w wielu miejscach tyle samo lub symbolicznie więcej. Czas się zatrzymał… Niestety, pamiętajmy o jednym, jeśli ktoś nie idzie do przodu, to się cofa. Przykre, ale prawdziwe.
 

 

 

 

Liczba komentarzy: 0

Komentarze

Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze. Zaloguj się do swojego konta!
Wypowiedz się o hokeju!
Shoutbox
  • kłapek: Dobrze Narut piszesz jedyny raz utrzymaliśmy się w 75r
  • hubal: w latach 70 XX w przez kilka lat chyba 3/4 byliśmy w elicie , elicie 8 zespołowej
  • narut: nawet chyba i 6 się utrzymywaliśmy ..
  • narut: i jak hubal pisze - przez 3 albo 4 lata z rzędu i to były najlepsze czasy naszego hokeja... niestety czy stety nie pamiętam..
  • Luque: W 72 awansowali, a w 76 spadli, amen ;)
  • hubal: narucie najlepsze lata były przed II wojną , byliśmy w czołówce światowej
  • Zaba: Paradoksalnie... 18 miejsce na świecie w 2023 rok dało nam awans do elity, a 7 miejsce w '76 dało nam spadek po MŚ u siebie
  • Luque: Żaba ale ile drużyn było wtedy, a ile jest teraz...
  • Zaba: no jasne :)
  • Luque: Rozpad ZSRR i Czechosłowacji to już zrobiło swoje... Szwajcarzy, Niemcy, Austriacy zrobili krok naprzód, a Nasi z polityką rozkradania wszystkiego zostali w czarnej...
  • Zaba: w 76 toku ówczesną grupę C stanowiły zespołu, które w tym sezonie albo będą grał w elicie, albo do niej awansowały :)
  • Zaba: Zapomniałes o Duńczykach, Norwegach czy Finach...
  • Zaba: w tamtych latach w MŚ nie brała też udziału Kanada
  • Zaba: wrócili do grania dopiero w 77
  • Luque: A ta "czarcia" RP taka cudowna... chyba w złodziejstwie, bo raczej nie w budowaniu czegokolwiek sensownego
  • Oświęcimianin_23: Jamer, Loraine będzie się wliczał do tej pełnej piątki SWE? :)
  • KOS46: Ostatni raz utrzymaliśmy się w elicie w... 1975 roku. Potem w Katowicach (1976) mimo zwycięstw nad ZSRR (6-4) i NRD (5-4), zostaliśmy zdegradowani, bo 21 sekund przed końcem straciliśmy bramkę z RFN (1-2) a remis dawał nam utrzymanie. W 2002 utrzymalibyśmy się po zwycięstwach z Włochami (5-1) i Japonią (5-2), ale regulamin sprawił, że musieliśmy ustąpić miejsca w elicie niżej sklasyfikowanej w MŚ Japonii.
  • zakuosw: https://sportacentrs.com/hokejs/pc_2024/09052024-pirma_pretiniece_polija_kurvitis_lielakaj

    Analiza łotewskich mediów. Translator daje radę
  • Marios91: w Cracovi mialo być stawianie na młodych swoich a tu Kapica, Marzec , Jaśkiewicz, zaraz przyjdzie Wanacki... Przyjdzie paru skandynawów i będzie paka na półfinał
  • PanFan1: nowojorscy ludzie szeryfa idą jak burza przez ten playoffs
  • PanFan1: Ciekawe czy zostaną podrapania kocim pazurem w finale wschodu, a może niedźwiedzim ? 😉
  • HokejfanNT: Zietara to stary cwaniak...pozbiera tych których nie chcą gdzie indziej i walka o podium..młodzi z Krakowa dostana 2 mecze a resztę ich odstrzeli ...idzie młodość w Krakowie..Kapica...Marzec..Wanacki..Wielkewicz..może Tomasik..Podhale 2 ..i Podhalańska mentalność..wydoic ile się da!!! I dobrze doić sknerow Krakowskich trenerze..ale wychowanków to ty im nie ograsz..
  • szalnt: Wiecie może gdzie za darmo obejrzeć MS bo nie mam dekodera Polsatu i nie mam zamiaru kupować na MS
  • Młodziutki: Polsat box go taka aplikacja jest
  • Młodziutki: Można tam wykupić dostęp na 30 dni i to kosztuje chyba z 60 zł
  • Edek_Od_Kredek: Nawet chyba 40zł na 30dni
  • Arma: Za darmo to każda strona z restreamami ale reklam jest tyle że adblock to minimum
  • PanFan1: onhockey
  • Arma: strims.in też, chyba najbardziej znana polska strona
  • Luque: Nie stać Was 30-40 złotych na normalna transmisję? Wszystkie 64 mecze turnieju...
  • emeryt: jak przystało na kibica...canal+,Polsat,tvp sport i inne ,zapraszam do Vectry kochani
  • szalnt: A ja myślałem że TVtusk pokaże choć mecze Polaków. TVPis pokazywało mistrzostwa a także wybrane mecze elity. Jak widzę teraz już nikt nie narzeka na TVPis
  • szalnt: Podobno mecze reprezentacji w każdej dyscyplinie miały być za darmo w ogólnopolskiej telewizji.
  • zakuosw: szalant po pierwsze po co ta polityczna propaganda? po drugie jeszcze za czasow pisiorów tvp straciła prawa do MŚ
  • szalnt: Za czasów PISu nie "pisiorów" (szanuj drugiego) wszyscy narzekali jak to TVPis nie chce transmitować hokeja a teraz widzę że zwolennicy Tuska jakoś zamilkli - zwróć uwagę że na ogólnodostępnych kanałach nie ma ani jednego meczu - uważasz że to jest OK ?
  • emeryt: usmiechnieta Polska z mordą Kierwińskiego
  • emeryt: nie chciał byc gorszy od Sienkiewicza
  • narut: no i tyle z promocji hokeja w naszym ułusie... ktoś parę groszy przytuli na takich szaleńcach hokejowych jak my i parę parędziesiąt tysięcy podobnych..
  • szalnt: Gdyby Polsat był w porządku to by puścił w ogólnym chociaż mecze Polaków. To się nazywa promocja polskiego hokeja ?
  • emeryt: złapio cie za reke mów że to nie twoja,jak mawiał klasyk
  • narut: spekulacje i przycinki górą..drobne zresztą.. ani jednego meczu w otwartym kanale.. i jak nasz hokej ma się jakoś rozwijać wypromowywać..
  • emeryt: narucie...w otwartym tylko piłka,siatkówka ew ręczna
  • emeryt: hokej sport niszowy,ja sie polsatowi nie dziwie,powiem wiecej-jestem wdzieczny że pokazo mecze Polaków na kanałach sportowych
  • szalnt: Niema miejsca na hokej bo brakło by miejsca na propagandę. Już to kilka razy przeżyłem w moim zżyciu. Propagandę komuny , 120% wykonanego planu itp. a na półkach było pusto
  • emeryt: po reżimie pis miało byc wiecej hokeja w tvp sport,także tego,kibic hokeja dostał mokro ale usmiechnięto szm.a.to w pape
  • Luque: A mi się wydaje, że prawo rynku zadziałało... Polsat widział, że jest oglądalność podczas turnieju w Nottingham i wykupił prawa do transmisji, proste
  • Luque: A Wy dalej widzę żyjecie sprzedajnymi politykami...
  • Hokej76: TVP nie rywalizowało specjalnie z Polsatem o prawa do MŚ, a przetarg był w kwietniu 2023, więc kto wtedy zarządzał tvp?
  • Arma: Za każdym sukcesem dyscypliny w Polsce, stoją ludzie którzy pracowali na sukces tego wszystkiego. Nikt nie postanowił że koszykówka czy siatkówka będzie top sportem w kraju i będzie super opakowana, najpierw dyscyplina musiała się dostosować do obecnego świata i ludzie zarządzający musieli dorosnąć do swojej roli
  • emeryt: reżim
  • emeryt: wie ktoś jakie jest ulubione hobby/sport Nitrasa?
  • zakuosw: dla mnie prawo rynku. Polsat zainwestował w to aby pokazać MŚ w hokeju przez najbliższe kilka lat. W zamian za płatny dostęp dostajemy profesjonalne studio, ekspertów a nie jakiś stojak jak w TVP z wiecznie tymi samymi twarzami. Ubieranie w to polityki pokazuje jak bardzo udało się jednym i drugim podzielić społeczeństwo.
  • zakuosw: Zgadzam się, że mecze reprezentacji Polski w jakiejkolwiek dyscyplinie na poziomie MŚ powinny być puszczone w kanale dostępnym w naziemnej telewizji cyfrowej. Takie coś powinno zostać zagwarantowane prawnie. Być może bardziej uśmiechnięta Polska to zapewni.
  • Zaba: Jak ja leje z takich typów jak szalnt... pisze o czymś o czym nie ma pojęcia... Coś gdzieś słyszał, ale juz nawet nie sprawdził, ale za to chętnie bzdury powtarza... Pretensje do całego świata, a na końcu żal mu 40 zł.
    Nie stać cie, to siedź na doopie... prosta zasada.
    Ps. Jesli wymagasz szacunku od innych, to wpierw sam go okaż!!!
  • Zaba: zakuosw... a niby dlaczego miałoby być prawnie nakazane? Skąd u nas taka roszczeniowość. Prawie nakazane dla publicznego nadawcy, ale dlaczego już dla prywatnych? Skoro wyłożyli oni prywatne środki na zakup praw do transmisji, którymi nie był zainteresowany publiczny nadawca, to dlaczego chcesz im nakazać darmowej odsprzedaży tych praw?
  • Zaba: emeryt, a kto Ci obiecał, że po... cytuję "reżimie PIS" będzie więcej hokeja w TVP? Sam sobie to obiecałeś, a teraz masz pretensje do innych? Możesz gdzieś przytoczyć czyjeś obietnice, czy piszesz tak dla pisania?
  • emeryt: Żabo kto ma pierwszy odpowiedziec?
  • Zaba: to były raczej retoryczne pytania...
  • staatys: Baba z targu mówi, że Tusk obiecał.
  • szalnt: Jak ja leje z takich typów jak Zaba. Nawet jak niema racji to i tak uważa że ma rację. I do Twojej wiadomości Polsat box mam wykupiony a do tego mogę obejrzeć mecze na słowackich stacjach a chodzi mi o zasady - jak jest mecz reprezentacji to powinien być ogólnie dostępny dla wszystkich Polaków a nie tylko dla tych co np. mają Internet i tych co się umieją nim posługiwać. Widać że zyjesz w innym świecie i liczysz się tylko ty egoistoi
  • kunta: Zaba, wyczuwaj sarkazm. Eme to nie chłop od pługa oderwany, tylko inteligentna bestia...
  • kunta: Na razie jest dobrze na flashscore w tabeli nasi są przed hamerykanami... ;)
  • szop: eme mysli jak pani szydlo jemu sie to nalezy!!
  • emeryt: prości ,naiwni ludzie...szopie nazwisko z dużej
  • Zaba: szalnt... powinien być dostepny bo co? Bo TY i szwagier tak uważacie?
  • Zaba: Jeszcze kilkadziesiąt sekund temu nie miałeś polsatu i nie miałeś zamiaru wykupować, a tu pyk... już masz ;)
    Cuda panie, cuda...
  • zakuosw: Zaba ja ogólnie się z Tobą zgadzam. Polsat daje fajny produkt (mam nadzieje) za niewielką cenę. Gorzej niż w darmowej TVP nie będzie na pewno.
  • Luque: Państwowa TV dostaje dotację 2 mld zł, plus pobiera abonament i do tego ma jeszcze przecież reklamy... raczej nie biedowali na tyle żeby mieć turniej u siebie...
  • Zaba: ale jednak nie byli zainteresowani... Woleli wydawać na Zenka i Marylę
  • Luque: A w TVP Sport na pewno by na nich dobrze zarobili z reklam, więc trochę to chybione argumenty...
  • Zaba: widocznie społeczenstwo oczekuje w TV bardziej Zenka niż jakiś niszowy hokej, którego na dodatek totalnie nie rozumieją
  • Luque: Dokładnie Żabo czemu się nikt nie czepia tych artystów co tylko biorą kasę z zaiksu i od publicznej tv, a dawno już niczego nowego nie nagrali?
  • szalnt: Zaba jeszcze tobie i twoim kolegom się do uszu naleje. Ale wy wolicie smarować tyłek wazeliną niż się przyznać że was ktoś wy..... Ciekawe co byś pisał gdyby nadal była "TVPis" ?. Jak Cię znam to już byś "Kaczora" zmieszał z błotem
  • Zaba: ja stoję na stanowisku, że pretensje należy kierować nie do tych co biorą publiczną kasę... ale do tych co ją wydają, a w zasadzie trwonią...
  • Zaba: a skąd TY mnie znasz? Czy ja tu kiedykolwiek sie wypowiadałem nt polityki? Poza tym nie chce sie wdawać z Tobą w polemikę, bo kłamiesz, a z kłamcami z zasady nie rozmawiam...
  • szalnt: Jeśli zarzucasz mi kłamstwo to napisz w którym miejscu skłamałem
  • zakuosw: szalant Ty jesteś ogólnie w kościele "wina Tuska" i co by nie było zawsze tak będzie... Żal mi tego co przez 8 ostatnich lat władza zrobiła z niektórymi ludźmi
  • szalnt: Ja nikogo nie obwiniam. to wy stale obwinialiście PIS. Ja tylko zwracam uwagę że miało być lepiej a jakoś nie jest. Zobaczymy co z ludźmi zrobi władza przez następne cztery.
  • Luque: Szalu ale czemu obwiniasz obecnego np. Dyrektora TVP Sport, że poprzedni nie wykupił praw do transmisji? Bo jakoś nie bardzo rozumiem...
  • Luque: Czy to nie Szkodnikowski sobie zawsze kpił z tej dyscypliny sportu? Pretensje do niego
  • Zaba: mityczni wy i my... wy to... my tamto...
    Miało byc lepiej i jest lepiej... Złodzieje powoli zaczynają być rozliczani... Powolutku rozliczeni zostaną wszyscy, a na końcu uzna się ich za organizację przestępczą i skonfiskuje majątki zbudowane na kradzieży... Ucieczka na Węgry czy do innych Białorusi im nie pomoże :)
  • szalnt: A skąd wiesz że nie chciał wykupić ? byłeś przy tym czy tylko słyszałeś że tak było ? Tak ci powiedział wódz naczelny i tylko jego prawda się liczy ?
  • Zaba: szalu... widzisz... Ty już tyle kłamiesz, że Ci się miesza prawda z kłamstwem i nawet nie odróżniasz jednego od drugiego
  • Luque: Mnie ani jeden ani drugi "wódz" nie interesuje, po prostu stwierdzam fakt...
  • szalnt: Zaba przypomnij sobie kto uciekał za granicę lub krył się za immunitetem bo zanan takie nazwiska "nietykalnych"
  • emeryt: wie ktoś czy Kierwiński już wydobrzał?
  • Zaba: i jeszcze jak widać z percepcją Ci niepodrodze... Pomogę... Jesli masz nieograniczony budżet to jeśli chcesz wykupic jakieś prawa do transmisji to to robisz... Jesli nie chcesz to nie kupujesz... Widzisz inteligentnym ludziom taka informacja wystarczy, a Tobie bidoku ktoś to musi dopiero powiedzieć, a co wiecej, jak ten niewierny Tomasz musisz być przy tym osobiście ;)
  • Zaba: Ps. Zygasz do Luque, a on raczej jest propisowski... :)
  • szalnt: Zabo was Tusk nauczył tylko jednego słowa "kłamiesz, kłamstwo,kłamiecie,kłamca itd, itd,itd" tak mówią ci co nie mają argumentów. łatwo kogos nazwać kłamcą ale jak trzeba mu to udowodnić to już gorzej
  • Zaba: Kończąc ten wątek... Zamiast polityką ciesz się tym, że Kolusz wraca do NT
  • Zaba: Znów wy.....
    no przecież sam to nam tu udowodniłeś, pisząc o tym, ze nie masz Polsatu i nie zamierzasz za niego płacić, a jak Ci zarzucono sknerstwo 40 zł to nagle przypominałeś sobie, ze... jednak masz ;)
  • szalnt: Zabo urodziłem się w latach 60tych. wychowałem się w czasach komuny, wtedy tez karali za "mowę nienawiści" i wierz mi że to co się teraz dzieje to już było i tez byli tacy jak ty którzy uważali że jest super a reszta to kłamcy wichrzyciele i wrogowie władzy ludowej "dajcie mi człowieka a paragraf się znajdzie". Nie wiem ile masz lat ale jeszcze cię życie nauczy pokory i przejrzysz na oczy tylko pamiętaj o wazelinie bo jak Cię znam to się do wy... nie przyznasz.
  • Luque: Żaba nie jestem propisowski, pudło...
  • Zaba: oj to przepraszam ;)
  • szalnt: Zabo masz rację- skończmy ten watek bo ty nawet czytać nie umiesz ze zrozumieniem.
  • Zaba: odniosłem kiedyś takie wrażenie po jednej z Twoich wypowiedzi...
  • Luque: Żabo "pandemia" i "wojna" nie nauczyła ludzików że oni się kłócą tylko pod publikę a fundamentalnie robią to samo, więc większych nadziei na przyszłość nie mam
  • Luque: Ale spokojnie rachunek za ten cyrk dostaniemy i może wtedy się ludzie obudzo
  • Zaba: niestety
  • Zaba: natomiast co do obudzenia się społeczeństwa, to aż tak wielkim optymistą nie jestem... To jest trochę jak z religią... Nie ważne co widzisz, ważne w co wierzysz...
Tylko zalogowani użytkownicy mogą korzystać z Shoutboxa Zaloguj się!
© Copyright 2003 - 2024 Hokej.Net | Realizacja portalu Strony internetowe