Hokej.net Logo

Koniec pięknego snu! Polacy spadają z Elity po porażce z Kazachami

fot. Jarosław Fiedor
fot. Jarosław Fiedor

Niestety! Reprezentacji Polski nie udało się utrzymać w gronie najlepszych szesnastu ekip globu. Biało-czerwoni w decydującym starciu przegrali z Kazachstanem 1:3. Honorową bramkę, na otarcie łez, zdobył dla naszego zespołu Kamil Wałęga.

Wielu kibiców zastanawiało się zapewne, kto stanie w polskiej bramce. Finalnie sztab szkoleniowy postawił na Johna Murraya, kierując się zapewne jego międzynarodowym doświadczeniem oraz dobrą formą, jaką „Jasiu Murarz” błyszczał w starciu ze Stanami Zjednoczonymi. 

Do składu wrócili też rutyniarze: Marcin Kolusz i Maciej Urbanowicz, którzy w starciu z Niemcami (2:4) odpoczywali. W tak ważnym meczu ich obycie oraz multidyscyplinarność mogły okazać się niezwykle ważne dla zespołu. 

105 dni i basta!

Trzeba przyznać, że biało-czerwoni dobrze rozpoczęli starcie z Kazachami. Zagrali agresywnie i już w 2. minucie dobrą sytuację miał Krystian Dziubiński, który popędził prawym skrzydłem i zdecydował się na strzał z nadgarstka. Andriej Szutow nie dał się zaskoczyć.

W zapowiedziach tego spotkania sporo uwagi poświęciliśmy aspektowi gier w przewadze. Zwracaliśmy uwagę, że ten element jest w naszym wykonaniu bardzo słaby. Ba, byliśmy jedyną drużyną na tym turnieju, która podczas power playu nie zdobyła gola, a miała 19 takich szans. Zresztą od ostatniego gola strzelonego przez nas w przewadze minęło już 105 dni.

Biało-czerwoni w niezwykle istotnym spotkaniu z Kazachami w końcu wyzerowali ten licznik. W 11. minucie na listę strzelców wpisał się Kamil Wałęga, który w ogromnym zamieszaniu dosłownie wepchnął gumę za linię bramkową. Wypełniona polskimi kibicami Ostravar Arena oszalała ze szczęścia.

Szybka odpowiedź

Ale z prowadzenia cieszyliśmy się zaledwie przez 204 sekundy. Podopieczni Gałyma Mambetalijewa wykazali większą zadziorność podczas wznowienia na środku tafli. Guma trafiła do Nikity Michajlisa, który błyskawicznie znalazł się w polskiej tercji i oddał niesygnalizowany strzał z nadgarstka w długi róg. John Murray nie zdołał skutecznie interweniować, ale trzeba przyznać, że guma została uderzona na odpowiedniej wysokości.

Po zmianie stron nasz zespół miał gorsze i lepsze momenty. W trudnych chwilach skórę uratował nam John Murray, który zaliczył kilka naprawdę dobrych interwencji i utrzymał nas w grze.

Warto też wspomnieć, że w drugiej odsłonie dwukrotnie graliśmy w przewadze, ale nie zdołaliśmy zamienić ich na gola. A ten mógłby okazać się niezwykle pomocny w dalszej części meczu. Najbliżej szczęścia był Dominik Paś, którego uderzenie z ostrego kąta Andriej Szutow sparował na poprzeczkę. 

Jednym radość, drugim łzy

Ostatnia odsłona nie przyniosła nam happy endu. Przeciwnie straciliśmy w niej dwa gole - na dodatek po prostych błędach. W 51. minucie nasz zespół zostawił zbyt dużo wolnej przestrzeni Walerijowi Oriechowowi, który miał dużo czasu, aby złożyć się do strzału. Huknął tak mocno, że John Murray mógł tylko wymownie pokręcić głową.

W 55. minucie nieporozumienie między Alanem Łyszczarczykiem a Marcinem Koluszem wykorzystał Roman Starczenko. Kapitan Kazachstanu przejął krążek i w sytuacji sam na sam, uderzeniem w „piątą dziurę”, zaskoczył „Jasia Murarza”. 

W końcówce znów graliśmy w power playu, a Róbert Kaláber zdecydował się też na manewr z wycofaniem bramkarza. Nie przyniósł on zamierzonego efektu...

Musieliśmy więc opuścić hokejowe niebo. Mamy nadzieję, że na jak najkrócej.

 

Kazachstan - Polska 3:1 (1:1, 0:0, 2:0)
0:1 Kamil Wałęga - Alan Łyszczarczyk, Mateusz Bryk (09:11, 5/4)
1:1 Nikita Michajlis - Arkadij Szestakow (12:35)
2:1 Walerij Oriechow - Nikita Michajlis, Samat Danijar (50:20)
3:1 Roman Starczenko (54:25)

Minuty karne: 10-4.
Strzały: 22-24.
Widzów: 9109,

Kazachstan: A. Szutow - L. Mietałnikow, A. BiekietajewR. Starczenko, A. Omirbiekow, J. Rymariew - W. Oriechow, S. DanijarK. Paniukow, M. Muchamietow, N. Michajlis - D. Brieus, M. DichanbiekA. Szestakow (2), B. Muratow (2), K. Sawicki - A. Korolow, T. Gajtamirow (2); A. Asietow (2), O. Bojko, M. Rachmanow (2).
Trener: Gałym Mambetalijew

Polska: J. Murray - J. Wanacki, M. KoluszP. Wronka, G. Pasiut, B. Fraszko - P. Wajda, M. KruczekA. Łyszczarczyk, K. Dziubiński, M. Michalski - M. Bryk, P. DroniaK. Maciaś, D. Paś, K. Wałęga - A. Kostek, K. GórnyP. Zygmunt (2), F. Komorski, M. Urbanowicz (2).
Trener: Róbert Kaláber

Czytaj także:

Galeria zdjęć

Polska - Kazachstan 1-3

Zobacz galerię

Galeria zdjęć

Mistrzostwa Świata Elity Czechy 2024 POLSKA - KAZACHSTAN 1-3

Zobacz galerię

Liczba komentarzy: 102

Komentarze

Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze. Zaloguj się do swojego konta!
Lista komentarzy
  • operatorSJZ
    2024-05-20 22:47:53

    Ok. Szkoda tego meczu, był do wygrania… szkoda spadku ale patrząc na całość to myślę, że możemy być zadowoleni, chłopaki powalczyli, widać braki, przydał by się taki „turniej” co 3 miesiące a żeby się ogrywać… szkoda… Wielka szkoda ale pięknienie te mecze oglądało.

  • hubal
    2024-05-20 22:49:02

    Chłopaki jestem z Was dumny !!!
    Za rok powrót do elity , nie macie wyjścia !

    • JajcoW
      2024-05-21 07:58:23

      Hubalu......popatrz tej reprze w PESELe......jedyny obrońca poniżej 30 lat to Kacper Maciaś, który zagrał JEDEN szpil!!!!
      II tercja - Kazachowie zamykają nas w 4 podczas naszej przewagi w naszej tercji obronnej i.... i z naszej strony nie ma misia, który by to przerwał, dopiero Jasiek broni strzał i jest powerbreak. Cały szpil od momentu bramki na 1-1 zaczął przypominać ligę, beer ligę......Kalaber jedyne czego ich przez te parę sezonów nauczył jak się mają skutecznie bronić......bramkarze torów nie strzelają, no czasem wyjątkowo coś wrzucą, ale od strzelania są zawodnicy w polu, nieprawdaż? A może naszej reprze płacą premie za niestrzelanie bramek? A można by tak prosto trzy podania, strzał na bramkę i dobrze byłoby co by na dobitkę pojechać pod bramkę przeciwnika......na tym etapie trzeba zacząć powoli budować reprezentację z młodszych roczników (jeżeli takowe nie powiesiły łyżew na kołku) bo jak tak się patrzy na naszą bananową ligę, to gwiazdy klubowe

    • JajcoW
      2024-05-21 08:01:29

      to gwiazdy klubowego hokeja dobijają powoli do czwartego krzyżyka, mają sowite kontrakty, a młodzi robią pas z hokejem....i tak powolutku staczamy się w dół....

  • osiolek1204
    2024-05-20 22:49:11

    Typowe Kalaberowe granie zamiast Kazachów przegonić bo grali wczoraj mecz i byli zmęczeni to my się bronimy. W drugiej tercji to Kazachowie ledwo oddychali. I zamiast zostać w elicie to spadamy na własne życzenie.

    • Patrick Albert Dole
      2024-05-21 00:05:43

      Dokładnie

  • krych
    2024-05-20 22:49:19

    Za mało Pasiuta panie Kalaber !

    • Hoka
      2024-05-21 00:34:53

      Pasiut już raczej na emeryturę!

  • wiemswoje
    2024-05-20 22:49:25

    Narzekania ekspertów internetowych uważam za otwarte

    • hubal
      2024-05-20 23:33:28

      dodam , jestem ciekaw czy są też tak genialni w swoim fachu ?

  • Arma
    2024-05-20 22:49:54

    Przykro mi to mówić ale ta Elita się przegrała kiedy uznaliśmy że trzeba szarpać się z USA czy Szwecją. Nie umiem sobie wmówić że Kalaber kazał wam rzucić wszystkie siły na dwa mecze by potem poczytać jakim jesteście zaskoczeniem w Elicie. Brawa za turniej i za to że próbowaliście, teraz niech trener zrobi przesiew i walczyć znowu o awans

    • J_Ruutu
      2024-05-21 12:58:10

      A jak ty byś grał w takim meczu będąc zawodnikiem który pierwszy raz w życiu ma okazję zagrać o o coś przeciw USA czy Szwecji? Odpuściłbyś, naprawdę? Bo ja na pewno nie, bez względu na to by powiedział trener.

  • NASA
    2024-05-20 22:53:11

    Szacunek za te mistrzostwa dla chłopaków! Mimo że za wysokie dla nas progi to wielkie brawa za walkę, zaangażowanie i serducho. Nikt z nami nie miał lekko. Na pewno, mimo spadku, powrót z podniesioną głową!

    Ogólnie dziwi mnie tylko podejście sztabu do tego turnieju. Rzeczywiście nie można było taktycznie nastawić się na Francuzów i Kazachów, którzy na pewno byli w zasięgu?

  • NASA
    2024-05-20 22:53:11

    Szacunek za te mistrzostwa dla chłopaków! Mimo że za wysokie dla nas progi to wielkie brawa za walkę, zaangażowanie i serducho. Nikt z nami nie miał lekko. Na pewno, mimo spadku, powrót z podniesioną głową!

    Ogólnie dziwi mnie tylko podejście sztabu do tego turnieju. Rzeczywiście nie można było taktycznie nastawić się na Francuzów i Kazachów, którzy na pewno byli w zasięgu?

    • Stasikówka
      2024-05-20 23:36:26

      NASA, może i faktycznie Francuzi i Kazachowie byli nieco bardziej w naszym zasięgu, ale moje zdanie jest takie, że na 10 meczów z każdą z tych ekip wygralibyśmy góra 2. Niestety Elita za mocna dla nas, ale dla chłopaków wielki szacunek za nieustanną walkę !

  • Ryszard Rr66
    2024-05-20 22:53:36

    super bramkarz 7 strzałów 3 bramki,

  • LukaszOsw
    2024-05-20 22:53:53

    Dziękuję Polacy za te kilka meczy. Wstydu nie ma w żadnym wypadku. Widać było ile nam brakuje, grać i za rok walczyć o powrót.

  • Patrick Albert Dole
    2024-05-20 22:56:15

    Dlaczego polska grze w przewadze była tak zła? W zeszłym roku było dobrze. Dlaczego Zabalotny zagrał, rezerwowy bramkarz III ligi? Dlaczego Pasiut nie strzelił zwycięskiego gola przeciwko Łotwie? Dlaczego Dziubiński rzucił kijem w krążek? Dlaczego Macias oddał uderzenie/slap shot dwa metry przed amerykańskim bramkarzem? Dlaczego w Warszawie nie ma lodowiska i profesjonalne drużyny hokejowe? Dlaczego są takimi przegranymi? Such losers?🤦‍♂️🤷‍♂️

    • J_Ruutu
      2024-05-20 23:10:50

      "w zeszłym roku było dobrze" - taaa, tylko że rywale byli "nieco" słabsi.

  • Michał83
    2024-05-20 22:56:56

    Ten mecz z Kazachstanem to był dzisiaj do wygrania ... Pomimo wszystko Naszej reprezentacji należą się brawa za ten turniej. Zrobili co w ich mocy. Nikt Nas na lodzie nie ośmieszył (na co niektórzy liczyli), przegraliśmy bo jesteśmy po prosty słabsi. Śmiało można postawić cel powrotu do elity na najbliższych mistrzostwach.

  • unista55
    2024-05-20 22:57:44

    Kazachstan lubi taką grę jaką im zaproponowaliśmy. Jak się na nich siądzie to się gubią, ale w szachy, takiej drużyny jak nasza, bardzo trudno z nimi wygrać.

  • WitekKH
    2024-05-20 23:00:23

    Sam mecz - im dalej w las tym gorzej, a rywale coraz pewniej czuli się w grze do przodu.
    Turniej - Tak na gorąco: wstydu nie było, ale byliśmy najsłabsi w tej grupie; błędy były natychmiast wykorzystywane, nasze P-P kulały przez cały czempionat. Więcej oczekiwałem po grze Pasiuta, Zygmunta czy Wronki w ofensywie. Błędy zdarzały się w destrukcji, co w Elicie jest bezlitośnie wykorzystywane.
    Dywizja 1A - tam każdy z każdym może powalczyć; prędzej w totka się trafi.

    Dziękuję za emocje i walkę po 22 latach posuchy!

  • hubal
    2024-05-20 23:02:18

    a do Ćwoków co marudzą , za chwilę będziecie podziwiać wyczyny (3) kopaczy

    • kijek
      2024-05-21 00:04:06

      Ale kumasz, że tymi kopaczami, jakkolwiek by nie grali to interesuje się pół kraju? A jak nie dostaną się na turniej to tak z 1/4? I dlatego mają kasę, bo hokej może interesuje 1%. Oni nie muszą mieć wyników, stąd "delikatna" różnica w kasie.

  • Bol
    2024-05-20 23:04:43

    Gratulacje za postawę. Jednak dziś udowodniliście że jednak za wysokie progi.Szkoda. Jednak dziś za dużo błędów i brak pomysłu w przewagach.Obym się mylił ale z Elitą pożegnaliśmy się znów na kilka lat.

  • Tomunio82
    2024-05-20 23:08:38

    Kazachowie nie zagrali dzis nic nadzwyczajnego,bramkarza tez nie mozna obwiniac. Kalaber powinien zostac pod warunkiem ze on bedzie decydowal kto gra a nie pzhl.
    Prawdopodobnie to byly ostatnie wystepy w kadrze dla paru chlopakow, i trzeba znalesc ich zastepcow.

    • WitekKH
      2024-05-20 23:25:20

      No właśnie temat zastępców bardziej mnie frapuje niż sam spadek do dywizji 1A. Godnych młodych reprezentantów szukać raczej ze świeczką, wybór ogranicza się do kilku nazwisk.

  • narut
    2024-05-20 23:12:28

    szacunek szacunek i jeszcze raz szacunek dla naszych...za piękna postawę na mistrzostwach, za równą grę... uwodnili, że drzemie w nas potencjał, nie tacyśmy beznadziejni i słabi, dziś cóż - mecz grany na oparach..może szkoda, że nie udało się urwać tego dodatkowego punktu, choć to bez znaczenia.. ogólnie zagraliśmy lepszy turniej niż rok temu grała Słowenia i myśl, że i Węgry, idziemy do przodu a nie do tyłu, teraz zmiana pokoleniowa nas czeka - trzeba ją fajnie przeprowadzić, z głową i to głową Trenera Kalabera..

  • J_Ruutu
    2024-05-20 23:16:54

    Cudu nie było, wstydu też nie.
    Najbardziej mi szkoda przespanego do połowy meczu z Francją i niewykorzystanych sytuacji z Łotwą.
    Liczę że tym razem nie będziemy czekali na kolejny awans 20 lat :)

  • MikiBąku
    2024-05-20 23:19:56

    Dzisiaj kiepso szkoda ze 2 najgorsze mecze w mojej opinii zagralismy z naszymi rywalami o utrzymanie ale mimo to OGROMNE BRAWA i mam nadzieje ze za rok do elity wrocimy i znowu zawalczymy o utrzymanie bo uwazam ze stac nas na to tylko potrzebujemy troche spokojniejszesz glowy

  • fruwaj
    2024-05-20 23:21:35

    Grali jak umieli i szacun za to. Moim zdaniem błąd popełnił Kalaber przy ustalaniu składu. Pojechali emeryci i przebrzmiałe gwiazdeczki tylko za zasługi a nie wg prezentowanej formy... Klasyfikacja +/- naszej drużyny mówi prawie wszystko. Zaprzepaszczone zostało doświadczenie zdobyte na tych mistrzostwach bo większość z grajków na kolejne już nie pojedzie - będą za starzy albo pokończą kariery... Niestety kolejnego występu białoczerwonych w elicie raczej już nie dożyję bo stary jestem...

  • Ryszard Rr66
    2024-05-20 23:30:29

    kazachstan nic nie zaprezentował a i tak wygrał, ambicja była ale to za mało na elite, wracamy gdzie nasze miejsce i to na lata, FUCIK może chory szkoda .

  • Keny
    2024-05-20 23:34:08

    Wstydu nie było. Przegraliśmy pięknie wszystkie mecze, ale nikt nam za to nie daje punktów. Sportowo, to nam należało się pozostanie w Elicie. Brakło kogoś, kto strzelałby bramki z Francuzami i Kazachami. Mimo piciowatego podejscia trenera, awans mieliśmy na swoich kijach.
    Rozmawialem z wieloma kibicami róźnych reprezentacji i wszyscy mieli o nas dobre zdanie. Jak szybko nie wrócimy, to szybko o nas zapomną... niestety. Dziękuję za emocje.

    • Stasikówka
      2024-05-20 23:42:59

      Keny, no nie sportowo na pewno nie należało się nam utrzymanie, przegrane wszystkie mecze niestety dobitnie to obrazują.
      Byliśmy zdecydowanie najsłabsi z uczestników ale miło się oglądało poziom zaangażowania naszych reprezentantów.

  • RafałKawecki
    2024-05-20 23:36:25

    Mistrzostwa spieprzone nie tyle taktycznie co strategicznie. Cóż, że z mocnymi dostawaliśmy punkty za wrażenia artystyczne skoro w meczach o coś dostawaliśmy baty.
    A może na tyle tylko nas stać ? Co pewnie jest bliższe prawdy i co po tylu latach kiblowania w drugiej i trzeciej lidze światowego hokeja nie powinno dziwić.

    Kilka odpowiedzi dostaliśmy. Np. że nie ma żadnych "mitycznych Krężołków", których brak w meczach przed mistrzostwami był rzekomo wielkim zaniedbaniem Kalabera a których obecność teraz niewiele wniosła.

    No i zostajemy z bólem głowy. Co teraz ? Obawiam się, że czekają nas kolejne lata na II albo i III poziomie.

    • HokejowoZS
      2024-05-21 01:16:24

      A comial zrobić Krężołek jeżeli albo nie grał albo był wystawiany w 4 piątce która mało co grała

  • hubal
    2024-05-20 23:39:21

    i jeszcze jedno
    kadra gniła 22 lata na hokejowej prowincji a wymagacie cudów ...

    • RafałKawecki
      2024-05-20 23:52:37

      No ale hubal, jeśli tak będziemy podchodzić do sprawy to będzie tam gniła kolejne 22 lata. Nikt nie oczekuje ogrywania Kanady. Ale Francja czy Kazachstan to są drużyny, które powinny być na naszym celowniku. Bo jeśli nie, to szkoda kasy na doby hotelowe.

      No nic. Środowisko hokejowe musi się z tym przespać. Jak mawiają Chińczycy - "żeby przeskoczyć przez rów, trzeba się parę kroków cofnąć". Tylko nie wiem czy taka refleksja przebije się w kraju, w którym efekty mają być tu i teraz.

    • Keny
      2024-05-21 00:08:18

      Ja cudów nie wymagałem. Cieszyłem się, że momentami gramy hokej z najsilniejszymi na świecie. Miałem nadzieję, że coś drgnie w naszej dyscyplinie. Obawiam się, że dobre wrażenie, zostanie przekute w sukces i zmian w mentalności wierchuszki nie będzie. Potencjał na pozostanie w Elicie było widać gołym okiem. Ambicję, przygotowanie fizyczne i walkę do końca też. Nie widziałem tylko zamysłu jak wypracować sytuację i strzelić przeciwnikowi bramkę. Muszą być zmiany, żeby za rok jak uda się awansować, za 2 lata udało się zostać.

  • Patrick Albert Dole
    2024-05-21 00:00:51

    Nawet nie oglądałem tego meczu. Wiesz dlaczego? Bo wiedziałem, że Polska przegra. Wiesz dlaczego wiedziałem, że Polska przegra? Bo polski hokej powstał, żeby pokazać światu, że Polacy są zbyt zdezorganizowani i biedni, żeby mieć w największych miastach całoroczne lodowiska i profesjonalną ligę hokejową liczącą ponad 9 drużyn. Polski hokej powstał, żeby uszczęśliwiać Putina, Łukaszenkę i Niemcy! GRATULACJE!!! MISJA WYKONANA! MOŻEMY ZOBACZYĆ W PRZYSZŁYM ROKU UNII OSWIĘCIM LUB GKS KATOWICE – TAK EKSCYTUJĄCE

    • RafałKawecki
      2024-05-21 00:07:00

      Widzę, że te mistrzostwa dotknęły cię do głębi...

    • WitekKH
      2024-05-21 06:27:39

      Panie Patrick, tak czytam i zastanawiam się, co takiego wydarzyło się w życiu, że są takie odchylenia w postrzeganiu otaczającego świata?

    • J_Ruutu
      2024-05-21 06:54:22

      "nawet nie oglądałem, bo wiedziałem" - hahaha hahaha...

    • hubal
      2024-05-21 11:30:21

      Witek - "życie" zamknięte w smartfonie , to się synkowi wydarzyło :D

    • Patrick Albert Dole
      2024-05-21 11:58:56

      @WitekKH, musiałem wyjechać z Warszawy, bo nie chciałem mieszkać w 2-milionowym mieście bez normalnych lodowisk i profesjonalnej drużyny hokejowej, a nie lubię Śląska i południowej Polski.

    • hubal
      2024-05-21 13:49:20

      PAD - Ty sam siebie nie lubisz

  • Romson21.
    2024-05-21 00:08:47

    Widziałem ten mecz na żywo No może I tam było walka,ale chyba nie pojechali tam na wycieczkę. Kazachowie lepsi praktycznie we wszystkich. Zresztą czego wymagać 13 mecz przegrany z rzędu. Kwalifikacje do IO przegrane ,a Pan trener jak zwykle zaklina rzeczywistość Wybrańcy też w rewelacyjnej dyspozycji a podobno to Chmielewski był bez. Myślę że era tego pana powinna się w końcu skończyć i oby tak się stało

    • RafałKawecki
      2024-05-21 00:17:06

      Tylko przestań labodzić, że to Chmielewski był "tym brakującym elementem". Przedtem był nim Krężołek. I co ? A no g...
      Żaden pojedynczy zawodnik nie zmieni diametralnie oblicza tej drużyny. Porównując zawodnika po zawodniku jesteśmy po prostu słabsi. Zniwelowanie tego to nie jest program na rok tylko na dekadę. A niestety w PL dekada jest synonimem słowa "nigdy". I pieprzenie, że to "centrala" ma coś zmienić jest bez sensu. "Centrala" jest emanacją całego środowiska. Nikt jej siłą nie narzuca - środowisko samo ją wybiera. ZŁO jest w klubach.

  • Mario71
    2024-05-21 00:12:21

    Tu przynajmniej nie było meczu otwarcia, o wszystko i o honor bo było ich troszkę więcej. Fajnie się oglądało, bo było zaangażowanie i chęci, niestety umiejętności indywidualne, technika i taktyka pozostała z poziomu do jakiego wracamy. A inną rzeczą jest fakt, że młodzieży brak na przyszłość tego pięknego i męskiego sportu w Polsce. Pozdrowionka

  • Patrick Albert Dole
    2024-05-21 00:20:50

    Genialna rada dla PZHL: jedźcie do Ameryki Północnej i znajdźcie bramkarzy z polskimi korzeniami, grających w WHL, OHL, LHJMQ, NCAA, AHL czy NHL, którzy będą reprezentować drużynę narodową. Nasi bramkarze to amatorzy.

    • kunta
      2024-05-21 00:37:02

      Masz więcej takich "genialnych" rad??? będą ci bramkarze strzelać gole??? Pomijam już fakt konieczności grania 2 lata w phl.

    • Patrick Albert Dole
      2024-05-21 01:48:51

      DWA LATA W THL/PHL?????🤦‍♂️🤢🤮 Kto to wymyślił?

    • kijek
      2024-05-21 01:57:40

      IIHF. Wracaj podcierać tyłki staruchom na Florydzie bo raczej tylko na tym się znasz.

  • Karol1964
    2024-05-21 00:25:52

    Nie ma co płakać trzeba działać bo wyjście z dywizji 1 A nie będzie łatwe. Dobrze zrobiła by zmiana trenera i jego asystenta bo drużynę trzeba budować praktycznie od zera bez emerytów typu Wajda, Pasiut, Dziubinski, Urbanowicz, Bryk i paru innych a tego ten duet trenerski nie jest w stanie zrobić. W lidze jest kilku młodych zdolnych którzy mogą zastąpić emerytów tylko trzeba już myśleć o sparingach kadry jeszcze w tym roku. Dziś przegraliśmy dzięki bardzo słabej postawie Wajdy szczególnie w 1 tercji ale czego można żądać od zmęczonego emeryta.

    • kunta
      2024-05-21 00:46:11

      Bzdury pleciesz kolego! Czego chcesz od Kalabera? Kto zrobił więcej od niego ostatnimi laty? Valtonen? Co się zmył po roku? Może ten Kanadyjczyk (sorry zapomniałem nazwiska), co tylko mielił gębą i puste farmazony pierniczył? A z kogo tę nową kadrę chcesz sklecić, jak 18 letnia kadra na łyżwach jeździ tak, jak amerykańskie 10 latki, a u 20 , jak 12 letni Kanadyjczycy, czy Szwedzi np.??? Hm??

    • Janusz99
      2024-05-21 06:59:07

      Kunta widziałeś kiedyś jak jeżdzi nasza 18 na łyżwach ? Chyba nie

    • Lesiu Bejbe
      2024-05-21 11:04:12

      Panie Kunta, zamiast mowic ze ktos "plecie bzdury", mozna napiszac, ze mam inne zdanie. Nieprawdaż? Milego dnia, wszystkim kibicom hokeja w Polsce.

  • kunta
    2024-05-21 00:28:35

    Hokej jest grą ZESPOŁOWĄ, ale wymagającą INDYWIDUALNEGO wyszkolenia. W jeździe na łyżwach i operowaniu krążkiem na łopatce kija. w tym elemencie nasi gracze są na poziomie 14-latków ze Szwajcarii, Szwecji, Finlandii, Czech ....itd. Nie wspominając już o tych zza wielkiej kałuży. Za chęci nie ma punktów, bo bylibyśmy w czołówce grupy. Technika pozwoliła na zajęcie 8 miejsca i tyle. Wypada podziękować za zaangażowanie w meczach, w których mogli przegrać dwucyfrowo i życzyć, żeby ICH wysiłek został wykorzystany do podjęcia kroków przez właściwe osoby do wyszkolenia dzieciaków na takim poziomie, jaki pozwoli rywalizować skutecznie na poziomie elity. Za 8-12 lat...

    • J_Ruutu
      2024-05-21 07:01:22

      Dawno, dawno temu, gdzieś mniej więcej w czasie gdy spadalismy poprzednio z elity, pojawił się w Stoczniowcu nowy trener, chyba Wojkin się nazywał. Do dziś pamiętam jego zdziwienie że musi uczyć 30 letnich zawodowych hokeistow np. przyjęcia na bekhend.
      Pytanie brzmi - czy coś od tamtej pory się poprawiło w szkoleniu? Chyba nie.

  • dzidzio
    2024-05-21 00:44:08

    Nie ma co rozkminiać. Byliśmy jedynie Kopciuszkiem w tym towarzystwie i była to dla nas przygoda. Rywale pokazali ile nam brakuje do tego aby skutecznie rywalizować wśród najlepszych. Trzeba to przyjąć do wiadomości i przestać snuć marzenia o potędze naszego hokeja.

  • Hoka
    2024-05-21 00:48:35

    Trzeba to powiedzieć wprost! Piękne mecze z Łotwą, Szwecją, USA, Słowacją i Niemcami. Słabsze mecze z Francją i Kazachstanem, czyli te o pozostanie w elicie. Ocena nie może być pozytywna choć momentami z lepszymi walczyliśmy jak równy z równym. Moim zdaniem kilka niezrozumiałych decyzji Kalabera i szkoda straconych szans. Dziś prowadziliśmy i mecz był do wygrania. Mało sytuacji, indywidyalne błędy i lecimy. Ja czekam w kadrze na Tyczyńskiego. Za rok już musi grać. Trener? Zawaliliśmy dwa najważniejsze mecze, to daje do myślenia. Mogę się założyć, że za rok z Jastrzębiem do czwórki nie wejdzie.

    • kijek
      2024-05-21 01:16:31

      Hmmm, ładne mecze z USA, SWE, GER, SVK i LAT. Słabe z FRA i KAZ. Jak myślisz co jest bardziej realne - to że pierwsza 5 olała mecze z Polską czy że Polsce akurat kryzys trafił się w dwóch meczach gdzie drużyny musiały ich potraktować serio? Oczywiście dwucyfrówka Kazachów z USA to pewnie wynik gorszego dnia :D

  • NASA
    2024-05-21 01:12:09

    Tak na chłodno, czy ktoś może podać nazwiska zawodników, którzy w najbliższym czasie będą przymierzani na miejsce starej gwardii? Tyczyński, Chmielewski, ok, a dalej? Tylo racjonalnie. Trzeba powiedzieć sobie w prost, nie ma szkolenia, wiec nie ma co oczekiwać cudów. Potencjałem możemy pograć w dywizji AI i nie ma co zakrzywiać czasoprzestrzeni.

    • Unior
      2024-05-21 23:21:27

      Chmielewski ma już 33 lata i świetlanej przyszłości bym nie oczekiwał. Może ze dwa lata, ale chyba nie o to chodzi.

  • KuzynKSU
    2024-05-21 01:15:28

    Jedni radzą drudzy narzekają trzeci dziękują.
    Ja pojechałem na dwa mecze naszej reprezentacji i cieszyłem się hokejem oprawą i spotkaniem z innymi kibicami.
    Wreszcie mogłem normalnie porozmawiać z kibicami Tychów Krakowa Trinca i innych miast.
    Fajnie zobaczyć 5,6,7 tysięcy polskich kibiców na turnieju hokeja.
    Żal jest ale pozostaną tylko pozytywne emocje

  • kesenda.
    2024-05-21 01:32:00

    Chwila radości trwała o wiele na krótko.
    Byłem na meczach z Francją i Kazachstanem. Na żywo to wyglądało słabo przed tv dużo lepiej. Drużyna walczyła i myślę że dała ile mogła ile potrafiła. No właściwe, zradza się pytanie czy trener Kalaber jest w tanie coś więcej ugrać. Ugrał dużo bo wszedł do elity ale tu powstał mur którego nie był w stanie w żadnym meczu przejść. Zrobił że sztabem dużo ale....
    Jeśli chcemy liczyć się w świecie hokejowym to musimy mieć lepszego trenera od niego. Z całym szacunkiem ale zasługani z JKH z zeszłych sezonów czy należy mu się posada trenera reprezentacji?
    Niech każdy odpowie sobie na pytanie.
    Mógł więcej, mógł ale.
    Pragnę podziękować chłopakom na serducho, walkę i zaangażowanie. Dziękuję, bo zrobiliście więcej niż mogli. Ja myślę, że potrzeba zmiany na lawce trenerskie.
    Dzi
    P. S
    Po chyba 8 latach Panie Kalaber powinien Pan mówić po POLSKU. Uczyć hokeistow gry itd a wymagać od siebie też nalezy nauki języka.

  • Patrick Albert Dole
    2024-05-21 02:00:55

    Teraz rozumiem, dlaczego THL jest opóźniony w rozwoju, mając tylko 9 drużyn w miastach, o których nikt nigdy nie słyszał (np Jastrzębie i Sanok). Ma to na celu odstraszenie wszystkich graczy z Kanady i USA o polskich korzeniach. Po za tym trzeba grać dwa lata w THL żeby grać w kadry.

    • ma65
      2024-05-21 11:36:43

      Wiedza geograficzna ludzi z za wielkiej wody jest legendarna. Wielu z nich podobno nie wie co to jest Europa. Nie przejmuj się. W Polsce też prawie nikt nie słyszał o Paradise, Anaheim, Glanadale, Releigh czy Sunrise, jak duże by one nie były. A tam podobno są drużyny hokejowe NHL.

  • Patrick Albert Dole
    2024-05-21 02:07:07

    @Kijek, a co Ty wiesz? Jak tylko przegrać (PZHL i THL)? Ładne mecze to te, które wygrywasz, a nie te, które przegrywasz. Na tym polega różnica między Twoją mentalnością a moją. To ogromna różnica.

  • Lesiu Bejbe
    2024-05-21 04:07:38

    Tu nie ma kim grac. Zamiast myslec o szybkim powrocie, to potrzebny nam jest system szkolenia i finansowania hokeja. Te osrodki na poludniu Polski to za malo. No ale jak prezesi z poludnia w latach 90', na lamach miesięcznika Polski narzekali ze musza wydawac kase na wyjazdy do Gdanska, Bydgoszczy i Torunia, to oczym tu mamy mówic. Zamiast szkolić mlodziez inwestowac w lodowiska, to lepuej bawic sie we wlasnym poludniowym sosie, czyli zdobywac kolejne mistrzostwa Polski, ktore nic nie daja! Dobrze ze sie nie utrzymaliśmy, bo zaraz jakis mądrala z PZHLu, zacząłby teierdzuc ze polski hokej ma sie wyśmienicie!
    Związek nawet nie potrafił wynająć skyboxa, dla tak zasluzonej postaci jaka jest Wieslaw Jobczyk, tylko meczy starszego pana przeciskaniem sie w tłumie podczas przerw, az tak nie maja tam pieniedzy.
    Do januszy hokeja na trybunach w koszulkach pilkarkiej reprezentacji Polski, NIC SIE NIE STALO, POLACY NIC SIE NIE STALO!

  • jastrzebie
    2024-05-21 04:51:24

    Starali się przez całe mistrzostwa. Ale nie było takiej atmosfery w drużynie jak rok temu. W meczu z Kazachami w bandzie zawodnkków smutek.

  • danielos8
    2024-05-21 06:08:27

    Długo czekałem na ten turniej i cieszyłem się nim ale jednak żal pozostał bo szansa była ogromna. Myślałem że dłuższy odpoczynek pomoże ale bardzo wolno się wczoraj poruszali, kazachowie byli zdecydowanie szybsi. Prawda jest taka że dwa najsłabsze mecze rozegraliśmy z bezpośrednim rywalem do spadku. Nie tak powinno być coś zawiodło, może głowa. Jednego nie można odmówić im to że walczyli, grali z serduchem, ale wczoraj i wcześniej wyszło że naszym brakuje trochę do najlepszych, a to krążek uciekł a to w czystej sytuacji nie trafił w bramkę, ambicją się nie nadrobi pewnych rzeczy, poza tym wielu nie było w formie delikatnie mówiąc. Co dalej, na pewno stopniowe odmładzanie, może też czas wziąć trenera z wysokiej półki (pytanie czy kasa by była na to) bo więcej Kalaber nie ugra i ich chyba nie nauczy, choć doceniam to co zrobił. Dzięki za emocje mam nadzieję że nie będziemy czekali na następne MŚ tyle lat.

    • Tomala24
      2024-05-21 09:54:17

      Kasę to trzeba na kilku trenerów do szkoleń juniorów w klubach
      Jak wyjada za granice to sie naucza lepiej. Tylko czy nie zminią barw? Płachte mozna zrozumiec bo urodzil sie w Niemczech. Ale inny urodzi sie w Polsce, pogra w polskim klubie i wybierze Niemcy? Jego wola ale....

    • J_Ruutu
      2024-05-21 10:08:25

      @tomala
      Jeśli myślisz o Stachowiaku, to on w Niemczech mieszkał, szkolił się i grał od 12 roku życia. W Polsce zauważyli go dopiero jak zagrał w reprezentacji Niemiec i srebro MŚ zdobył.

  • gem
    2024-05-21 07:18:11

    No cóż było to raczej pewne że spadną.
    Pokazał to mecz z Kazachstanem najsłabszy rywal grający chyba najsłabszy turniej a mimo to wygrali.
    Nie oszukamy tego że jesteśmy poziom niżej ,najbardziej to się dziwię graczom z poza Polskiej ligi mizeria.
    Brawo za walkę ale niestety jak się nie gra z lepszymi to się nie da przeskoczyć jakiegoś tam poziomu.
    Czas na nasz związek by coś z tym zrobił

  • szop
    2024-05-21 07:21:56

    nie wyszlo zdarza sie brawa za walke to jest sport ktos musi przegrac

  • JajcoW
    2024-05-21 08:18:52

    9109......tylu naiwnych nas kibiców pojechało do Ostravy, by marzyć sen o potędze polskiego hokeja........II tercja koszmar 4 Kazachów zamyka 5 Polaków podczas kary dla KAZ w tercji obronnej Polski .... no i koronki nie wiem czy koniakowskie, czy do MB Piekarskiej cz MB Częstochowskiej....... t o j e s t t h e b e s t of b e s t tego teamu....nam strzelać nie kazano, kto nie strzela ten nie wygrywa meczu.

  • Patrick Albert Dole
    2024-05-21 09:27:00

    @Kunta, Krzysztof Maciaś dwa lata w PHL/THL nie grał.

    • Keny
      2024-05-21 10:02:48

      Liczy się granie w regularnej lidze. Może to być liga młodzieżowa.

    • Patrick Albert Dole
      2024-05-21 14:35:16

      @keny, ok dzięki. Ale dziwna reguła. Matthew McGovern grał kiedyś w Polsce?

  • Tomala24
    2024-05-21 09:44:11

    Można gdybać.
    Gdyby pojechali inni. np. Kapica , Kowalówka.
    Może jakby przycisneli i zagrali tak jak z USA czy Łotwą albo Szwecja to by wygrali z nimii Francją. I przed meczem już bylibyśmy pewni utrzymania. Ich bramkarz miał swój dzień. A dwie bramki to szkolne błędy jak w trampkarzach.
    Był inny terminarz albo mielibyśmy przed meczem o 2 punkty wiecej od nich. Wtedy oni musieiby zaatakować. Rzeczywiscie ten mecz decydował, ale gdyby tak zagrac z nimi trzy mecze wczesniej. Z Francją wyszli chyba spięci bo wiedzieli że to z nimi gra sie o utrzymane.
    Lepiej byłoby dostać po 0-12 z USA czy Szwecja. Wtedy by były wpisy. kompromitacja. Kazachowie nas też zleja tylko trochę niżej. Ale jakby z nimi wygrali i sie utrzymali to wtedy. Brawo. Jestescie wspaniali. A że jest mało lodowisk i klubów. To nie jedyny powód. Słowenia ma mniej klubów , lodowisk i zawodników. Węgry chyba też. Nastepcow nie widac a juniorow leje Estonia. I grają w III i IV lidze.

    • Tomala24
      2024-05-21 09:48:39

      Po spadku ciężko bedzie zagrać w jakims turnieju z drużyną z elity.
      Może Węgry czy Słowenia. Bo z Niemcami czy Czechami raczej nie. Nie beda chcieli. A tak sie najlepiec ogrywać?. Grając z najlepszymi. Ryba sie psuje od glowy. Lekarswem jest wysłać leśnych dziadkw na emeryturę.

  • Uruk_Hai
    2024-05-21 10:17:30

    Wielkie podziękowania dla zawodników za grę i walkę. Za swoją postawę zasłużyli na pozostanie w elicie. Niestety wyszło na moje jak chodzi o Kalabera. Zrobił dwie wspaniałe rzeczy. Ustawił mentalnie i przygotował kondycyjnie. Jednak taktyka, gra w obronie, podania w poprzek lodu przez dwa kije, rozgrywanie archaiczne przewag z zawodnikiem za bramką, który w razie kontry nie dogoni nikogo. A najgorsze, że faworyzował Jastrzębie zamiast zabrać najlepszych. Michał Kieler, Filip Płonka i Tomas Fucik. To jest trójka najlepszych bramkarzy w PHL. Fucik potwierdził swoją pozycję zajmując 3 miejsce najlepszych bramkarzy w MŚ. Kiedy wreszczie sztab szkoleniowy zrozumie, że nazwiska nie grają! Jest przekonany, że ci chłopcy z innym ternerem utrzymaliby się w elicie.

    • J_Ruutu
      2024-05-21 13:28:44

      Można sobie gdybać, to i tak niczego nie wnosi. Ale z Kielerem i Płonką to cię lekko poniosło.

  • ma65
    2024-05-21 10:27:24

    Czego wy oczekujecie? Polska w hokeju jest jak San Marino czy Andora w kopanej. Kalaber wybrał, jego zdaniem, najlepszych dpstępnych graczy. Mamy 9 zespołów w najwyższel lidze. W każdym gra 10-ciu, może 12-tu rodzimych zawodników. To daje coś koło stu sztuk. Kilku gra w zagranicznych klubach. Najczęściej też nie pierwsze skrzypce. No i z takiej ekipy Kalaber wybrał, poskładał piątki, ustawił taktykę itd. Zapewne popełnił sporo błędów, ale i tak wyglądało to przyzwoicie. A ostatni mecz? Przegrany w głowach. Jak to wiele razy już się zdarzało polskim zespołom. Niby chłopy na schwał a jacyś tacy bojaźliwi. Toż tam ze trzech dobrych psychologów potrzeba. A to, że w Polsce jest mniej lodowisk niż w Bostonie, to zapewne też prawda.

  • RECplayer
    2024-05-21 10:41:08

    nie béde narzekal jak inni, bo widzialem swoje i swoje wiem, ale chcialbym tylko powiedziec ze zagralismy jak zawsze, tzn zeby sie pokazac w kazdym meczu z najlepszej strony ( bez komentarza jak to wygladalo jesli chodzi o gre), natomiast to jest turniej i w przyszlym roku nas tam nie ma, czy w pilce kopanej czy w hokeju nie potrafimy grac turniejowo, tylko trzeba sie pokazac ze Polak potrafi,a pozostal po nas niby dobrze rozegrany turniej po przeciwstawilismy sie potega hokeja, ale i tak spadamy bo grajac z Francuzami czy Kazakstanem nie potrafilismy dopiac tego co moim zdaniem powinno byc glownym zalozeniem.

    no cos wracamy na nasz poziom hokeja a wiec dywizje 1, tak od siebie dodam ze w elicie mogloby byc tylko 12 druzyn, i poziom meczy bylby bardziej wyrownany, widac roznice ogladajac mecz z tymi slabszymi druzynami.

    • J_Ruutu
      2024-05-21 13:36:42

      Graliśmy w elicie po 22 latach, a ty się dziwisz że nasi mając pierwszy raz w życiu okazję zagrać przeciw Szwedom czy USA, dawali z siebie maksa w tych meczach? Dla Kazachów czy Francuzów to nie jest jakaś wielka nowość, więc oni mogli sobie grać "turniejowo". A nasi nie odpuścili - i bardzo dobrze, bo przyjemnie się te mecze oglądało. Sam będąc na ich miejscu też bym nie odpuścił.

  • piottter
    2024-05-21 11:01:10

    A ja dziekuje za te wspaniale dni!!!
    Z wypiekami na twarzy w oczekiwaniu na spektakl hokejowy. Poczulem sie jak w roku 2016 (ME-Francja) i 1992 Barcelona. Takie same emocje odczowalem. Cos wspanialego :)
    Niestety niedosyt i to duzy jest po meczu z Kazachami liczylem na wygraną lecz uwazam ze kazdemu kto w tej reprezentacji byl nalezy sie szacunek i to wazne nie psioczenie "teraz" na Nich. Po co?
    Slychac ze wszystkich stron ze problem jest nie w druzynie a po za nią.
    Kalaber z tego co mial i tak zrobil 2 awanse i prawie utrzymanie w elicie. Szkoda ze sie nie udalo...
    Dzieki chlopaki jeszcze raz.

  • danielos8
    2024-05-21 11:32:35

    Nie możemy całkowicie zrezygnować ze starszych zawodników bo po prostu nie byłoby komu grać na idpowiednim poziomie, chodzi o to by tacy zawodnicy jak Łyszczarczyk, Wronka czy w przyszłosci Maciaś przejeli pałeczkę od dzisiejszych liderów Dziubińskiego czy Pasiuta. Niech starsi grają jak będą chcieć i będą w formie w trzeciej czy czwartej formacji tam mniej zmęczeni bardziej się przydadzą. Trzeba odmładzać ale z głową żeby nie było płaczu jak znowu wylądujemy w trzeciej lidze

    • ma65
      2024-05-21 12:37:38

      Co znaczy w 3-ciej albo w 4-tej będą mniej zmęczeni? To nie jest tak, że wszystkie formacje powinny być na tym samym, wysokim poziomie i zapieprzać równo na lodzie?

  • czarli27x
    2024-05-21 11:36:03

    Nasze U18 i U20 dwie klasy za elitą.Znowu 20 lat czekania na ew. awans seniorów

  • Andere
    2024-05-21 12:11:28

    Tylko przygotowanie fizyczne się zgadzało,i mnóstwo rzeczy które się nie zgadzały.

  • Paskal79
    2024-05-21 12:39:21

    Panowie możecie wracać z podniesioną głową do Polski!, graliście z tak ogromnym serduchem i zaangażowaniem że ,,czapy z głów '' szkoda wielka że spadliśmy,ale to Elita i poziom kosmiczny dla naszego hokeja,a mimo to toczyliscie wyrównane boję,za rok można wrócić, zrobiliście duzo dla naszego hokeja - ogólnie dzięki, emocję były, odpoczywajcie bo nowy sezon już za pasem:-)

  • Gość GKS
    2024-05-21 12:58:23

    Już tak na spokojnie i bez złych emocji dziękuję wszystkim zawodnikom grającym w tych mistrzostwach za dostarczone przeżycia i sportowe doznania. Wasze zaangażowanie, walka ze zdecydowanie mocniejszymi, upór i nadzieja w zwycięstwo wielu docenia.
    Niestety nie mamy zawodników grających w lepszych, mocniejszych ligach na których trener musi czekać a którzy mogą odmienić mecz. Nadzieje na ogranie Fracjii czy Kazachstanu również na wyrost. To oni mają zawodników za Oceanem, zdecydowanie lepszą ligę- Francja- czy KHL. My tu rżniemy w 9-10 zespołowej lidze o sile której decydują obcokrajowcy drugiego/trzeciego sortu w swoich krajach.
    Oni grają przewagi a kluby na potęgę ich ściągają bo ma być sukces.
    Awans do elity i gra w tym sezonie to naprawdę olbrzymie osiągnięcie a zdobyty 1 pkt. może dać reprezentacji 15 m-sce jeżeli Brytania przegra z Austrią.
    Jak Związek wynagrodzi zawodników za wykonaną pracę? Mam nadzieję że godnie bez skąpstwa i własnych interesów.

    • mim 1965
      2024-05-21 14:21:06

      Pewnie, dac im po samochodzie. Angole prowadzą 3:0z Austrią w trzeciej tercji.Pewnie będziemy jedyni bez zwycięstwa i na ostatnim miejscu.

    • Lesiu Bejbe
      2024-05-21 15:30:19

      Brytyjczycy sa od Nas o wiele lepsi, a co poniektórzy to wróżą szybkie powrot na salony. Tam jeszcze bedzie Ukraina, Wlosi, nieobliczalni (tylko dla Polski) Rumuni. Ciezko bedzie.

  • Tomala24
    2024-05-21 14:24:16

    Nie tylko Stachowiak

    https://sport.tvp.pl/69772267/ms-elity-maksymilian-szuber-urodzony-w-polsce-reprezentant-niemiec-wielki-talent-hokeja


    https://hokej.net/artykul/utalentowany-polski-obronca-zagra-w-reprezentacji-slowacji

    Nie chcą. Trudno. Ciekawe czy w innych krajach też tak jest

  • Kibic UT
    2024-05-21 15:15:38

    Zasłużenie Polska spadła nie ma lodowisk, infrastruktury pieniędzy i żadnej przyszłości dla hokeja bo jakoś nie widzę by coś się miało zmienić, liga poziom żaden i to wszystko na tych mistrzostwach wyszło.

    • Lesiu Bejbe
      2024-05-21 15:24:35

      Chociaz jestem kibicem hokeja, to trudno mi sie z Toba nie zgodzic.
      Podsumowanie w punkt.

    • Patrick Albert Dole
      2024-05-22 12:21:16

      Zgoda 100% Hokej na lodzie to bardzo ekscytujący sport, który przyciąga fanów ze wszystkich części świata, niezależnie od lokalnych tradycji hokejowych. Ale w Polsce okupowanej przez postkomunistyczną strukturę nie są w stanie ewoluować od ligi hokejowej istniejącej 60 lat temu i rozszerzyć się na największe polskie miasta i udostępnić hokej każdemu dziecku w każdym polskim miasteczku i wsi. Ta misja jest zbyt skomplikowana dla tych betonowych dziadków.

  • Kibic UT
    2024-05-21 16:05:25

    Do Lesiu Bejbe lubię hokej mega ciekawy sport tylko po prostu no kurde smutne że to wszystko tak w Polsce wygląda.

    • Patrick Albert Dole
      2024-05-22 13:59:52

      Tak, to skandal!!!!!!!

Wypowiedz się o hokeju!
Shoutbox
  • narut: ciekawostka: Eduards Tralmaks (28 lat, Kladno, zwycięzca kanadyjskiej czeskiej ekstraligi po zasadniczym) przechodzi Do Det.. na sezon 25/26, two-way contract... niech Krzychu Maciaś bierze sobie do serca ...
  • emeryt: Narucie ale on już grał w powaznych ligach za oceanem,poprostu tam wraca....pozdro
  • narut: tak Eme - troszkę się tam błąkał, tj. w sumie bez jakichś fajerwerków ... a z Czech się ostatecznie wybił a nie z AHL czy ECHL... Pozdro Eme
  • Simonn23: Nie ma co porównywać czeskiej extraligi do juniorskich rozgrywek za oceanem... Przepaść
  • Simonn23: Taka była radość na trybunach po golu na 3:2 i wszystko w piach, widać podobnie jak w Unii zmęczenie materiału u niektórych, choćby Martin Ruzicka
  • omgKsu: Taki Ruža w tym wieku w naszej lidze strzeliłby z 50 bramek na spokojnie :)
  • Simonn23: Przykład Ryśka Krala choćby
  • narut: w poniedziałek chyba jakieś powołania winy zostać ogłoszone na Kadrę? od pon. zostają 2 tg. do pierwszych meczów sparingowych z Auksztotą/Żmudzią ...
  • uniaosw: Ale że T.V..
  • emeryt: Generale Dobosz czas stawic sie na CH4
  • PanFan01: Nie zapominaj o Jaćwingach Narucie, tych których nad Narwią Leszek Czarny w pień wyciął, dobry był z niego zawodnik, choć pono z pożyciem małżeńskim nie tęgo u niego bywało ;)
  • PanFan01: Dziś 22:00 (PL) Panthers v Capitals - llluubię to :)
  • PanFan01: ... w ogóle dziś NHL obrodził o fajnych porach
  • WojtekOSW46: Szanowne grono SB, jaka jest Wasza ekspercka opinia o hipotetycznym zatrudnieniu T.V.?
  • emeryt: byłoby super ale....na to chwile trudno powiedziec jakim budżetem bedziemy dysponowac,po drugie przeszkodo może byc nasze balkonowe piekiełko
  • WojtekOSW46: Czy umiejętności T.V. zaspokoją ambicje mafii z targu? Bób będzie spożywany w radosnej i spokojnej atmosferze?
  • emeryt: baba z targu po sezonie wyda specjalne oświadczenie w tej sprawie
  • WojtekOSW46: Kalabera możemy sobie włożyć między bajki a Tomek jest obecnie bez pracy. Możecie mówić co chcecie ale porównując czasy po Aksamie a obecnie to jestem szczęśliwy, że Unia poszła mocno do przodu mimo że odstajemy w niektórych aspektach. Rezygnacja z tego projektu oznacza automatycznie powrót do tamtych czasów a nawet głębiej patrząc na obecny poziom czołówki. Wierzę, że P.
    Mariusz czuję niedosyt i będzie chciał to kontynuować, bo moim zdaniem projekt jest niedokończony.
  • narut: Fanie dumni, kształceni na ich podręcznikach do historii Żmudzini (znam ich troszkę) oburzają się na porównywanie ich z (już wymarłą-wybitą) Jaćwieżą którą po linii historycznej uważają za dzicz na dziczą bez tzw. urządzeń cywilizacyjnych :) tam nawet chyba prawa spadkowego nie było .. a i z rodowymi instytucjami był problem (chaos jakiś)... Żmudzini są czujni.. :)
  • Paskal79: Na pewno większa szansa jest na Kalabera niż Valtonena i Wojtek nie bądź taki,,bajkowy '' co do Prezesa to sam mówił że jego ostatni sezon w roli Prezesa, choć mam nadzieję że w zarządzie będzie dalej,bo to z korzyścią dla ewentualnego nowego prezesa, jeżeli Prezes niee zmienię zdania....
  • narut: Eme - ten balkon runie, runie z kretesem...taką "wróżbę" stawiam... film Szweda zresztą troszkę widziałem i widziałem, że hala unijna już wiekowa .. i dlatego (metaforycznie) wszystko jest możliwe..
  • Paskal79: Mówisz że projekt nie skończony....? Wisienką na torcie było mistrzostwo i następny sezon w LM...i oby jeszcze dołożyć medal
  • Paskal79: Narut hala będzie wyremontowana i ma być,, piękna '' i funkcjonalna ...
  • Arma: Tomek by popracował do stycznia i by się zaczęła gra na zmianę trenera
  • WojtekOSW46: Paskal79 Krótkoterminowe cele zostały osiągnięte. Dla mnie projekty są w Kato, Tychach i Sosnowcu. Pomimo porażek w zeszłych sezonach dalej budują dobre zespoły z mocnymi fundamentami. Układy są wszędzie i jest to nieuniknione ale można zminimalizować ich działanie.
  • narut: tak jak ten film Paskalu widziałem to teraz optuję za nową - remonty droga sprawa to raz a II to nie wiem czy ona się nadaje - najlepiej rozebrać to chyba i na fundamentach coś nowego pobudować
  • narut: w ogóle się dziwie, że przy takim potencjale kibicowskim, klubie z takimi tradycjami miasto jakoś wcześniej się nie zainteresowało kwestia nowego obiektu, godnego i z prawdziwego zdarzenia - lata do 2019 roku temu sprzyjały ... to zaniedbanie jest i zaniechanie..
  • Rolek: narut: - lata do 2018 to była półamatorska drużyna która grał o play off. Na trybunach 1500 to był MAX.
  • narut: byłaby hala byłoby II Zagłębie w sensie frekwencji a i klub by też pewnie ruszył w takich okolicznościach..
  • Rolek: myślę że tak to nie działa :)
    W Sosnowcu stara hala to było straszydło na równi z Bytomską stodołą. Więc podziw na dla tych co tam chodzili. W Ośw. jest poprostu PRL ale nie ma tak źle żeby ci co mieli przyjść nie przyszli.
  • narut: tak czy inaczej obiekt z prawdziwego zdarzenia by się Wam przydał ...
  • Paskal79: Chyba 95%kibicow chciałby nowe nowoczesne lodowisko,ale jak to u masę wyremontować startego trupa,co dla kibiców praktycznie nic się nie zmieni, główne chodzi o oglądanie meczu...
  • Paskal79: Na początku lat 90to było jedno z najlepszych lodowisk w Polsce ale to było 30-35 lat temu!!!
  • Paskal79: Średnia na mecz w Oświęcimiu to ok 1500 ludzi a na najważniejszych meczach 4,5-5 tys jest potencjał, przykład lodowiska w Sosnowcu co zrobiło z frekfencja!200%do góry!?
  • Paskal79: U nas w Oświęcimiu lubią remonty....
  • narut: niestety taki remont to będzie drogie przypudrowanie (pewnie w przynajmniej części pomieszczeń zaplecza dziś są wilgoć, grzyb i stęchlizna - a tego nie idzie wywabić takimi działaniami pozorowanymi)... nie stać nas jako społeczeństwo na taką tandetę .. ps. pamiętam tę halę właśnie z tego czasu - na tamte czasy to był porządny obiekt..niestety czas płynie nieubłaganie..
  • Rolek: Z tego co mi wiadomo, to obiekt oprócz filarów ma być od nowa, a oprócz tego wpakowano już z 2 mln w projekt i nie wierze że ktoś to zmieni.
  • Paskal79: Przykład stadion śląski remontowany od początku lat 90 do chyba 2010 i dalej widoczność kulawa,a klasy tyle dali by wybudowali nowoczesny stadion! ...
  • Paskal79: Jak oprócz filarów jak konstrukcja i dach sa nie do ruszenia!!!
  • Paskal79: Choć tak Jake piszesz raczej już projekt niee do ruszenia....😔
  • Rolek: Lepszej hali już nie dożyjemy więc może niech ONA poprostu powstanie. Bo to też nie jest pewne. Ile projektów już widzieliśmy "Nowy Targ, Oświęcim (Olimpiada), Tychy(druga tafla)
  • Paskal79: Dlatego piszę nowa hala była by dumą Oświęcimia przez następne 60lat! A tak ....
  • krych: Filary mają zostać a nawet na wizualizacji jest ich więcej tak że dach na pewno będzie nowy
  • krych: Obecnie filarów jest 9 a na wizualizacjach 11
  • narut: ciekawe gdzie będziecie grać w trakcie tego remontu?
  • Paskal79: Ale kąty trybun chyba się nie zmienia(i widoczność się nie poprawi), był projekt pokazany i raczej pisało że konstrukcja dachu ,nie będzie naruszana,w sumie już było dużo o tym pisane i ogólnie praktyczniejsze wszyscy byli za nowym..!
  • Paskal79: Narut remont głównego będzie wtedy gdy wybudują małe treningowe lodowisko pojemność 300 miejsc i tam Unia zagra rok
  • narut: ok - dzięki
  • Arma: Jak wejdzie balkon to dla normalnych kibiców będzie raptem parę miejsc dostępnych
  • Paskal79: No masz rację będzie losowanie co mecz kto wejdzie....:-)
  • krych: W połowie roku, tak że niedługo ponoć ma być gotowy ostateczny projekt wraz z pozwoleniem na budowę z tego co Chwierut kiedy mówił
  • Prawdziwy Kibic Unii: Ten projekt chwieruta jest jak dyplom sytuacji na balkonie niby super i niby fachowcy i niby wszyscy zadowoleni i współpracują dla wspolnego celu
  • emeryt: wie ktoś czy w projekcie jest miejsce na nowy większy balkon?
  • Paskal79: Eme nie będzie balkonu tylko duży taras....:-)
  • WojtekOSW46: Oczywiście oszklony bo w akwarium lubią pływać duże ryby
  • WojtekOSW46: *grube
  • Arma: Balkon w stylu rzymskim, panteon z oliwkami na stole, złotymi elementami i popiersiem cesarza, sam cesarz z balkonu będzie osobiście nadzorować grajków wydając gestem opinie czy są godni gry przed balkonem, czy muszą udać się na wygnanie. Cesarz będzie rzadko na balkonie, bo jako jedyny zna się na hokeju i musi zarządzać interesem
  • Hokejowy1964: Macie coś z tymi tematami rzymskimi. Pamiętam jak na Finałach ponad 20 lat temu na meczu u was tego waszego zapiewajłe weselnego wwieźli na lód na lektyce a on ubrany był w białe prześcieradło i w wieniec laurowy ;)))) i od tego zdarzenia wiem że macie swój świat. Niestety nie był to jeszcze czas kamer w telefonach, wielka szkoda...byłaby pamiątka niezwykła ;)))
  • emeryt: taaa nowy balkon szkło,dużo szkła...
  • Arma: To urocze ale kto pytał ? Poszukaj se kolegów gdzie indziej
  • Hokejowy1964: Ciekawostka folklorystyczna raczej. Jakich kolegów ?! Tutaj ?! Jeszcze po ostatnim naszym meczu nie wróciła ci świadomość...?
  • KOS46: Hokejowy1964 pamiętam, było tak, ale podobnych numerów p. Zdzicha było znacznie więcej. Ktoś pamięta Agnieszkę?
  • emeryt: Agnieszka z Figo Fago.....
  • Andrzejek111: Ja
  • emeryt: Unia na karbid!
  • Hokejowy1964: Kos46 pamiętam jak we fraku jeździł przed jakimś meczem, w sumie pozytywnie zakręcony tylko teksty pod naszym adresem miał takie prowokacyjne
  • omgKsu: Zdzisek ikona klubu.
    Zawsze gdy w Oswiecimiu była grupa kibiców gości to do nich jechał i mówił Witamy Kibiców Gości takze banialuki piszesz chłopie
  • Rolek: Hokejowy1964 - Ja pamiętam trochę nowszą historię z Chemików. Przyjechała profesjonalna drużyna z metropolii i my z zadupia patrzyliśmy jak przekazują sobie kije bo mieli tylko 13 a zawodników 14. Szkoda ze wtedy nie było w 📱 na Naszym zadupiu bo bym ten folklor nagrał :/
  • MisiuYogi: Rolek, a ile wychowanków z Unii grało w metropolii, bo od wielu lat nie potrafili wyszkolić swojego wychowanka, tylko polegali na innych klubach
  • Rolek: Teraz może być na odwrót więc w tym temacie lepiej zamilczę🤐
  • KOS46: Był taki sezon (nie tak dawno temu), kiedy GieKSa straciła blisko 500 goli nie zdobywając nawet 100. I dobrze, że pół sezonu grali w grupie słabszej ("pod kreską"). Wtedy mieli więcej zawodników niż kijów, a i tak był kłopot stworzyć trzy pełne formacje.
  • Simonn23: 21.11.2014 Cracovia 18:2 Katowice, w dodatku mecz transmitowany w TVP sport
  • MisiuYogi: Rolek, masz rację, bo u nas już jest kiepsko ze szkoleniem, ale na to wpływają inne czynniki
  • MisiuYogi: Jakby nie patrząc tam jest "metropolia", a każdy wie jak z wychowankami
  • MisiuYogi: Tylko cały czas słyszałem głosy tutaj, że zaniedbali szkolenie i teraz lepiej, tylko w dalszym ciągu nie widać efektów
  • krych: Po co mają szkolić jak mają Janów?
  • MisiuYogi: Bo Naprzód to nie Gieksa, a w mieście specjalnie ukrócili dotacje dla Naprzodu, żeby nie było seniorskiego hokeja. Druga sprawa, Akademia Młodej Gieksy funkcjonuję, więc jak z tym szkoleniem?
  • MisiuYogi: W Oświęcimiu mamy Unię i Sole w szkoleniu młodzieży, to znaczy, że Solą ma np szkolić zawodników dla Unii?
  • Hokejowy1964: Pamiętam jak w latach 80-tych przyjeżdżała do nas drużyna z małego miasta jakiegoś i była tylko kwestia czy będzie powyżej czy poniżej 10-ciu. Z takimi borówkami w składzie że aż ich żal było
  • MisiuYogi: Widzisz tylko dlatego, że w latach 80-tych sponsorem była kopalnia, każdy zawodnik, który grał u Was był zatrudniony w kopalni, a nie musiał zjeżdżać na dół
  • krych: Misiu a wiesz co to sarkazm?
  • MisiuYogi: Później nastąpiły zmiany w latach 90-tych, mieliście dużego sponsora Hortex, tak czy tak upadało szkolenie, a w małym mieście w dalszym ciągu szkolono zawodników, którzy później zasilali "metropolie", żeby mogli coś pograć w ekstraklasie
  • MisiuYogi: Kruchy, ok, teraz zrozumiałem
  • MisiuYogi: Krych
  • MisiuYogi: Pamiętam, również lata jeszcze 10 lat temu jak zniknął całkowicie hokej w "metropolii", a Janów dalej szkolił i szkoli
  • krych: W metropolii nadal kurnik na niespełna 1500 ludzi, gdzie doping głośmy bo tam jak pierdniesz to słychać jakby granat wybuchł a w małym mieście problem bo prawie tyłu kibiców to w przerwie w kolejce do kibla czeka.
  • MisiuYogi: Ale ma teraz stadion, gdzie muszą specjalnie przesuwać mecz finałowy, bo transport w metropolii jest skomplikowany, żeby w godzinę się przetransportować z punktu A do B
  • PanFan01: Świetny mecz w DC
  • MisiuYogi: PF1 oglądasz? Ledwo przełączyłem mecz St. Louis Blues z Chicago, a ty brameczka
  • MisiuYogi: 3:3 , nie nadążam pisać
  • KOS46: Hokejowy1964 w latach 80-tych graliście o utrzymanie i prezentowaliscie podobny do nas poziom. Może tylko ciut lepszy a były to czasy prosperity górnictwa. GKS Katowice, Cracovia i ŁKS to były wtedy kluby w naszym zasięgu. Poza tym Stocznia, Bydgoszcz, KTH i Toruń. A ligą rządziły Polonia, Zagłębie, Podhale i Janów - one były poza zasięgiem. Z Katowicami wtedy mecze były wyrównane, choć pamiętam jedną dwucyfrową wpadkę.
  • PanFan01: Jestem Yogi
  • PanFan01: PoMo przed tym "roadtrip" mówił że Panthers mogą wyglądać nieco słabiej, myślę że chłop wie co robi.
  • PanFan01: Absence: Ekblad, Marchand, Tkachuk, Kulikov - nic dodać nic ująć
  • Hokejowy1964: Przed przyjściem Dworów byliście przez lata słabeuszami. Jak traktujecie wychowanków najlepiej było widać, tutaj też, w czwartek po informacji że Linus nie zagra. Zdecydowana większość jechała po tym biednym Kowalówce równo , wielu po chamsku. Doprawdy to się nazywa wsparcie dla wychowanka. A prawda jest taka że chłop w czwartek was trzymał w meczu mimo błędów na początku Gdyby nie on mecz byłby zamknięty dużo wcześniej. Takie to wasze wsparcie wychowanka było....
  • marol: Hampus Olsson w Danii ma już po sezonie jego drużyna szybko odpadła w pierwszej rundzie 0-4 z Aalborgiem.
  • MisiuYogi: Hokejowy, widzisz, cały czas potrafisz wyśmiewać się z tego małego miasta... Nawet nie masz grosza kultury, bo wielokrotnie piszesz nasz klub z małej litery... Wielokrotnie piszesz jako jesteście wspaniali kibice, tylko jakoś nie było Was jak graliście na zapleczu... Niby wielkie miasto, ale bez piękniej historii. Mistrza Polski zdobywaliscie w latach 60, teraz jesteście na topie, ale w dalszym ciągu nie potraficie szkolić ..
  • MisiuYogi: Co do Kowalowki, nie wrzucaj wszystkich do jednego worka, bo ja po nim nie jechałem. Ale trzeba przyznać, że 3 bramki można na jego konto wsadzić
  • WojtekOSW46: Większość kibiców podczas wejścia na lód wspierało Roberta i po każdej interwencji bili brawa. Tak to jest jak się ogląda wybiórczo mecz równocześnie sprzedając dywany. Jechaliśmy po Murrayu bo jest psychicznie niezrównoważony.
  • KOS46: Hokejowy1946 tak Ci się zdarza w różnych tematach mijać z prawdą. Ani latach 80-tych nie było przepaści miedzy Katowicami i Unią, ani nie jest prawdą, że "większość jechała po Kowalówce". Jakiś pojedyńczy gwizd się pojawił przy czytaniu składu, ale większość zachowała się w porządku. Kilka razy skandowano podczas meczu "Robert Kowalówka". Nie wiem skad bierzesz te newsy.
Tylko zalogowani użytkownicy mogą korzystać z Shoutboxa Zaloguj się!
© Copyright 2003 - 2025 Hokej.Net | Realizacja portalu Strony internetowe