Hokej.net Logo

Koszmar! Trzecia tercja przekreśliła Polaków. Koniec marzeń

Jednym radość, drugim smutek. Polska przegrywa z Ukrainą [foto: Bartosz Frączek]
Jednym radość, drugim smutek. Polska przegrywa z Ukrainą [foto: Bartosz Frączek]

Reprezentacja Polski ma już tylko matematyczne szanse na powrót do Elity. Biało-czerwoni w niezwykle ważnym spotkaniu przegrali z Ukrainą 1:4. Fatalna w wykonaniu naszego zespołu była ostatnia odsłona, w której zostaliśmy zdominowani przez "Sbirną" i straciliśmy aż trzy gole.

W przekroju całego meczu zespół dowodzony przez Dmytro Chrystycza zaprezentował dojrzalszy hokej. Ukraińcy skutecznie się bronili, potrafili dobrze wykorzystać swoje warunki fizyczne i byli zabójczo skuteczni. Nam w kluczowych momentach zabrakło chłodnych głów, a także spokoju. Graliśmy zbyt pasywnie i rzadko tworzyliśmy sobie dogodne okazje strzeleckie.

Zmiany w formacjach!

Dla naszego zespołu miał to być mecz o "być albo nie być". Zwycięstwo z Ukraińcami, którzy są rewelacją tych mistrzostw, przedłużało nadzieję biało-czerwonych na powrót do Elity.

Róbert Kaláber po porażce z Włochami 1:4 zdecydował się na kilka roszad w składzie. W bramce postawił na Johna Murraya, a kilka zmian nastąpiło też w pierwszej formacji. W obronie u boku Bartosza Ciury zagrał Jakub Wanacki, a na skrzydle za Patryka Krężołka oglądaliśmy Bartłomieja Jeziorskiego.

Te zmiany wynikały z tego, że Ukraińcy w pierwszej formacji mają silnych napastników, jak Denyskin i Zacharow. Do drugiej formacji przesunąłem Kamila Sadłochę, bo liczę, że wspólnie z Alanem Łyszczarczykiem będą w stanie zaskoczyć rywali i coś wykreują – zaznaczył nasz selekcjoner.

W pierwszej odsłonie nie oglądaliśmy bramek. Choć nasz zespół nieźle radził sobie w destrukcji, to dużo słabiej wyglądała faza kreowania akcji. Biało-czerwoni grali zbyt zachowawczo, a także zbyt szybko pozbywali się krążka. 

Wykorzystana przewaga

W drugiej odsłonie oglądaliśmy więcej hokejowych konkretów w wykonaniu obu ekip. Rozwiązał się też worek z bramkami.

Jako pierwsi, w 23. minucie, gumę w siatce umieścili Ukraińcy, ale sędziowie anulowali to trafienie po analizie wideo. Nie mogło być inaczej, bo dobijający gumę Andrij Denyskin uniósł łyżwę i w myśl przepisów dopuścił się celowego kopnięcia krążka (distinct kicking motion). 

Później Denyskin trafił na ławkę kar, a nasz zespół w końcu zrobił użytek z gry w przewadze. Kamil Sadłocha znalazł się w ukraińskiej tercji, zabrał rywala, i zostawił gumę Alanowi Łyszczarczykowi. Ten znakomicie przymierzył z nadgarstka i pokonał Bohdana Djaczenkę.

Ale niebiesko-żółci szybko odpowiedzieli i wykorzystali ogromne zamieszanie pod naszą bramką. Do gumy dopadł Wiktor Zacharow i bez większych ceregieli trafił do siatki. Po dwóch tercjach był remis 1:1. 

Wyższość rywali

Trzecia odsłona była prawdziwym popisem Ukraińcow, którzy po profesorsku wykorzystywali błędy naszego zespołu. 

W 42. minucie Ihor Miereżko uderzył z nadgarstka, ale Johna Murraya uratował słupek. Był to sygnał, z którego nie wyciągnęliśmy wniosków. Chwilę później na prowadzenie Ukraińców wyprowadził Wiktor Zacharow, popisując się pięknym uderzeniem z nadgarstka. Był to jeden z dwóch kluczowych momentów tego spotkania.

Chwilę później znów na ławkę kar trafił Denyskin, ale tym razem "Orły" nie wykorzystały tej szansy. Choć biało-czerwoni oddali kilka kąśliwych strzałów, to Djaczenko nie dał się pokonać.

Drugim przełomowym momentem był gol na 3:1, zdobyty w 51. minucie przez Stanisława Sadowikowa. Ukraiński napastnik wykorzystał serię błędów naszego zespołu i spuścił z naszego zespołu resztki powietrza. Kropkę nad "i" cztery minuty później postawił Daniił Tracht, zamieniając na gola szybką kontrę.

 

Polska - Ukraina 1:4 (0:0, 1:1, 0:3)
1:0 Alan Łyszczarczyk - Kamil Sadłocha, Krystian Dziubiński (25:28, 5/4),
1:1 Wiktor Zacharow (32:23),
1:2 Wiktor Zacharow - Iwan Sysak (43:08),
1:3 Stanisław Sadowikow - Illa Korenczuk (50:16),
1:4 Daniił Tracht - Ołeksandr Peresuńko (55:00).

Sędziowali: Mark PearceMarcus Wannerstedt (główni) - Renārs DavidonisGašper Jaka Zgonc (liniowi).
Minuty karne: 4-4.
Strzały: 27-21.
Widzów: 2355.

Polska: J. Murray - B. Ciura (2), J. WanackiP. Zygmunt, D. Paś, B. Jeziorski - O. Bizacki, M. BrykA. Łyszczarczyk, F. Komorski, K. Sadłocha - K. Górny, M. NarógP. Krężołek, D. Tyczyński, K. Dziubiński - M. Zieliński, K. Biłas (2); K. Maciaś, M. Syty, M. Gościński.
Trener: Róbert Kaláber 

Ukraina: B. Djaczenko - I. Mereżko, I. SysakA. Denyskin (4), W. Zacharow, D. Borodaj - A. Hrebenyk, F. Pangiełow-JułdaszewD. Tracht, J. Fadiejew, I. Korenczuk - H. Warawa, J. RatusznyjW. Lalka, O. Peresuńko, S. Sadowikow - O. DachnowskiO. Worona, I. Kuprijanow, O. Janiszewskij
Trener: Dmytro Chrytycz

Czytaj także:

Galeria zdjęć

MŚ IA: Polska - Ukraina 1-4 [01.05.2025]

Zobacz galerię

Rozgrywki w skrócie

2024/25 - Reprezentacje: Mistrzostwa Świata Dywizji IA

Ostatnie mecze
Zobacz terminarz
Tabela
Lp. Drużyna GP GF GA GD P PIM
1. Wielka Brytania 5 19 9 10 12 30
2. Włochy 5 18 11 7 10 30
3. Ukraina 5 16 10 6 9 26
4. Japonia 5 14 16 -2 7 32
5. Polska 5 8 13 -5 6 28
6. Rumunia 5 6 22 -16 1 40
Zobacz tabelę
Liczba komentarzy: 60

Komentarze

Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze. Zaloguj się do swojego konta!
Lista komentarzy
  • atreus
    2025-05-01 17:20:39

    Cóż za delikatny tytuł artykułu, zero dramatyzmu. Jak się cieniutko gra to wynik jest jaki jest a i tak mogło być gorzej. Dobrze, że z Japonia sie udało wygrać bo przy meczu z WB by było obgryzanie paznokci.

    • Psyduck
      2025-05-01 19:19:17

      A czym tu się dramatyzować? Jakaś amerykańskoczeskobiałoruskopolska drużyna przegrała z Reprezentacją Ukrainy, a wy się podniecanie jakby Reprezentacja Polski grała.

  • Michał83
    2025-05-01 17:21:18

    Z taką postawą w meczu to My nie mamy prawa grać w Elicie. Nie porażka a klęska po całości. Ciekawe jak zaprezentują się z Brytyjczykami na koniec turnieju?

    • Beta
      2025-05-01 17:28:24

      już nie będzie presji to moze jakiegoś punkta urwą

    • kunta
      2025-05-01 22:43:11

      @Beta. Berciu, jak Cię lubię, tak mnie Twój optymizm (nie mylić z dziecięcą naiwnością) rozwala. Do urwania punkta trza mieć argumenty...

  • HokejNo1
    2025-05-01 17:27:44

    Rezultat do przewidzenia . Biorąc pod uwagę ogólną sytuacje trzeba cieszyć się z utrzymania .

    • Hajnel
      2025-05-01 17:47:46

      Jaką sytuację przecież trener Kalaber zabrał ponoć najlepszych, taki Ciura który dziś załatwił Ukrainie 3 bramki zagrał na MŚ za to Macias wrócił do domu bo podobno miał mało min w POfach. Można by wymienić jeszcze kilku reprezentantów którzy wypadli bardzo słabo łącznie z kapitanem reprezentacji.

    • kaem-k1
      2025-05-01 18:17:22

      Nie bierzmy najlepszych, bo oni mają kontrakty i nie da się ich zatrudnić. Chmielewski, Pasiut, Michalski, Maciaś, weżmy tych co może uda się zatrudnić w Unii. Polityka Kalabera i Bigosa, znawcy od obrońców. Katastrofa, trzeba się cieszyć, że się utrzymaliśmy.

  • Ryszard Rr66
    2025-05-01 17:41:48

    jechaliśmy się utrzymać i jest, może w bramce Tomáš Fučík ,była by szansa ale jest selekcjoner

    Informacja pochodzi z portalu Hokej.Net. Czytaj więcej na https://hokej.net/mecz/12115

  • Tomala24
    2025-05-01 17:44:45

    Znowu prowadzili i przegrali. Czy chcieli dowieźć 1-0 do końca.
    Chyba nie było dobrym pomysłem to odmłodzenie kadry. Trzeba budować kadrę na nowo. Kadra U 18 daje nadzieję. Za kilka lat możemy mieć z nich pociechę. A jeśli chodzi o selekcjonera to chyba potrzeba świeżej krwi. Ale takiego co nie jest jednocześnie trenerem klubowym bo mogą być sympatie i testowanie graczy.

  • Domin55
    2025-05-01 17:47:36

    Jechali tam aby nie spaść do niższej ligi tylko się utrzymać i ewentualnie spróbować awansować.Także minimum wykonane nie ma co płakać.Jestesmy po prostu za słabi na awans do elity i tyle.
    Wygrywa z nami zespół aż 4:1 w którym od ponad 3 lat jest niby "wojna"?W składzie Ukrainy trzech zawodników grających w naszej lidze w klubach z ogonów tabeli Koreńczuķ Zagłębie Sosonowiec,Denyskyn i Worona z Torunia czyli szału nie ma.Jednak ogólnie jako cały zespół wyglądali dużo lepiej od naszych.

    P.S
    Panie Czerkawski taki z Pana expert w studiu a i tak nic Pan dla Polskiego hokeja nie robi i nie będzie robił także niech Pan dalej skupi się na swojej pracy celebryty.

    • fruwaj
      2025-05-01 17:49:36

      Dominie - czep się wiatru a nie Czerkawskiego. Chłop nie chce mieć nic wspólnego z tym goownem zwiącym się PZHL i go za to bardzo szanuję

    • Lesiu Bejbe
      2025-05-01 18:03:20

      Jak goscie z PZHL nie potrafią ogarnac strony internetowej i sklepu kibica a Ty chcesz zeby Mariusz z nimi spolpracowal? Przecież to beton. Polski hokej nie istnieje, a duza w tym zasluga centrali i prezesow pokroju Marka Kosteckiego.

    • Uruk_Hai
      2025-05-02 08:00:49

      Kiedyś Czerkawski, Oliwa i Gruth chcieli coś zrobić dla polskiego hokeja. Gruth przywiózł gotowy plan ze Szwajcarii. Całej trójce podziękowano bo PZHL wiedziało lepiej co zrobić. A co do reprezentacji. Powtarzam. Żadnej myśli taktycznej. Żadnego schematu wyjścia z tercji pod presją. Przewagi rozgrywane bez zasłaniania bramkarza. Głownie graliśmy po obwodzie tracą siły na całomeczowe walki przy bandach. Jaki Bigos zrobił bigos w obronie i było widać lepiej niż na talerzu. Pomijam fakt, że Kalaber zabrał ludzi bez formy. Nazwiska nie grają. Podania w poprzek przy niebieskiej niewybaczalne. Podania krzyżowe przez strefę 3-4 kijów zupełnie bez sensu. Mówicie że nie mam gwiazd. A Ukraina ma? Zmienił się trener i zmieniła się gra Ukrainy. To samo w piłce kopanej. Nikt nie gra na swojej pozycji a na dodatek jeszcze Probierz upiera się przy 3 obrońcach i tracimy najwięcej bramek w historii. Taktykę zawsze trzeba dobrać pod możliwości zawodników.

    • Patrick Albert Dole
      2025-05-02 20:19:43

      Robi Czerkawski Cup. To za mało? A może lepiej Czerkawski Arena w Warszawie z topową drużyną w THL z stolicy? Czerkawski Hockey School? No tak, jest Czerkawski golf.

  • Domin55
    2025-05-01 17:50:28

    A dwaj najlepsi zawodnicy z Katowic Pan Profesor i Pan Wronka nie powołani bo mają "kontuzje".
    Podejrzewam że jakby to Katowice grał ważne mecze to by było cudowne uzdrowienia?

  • RafałKawecki
    2025-05-01 17:55:37

    Słabiutcy ci Ukraińcy. A czemu ? Bo nie mają profesjonalnej ligi open. W lidze grają prawie sami Ukraińcy. Słowem nuda. A u nas international level.

    • Stasikówka
      2025-05-01 18:09:10

      Tak liga open to zło, masz rację. Najlepiej świadczy o tym fakt, że gdy u nas jej nie było graliśmy w dywizji 1 B a gdy się pojawiła naszym "problemem" jest tylko brak awansu do elity.

  • Michal Zerdzinski
    2025-05-01 18:18:35

    Hahaha
    Dobrze ze nie spadli.Słpwak się nie nadaje pominął wsxystkich hokeistów Gieksy
    Gdzie Pasiut? Gdzie Wronka? Podobno nie byli kontuzjowani

    • fruwaj
      2025-05-01 18:30:11

      chłopcy z wicemajstra zgłosili kontuzje choć patrząc na całe ich kariery przędzej obstawiam że skoro w reprezentacji nie płacą to oni skutecznie będą ją unikać właśnie poprzez zgłaszanie kontuzji... no chyba że mieli by grać w elicie - to wtedy by zagrali bo udział w elicie w CV to zawsze daje możliwość negocjacji wyższego kontraktu...

  • Stoleczny1982
    2025-05-01 18:27:20

    Już jakiś czas temu mówiłem że Kalaber to amator, nie potrafi zjednoczyć zawodników a reprezentacja nie morze sobie pozwalać aby nie korzystać z zawodników jak Chmielewski, Pasiut, lub Wronka.
    Te "odmłodzenie" kadry wydaje mi się to więcej z musu niż wybór sztabu.

    • Lesiu Bejbe
      2025-05-01 18:54:48

      Podstawowe pytanie, dotyczące pana Kalabera. Jesli trzeba przemowic do zawodnikow w "zolnierskich slowach", tak zeby dotarlo, to po jakiemu?!

    • Domin55
      2025-05-01 19:14:31

      Kalaber to amator?To kogo byś chciał za trenera?Syp nazwiskami.
      Skoro taki amator to powiedz mi jak w Jastrzebiu z tych zawodników co miał wycisnął z nich 110%?Jedyne co można mu zarzucić to to że brak jest takiej ostrej gry na bandach i na pograniczu faulu jaką prezentowało Jastrzebie pod jego wodzą.A w grze reprezentacji jednak już niestety takiej gry nie widać.A gra na tych mistrzostwach tym co mamy.

  • piottter
    2025-05-01 18:48:05

    Szczerze mowiac Ci ukraincy nic specjalnego nie zagrali. Juz bardziej cisli polakow w Sosnowcu na turnieju wiec dziwie sie ze tak w slamazarny sposob tak wysoko dostalismy.
    Powinna byc za to hokejowa zaloba Narodowa przez tydzien. Tylko szkoda kibicow. Jezdza za tą Reprezentacja wszedzie a tu takie - Nic. Brak mi slow.

  • Krzysztof Lip
    2025-05-01 19:25:08

    To ci grali w Ostrawie,ro tem a teraz to niebo a ziemia,z całym szacunkiem dla Kalabera i ekipy,ale w tym roku nie ma szans na awans ,skład wogole nie trafiony,brakuje Wronki,Padiuta,Chmielewskiego,bramkarze też nie bronią najlepiej,Ukraincy ,Włosi to wykorzystali...

    • Psyduck
      2025-05-01 19:34:24

      Po co w Reprezentacji Polski jakiś Polak Chmielewski z Gdańska jak jest Nikolai Syty z Białorusi? Niech Pan Słowak Trener rozda jeszcze paszporty naszym ligowcom z obcychkrajów będziemy się cieszyć, że nasza kadra gra w Elicie - cel na 2026 rok żadnego Polaka w Reprezentacji Polski.

  • Gość GKS
    2025-05-01 19:48:30

    I po co ta krytyka. Drużyna rok do roku zmieniona dokładnie w 50%. Nowych 10 zawodników w kadrze oni potrzebują czasu. Niestety. A zastąpić nieobecnych niewykonalne. Celem od początku było pewne utrzymanie i to zostało osiągnięte. Bicie piany w studio TV czy przez innych komentatorów o powrocie do elity. A niby kim i czym? Gra niektórych napastników w defensywie to katastrofa. Mecze z Włochami i dzisiejszy to pokazują dobitnie. Robienie gwiazdy z tego czy tamtego bo tatuś przyleciał z USA czy rodzice tego to sportowcy i sa na trybunach. Żałosne. Nie wiem czy wybory Kalabera były dobre. Czy decyzje Bigosa pomogły drużynie. Jakim był obrońcą wielu pamięta. Sam kaszkiet to mało chociaż dobrze wygląda. Pewny jestem że odmłodzenie w 50% kadry to fatalny pomysł jeżeli mieli wrócić do elity ale dobry na granie w 1A przez kolejne lata. Oby kadra nie służyła trenerowi za nabór do klubu.

    • Uruk_Hai
      2025-05-02 08:14:11

      Gość GKS. "Gra niektórych napastników w obronie to katastrofa" święte słowa. A dlaczego? Bo takie Bigosy i inni zawodnicy uczą. Teoria to nie praktyka. Praktyk z Kanady, z USA od razu powie młodemu, że stojąc w danym miejscu nie zdąży dojechać do napastnika ale Bigos czy Ćwikła tego nie wiedzą bo sami jak grali źle się ustawiali. Skąd wziąć trenerów? Mówiłem. W USA i Kanadzie fachowców cała masa i za małe pieniążki!! W Kanadzie każdy chce grać w NHL. Udaje się nielicznym i zostaje cała masa świetnych fachowców do zagospodarowania. Ale trzeba podziękować wszelkiej maści byłym "swoim" hokeistom. Sorry taki klimat mamy. Nie ma innej drogi jak praca w klubie. Poza tym popatrzcie jak grają Tychy gdy dyryguje niemi Bagiński a jak gdy jest Tirkkonen. To samo było widać w Unii. Dlaczego polskie kluby w siatkówce prowadzą trenerzy zza granicy gdzie jesteśmy potęgą i nie gramy o utrzymanie? Pytam dlaczego?

  • kunta
    2025-05-01 20:50:58

    W przeciwieństwie do niektórych jestem realistą. Nie spodziewałem się w żadnym wypadku awansu, no chyba, żeby były ze 2 lub 3 mecze fuksowe (z ITA, GBR i UKR). Uważam, że na dziś i jeszcze z 10 lat poziom polskiego hokeja to IA/IB. Zakładałem wbrew marzycielom, że się utrzymamy i tak się stało. Rumuni zagrali z nami chyba najgorszy mecz w jakim ich oglądałem w ostatnim roku, a z Japończykami też szczęśliwie wygraliśmy. Reszta zespołów gra hokej o niebo lepszy od nas i nie ma tu znaczenia, czy kadra jest w przebudowie, bo nasi "starokadrowicze" TEŻ mają technikę gorszą od coraz bardziej uciekających nam zespołom z tzw. 2 ligi europejskiej(albo światowej), a za chwilę dołączą nowi typu Hiszpania, Chorwacja, Korea, Australia, pewnie Chiny itd. I ten stan się nie poprawi, bo u nas po prostu nie ma tre ne rów!!! Czyli ludzi, którzy uczą elementarza hokejowego najmłodszych, potem szlifują umiejętności starszych, a na koniec ELIMINUJĄ błędy i braki... cdn.

    • kijek od szczotki
      2025-05-01 21:02:01

      Niestety w sedno. Nie mam profesjonalnego szkolenia, więc z czego mamy mieć profesjonalną kadrę? Trzeba trzymać kciuki, żeby Słowacy i Czesi dalej szkolili naszych chłopaków. Tylko kij ma dwa końce, bo każdy wyróżniający się skończy w ich kadrach, nawet jeśli tylko młodzieżowych

  • Mario71
    2025-05-01 20:57:49

    Wczoraj Włochy, dziś Ukraina obie ekipy pokazały nam miejsce w hokejowym szeregu. Możemy zaklinać rzeczywistość, ale przy takiej grze, grzechem by było awansować do elity, należy się cieszyc, że nie ma spadku bo naprawdę było o włos, patrząc na mecz z Samurajami. Dzisiejszy mecz jak wczorajaszy wytnij wklej bez pomysłu na grę, wrzutki w tercje na hura, może coś gdzies jakoś, szkoda nawet wspominać o przewagach bo to słowo nawet nie pasuje do tego fragmentu gry w naszym wykonaniu, tak niestety się nie da. Dziś Jasiu miał bumelę w swoim murowaniu niestety, ale to wynik chaosu w grze i braku wiary całej drużyny. Na koniec do Pana trenera ... chyba Pana uwagi są nieskuteczne, albo też nie docierają do zawodników z uwagi na brak posłuchu, bo kiepsko się patrzy na taki obraz realizacji założeń przedmeczowych (może czas zmian na stanowisku da nowy impuls za rok...)

  • kunta
    2025-05-01 20:58:42

    (cd). I nawet gdyby dzisiaj podjęto decyzję o zmianie tego faktu, to i tak nie będzie na to pieniędzy, a już na pewno lodowisk na wyłączność, gdzie tacy ludzie mogliby, gdyby chcieli indywidualnie trenować w dogodnym czasie. Tak więc zostańmy sobie na ten czas tu gdzie jesteśmy, bo awans do Elity to byłoby takie fajnie/niefajnie. Z jednej strony zaszczyt, ale z drugiej frustracja patrząc jak dostajemy łomot od wszystkich. I bez znaczenia są tu nieznaczne nawet porażki w ubiegłym roku, bo były one spowodowane nie wyrównaną w miarę grą , tylko "obroną Częstochowy" i kilkoma fuksiarskimi golami.

  • manek 1906
    2025-05-01 21:04:14

    Panowie, cieszcie się z tego co jest bo praktycznie hokeja w Polsce nie ma. Bez obrazy, cobyśmy mieli robić w tej elicie . Swiat hokejowo dawno temu nam odjechał, a co najgorsze nic z tym nie robimy.

  • TheRocK
    2025-05-01 21:09:35

    Ja trochę nie rozumiem niektórych takiego narzekania na ligę. Ukraina pokazała, że ona nie jest taka słaba. Przecież to trochę nielogiczne narzekanie, że w lidze grają nieźli obcokrajowcy (oczywiście to trochę naciągane). Jeżeli tak jest to taka sytuacja powinna zmuszać młodych i mniej młodych polskich hokeistów do obserwowania, podpytywania ogólnie do podnoszenia własnych umiejętności, podbijania u siebie motywacji, żeby dorównywać i być lepszym od nich. Jeżeli to nie zdaje egzaminu, jeżeli tego nie robią, to po prostu naturalizować zagranicznych z polskiej ligi i tyle. Część krajów z Europy tak robi i nie wychodzą na tym źle. Może wtedy będziemy grać częściej w elicie, może wtedy to wynajdzie większą ilość polskich hokeistów w innych krajach i za Oceanem. Akurat bycie takim poprawnym narodowościowo w hokeju to na świecie nie działa. Nie mam tu oczywiście na myśli Szwecji, Finlandii, Kanady czy nawet Czech gdzie hokeistów jest jak w hurtowni.

    • kunta
      2025-05-01 21:23:52

      To jest metoda??? A co za 5, 7, 10 lat??? Tylko chłopaki z Polską w sercu będą przyszłością naszego hokeja.

    • Psyduck
      2025-05-02 00:06:45

      Po to są rozgrywki międzyNARODOWE żeby np Polacy grali przeciwko Ukraińcom, a nie żeby w "Reprezentacji Polski" grali jacyś obcokrajowcy jak Amerykanie, Czesi, Białorusini lub inni Rosjanie. Jeżeli tego nie rozumiesz to wyjedź najlepiej do Moskwy.

  • Ur. Dla klubu
    2025-05-01 21:17:58

    Brak koncepcji trenerskiej na skład, jego zestawienie, zupełny brak nakreślenia tego co mamy grać przy danym przeciwniku ( sparingi wykorzystały i przełożyły na turniej Włochy i Ukraina), nasz trener nie wiem czego oczekiwał bo położył oba spotkania i tyle … delikatnie pisząc

  • krych
    2025-05-01 21:30:36

    Nie wiem jak to jest ale wszystkie ekipy

  • krych
    2025-05-01 21:34:45

    Pokazują charyzmę i wolę walki na miarę swoich możliwości tylko my tacy jacyś wystraszeni bezradni...

  • Mariusz78PL
    2025-05-01 21:41:55

    Utrzymanie mamy, więc moim zdaniem to sukces mimo wszystko. Patrząc też na to, że skład mocno zmieniony (odmlodzony) plus ubytki w postaci Wronki, Walegi, Fraszki też zrobiły swoje. Osobiscie o awansie nawet za bardzo nie myślałem, bo po prostu na chwilę obecną tam nie pasujemy. Danie szany kilku młodym, to dobry wybór, bo kiedy mają się ogrywać i gdzie jak nie na takich turniejach? Utrzymaliśmy się, to jest najważniejsze, i trzeba iść do przodu, bo za rok łatwiej w tej dywizji nie będzie. Spadła przecież Rumunia, a w ich miejsce awansuje Litwa lub Korea. Tak więc moim zdaniem będzie jeszcze ciężej.

  • Mariusz78PL
    2025-05-01 21:52:05

    Co do minusów, to chyba popełnione jakiś błąd w przygotowaniach, bo kondycyjnie mieliśmy problemy, szczególnie było to widać i wczoraj i dziś szczególnie od połowy drugiej tercji. W trzeciej tercji z Japonia też było to widoczne. Skutecznośc i gra w przewagach też mocno szwankowała, bo stwarzalismy sobie przeciez dogodne sytuacje, ale z ich wykończeniem było już słabiutko. No nic utrzymanie jest, i to jest najważniejsze, a nad błędami trzeba popracować, bo w przyszłym roku łatwiej na bank nie będzie.

  • TheRocK
    2025-05-01 22:15:52

    do kunta - jeżeli inne metody nie działają to i tą trzeba spróbować. Jeśli by to pomogło to by samo się nakręciło. Na początku rzeczywiście, Twoje pytanie jest zasadne, ale potem więcej czasu w elicie, większe zainteresowanie medialne, lepsza pozycja Polski, większe pieniądze, wtedy więcej młodzieży by się garnęło. Większe nagłady na szkolenie. Automatycznie stworzyłby się większy wybór. Przecież to logiczne. Mądrze poprowadzona ta polityka mogłaby doprowadzić do tego, że takie Płachty wybierałyby Polskę a nie Niemcy. Może zza Oceanu pojawiliby się Polacy - emigranci grający w ligach tam. To mogłoby nakręcić też tu na miejscu młodych ludzi, którzy by chcieli być jak oni. Za granicą też by widzieli, że skoro Polacy wychowani tam wracają grać w Polsce, to ogólnie poziom się podnosi i może Ci na miejscu Polacy też by mieli większe szanse na wyjazd z kolei tam. Ale to jest możliwe jakbyśmy grali więcej w elicie. No bo kto chce przyjeżdżać na dywizje?

    • kunta
      2025-05-01 22:38:53

      O to to to! Mądra polityka, zainteresowanie, promocje, zainteresowanie medialne... od tego trzeba zacząć! Jak teraz próżno szukać tych działań w związku, to przy grze w elicie DOPIERO będą się paśli na "sukcesach" i nie łudź się-żadnej aktywności w TYCH tematach nie będzie!

  • peto72
    2025-05-01 22:41:53

    Bezpieczne czwarte miejsce dziękujemy

  • TheRocK
    2025-05-01 22:56:08

    do kunta - oczywiście, że tak, ale tak jak Ci piszę naturalizacja nie jest niczym złym nawet w perspektywie czasu. Bo jeżeli to podniesie poziom i przyniesie lepsze wyniki to o promocje jest lepiej. Chyba lepiej promować lepszy produkt niż gorszy. I nie zgadzam się z Tobą, że naturalizacja zabije polskość. Wręcz może dać odwrotny skutek. Nakręcić młodych do gry, bo hokej wejdzie na wyższy poziom. Nic nie robienie i czekanie na młodych Polaków co mają w sercu Polskę w tym stanie jaki jest to jak czekanie na śnieg w lato przy 20 stopniach. Masz tego przykład teraz, trochę zmodyfikował kadrę dodał niby utalentowanych i co? Reprezentacja cieniem siebie nawet gorsza od tych gorszych chwil z Francją i Kazachstanem. Co jest dreptanie w miejscu skazywanie się na dywizje.

    • kunta
      2025-05-01 23:06:20

      No właśnie Ci piszę, że naturalizacja żadnego poziomu nie podnosi, tylko zaciemnia sytuację. Podniesienie poziomu zastosowali Szwajcarzy, Niemcy i wiele innych nacji od stworzenia programu szkoleniowego młodzieży.

    • TheRocK
      2025-05-01 23:33:05

      Co Ty piszesz? Jak możesz definitywnie powiedzieć, że naturalizacja nie podnosi poziomu? Może tak, jeżeli w Szwecji czy Finlandii byś naturalizował obcych, bo wiadomo, że będą gorsi od rodzimych. Ale wiele krajów ze średniego poziomu w Elicie zaczęło właśnie od tego i równocześnie innych ruchów tak jak piszesz, szkolenia, promocji. Wpuszczenia zagranicznej myśli hokejowej i trenerów. Ja nie piszę, żeby naturalizować i koniec. Nie. Te wszystkie ruchy promocja, szkolenie robić jednocześnie. Naturalizacja tylko może pomóc, dać taki zastrzyk "zastymulować" to wszystko. Szwajcaria!!!! Aleś dał przykład, Chyba najbardziej międzynarodowy kraj hokejowy. Wielka Brytania to kiedyś była ze 100 lat za nami w hokeja. I co? Zaczęła od naturalizacji i tak jak pisałeś promocji. Nie wiem niektórzy siedzą w hokeju i tak jakby obok. Odkąd pamiętam hokejowi reprezentacyjnemu jak oglądam Mistrzostwa Świata towarzyszy naturalizacja. Nawet jak miałem 14 lat to to zauważyłem.

    • TheRocK
      2025-05-01 23:34:22

      i zastanawiało to mnie.

  • manek 1906
    2025-05-02 09:04:39

    Lata uciekają i wraca wiecznie temat kiepskiego szkolenia młodych. Grutch przedstawil co trzeba zrobić, począwszy od stworzenia kadry i programu szkoleniowego takiego jak w Szwajcari na co potrzeba 2 lat i pieniędzy. Mineło chyba z 5 lat a do Grutcha nikt się nawet nieodezwał. Jedzie potem taka nasza kadra, poprostu słabo od młodego wyszkolona i wyników niema i bedzie. My nie to że nie chcemy, ale nieumiemy sworzyć dobrego hokeja. Poprostu dlatego że nic w tym kierunku nie robimy, ale na większych imprezach pilibyśmy piwko zajadali popcorn i czekali na awans. Tak to nie działa, trzeba podjąć wyzwanie i kąkretne szkolenie a za 15 lat nie będziemy chcieli grać z ukrami czy Rumunami itp.

  • narut
    2025-05-02 09:58:00

    rok temu, po spadku, pod wypływem emocji ale i obiektywnej oceny tamtej naszej Rep. uważałem że awans do elity będzie tylko kwestią następnego turnieju, myliłem się wówczas i im dalej jednak od tych mistrzostw (elity) to uświadamiałem sobie że nie tylko awans ale i utrzymanie będzie wyzwaniem - nieunikniona była zmiana pokoleniowa w I rzędzie w formacjach obronnych.. no i dziś się to potwierdziło ...tutaj parę osób od początku to dostrzegało i dla nich szacunek ... za rok będziemy mieli jeszcze większe problemy, bo dojdą spadkowicze z elity, Włochy i Japonia pozostaną zaś awansuje pewnie Korea i to niezależnie od składu w jakim wystąpimy... obrońcy przez ten rok się sami nie zrobią, poziomu odp. nie załapią... natomiast Ukraina obnażyła prawdę o lidze open - to nie jest cud, ukraińscy zawodnicy z ich ligi (wiemy jakiej) i to nie tylko ci powołani na ta ten turniej grali o wiele lepiej od naszych z naszej ligi...

  • danielos8
    2025-05-02 10:00:28

    Nic w tym roku nie zagrało, przede wszystkim plaga kontuzji, przeciętne mecze przed mistrzostwami już zapowiadały problemy, turniej to potwierdził. Brak klasowych napastników, tak się zastanawiam kiedy taki Jeziorski czy Gościński strzelili jakieś bramki, bo w play offach raczej nie, naprawdę mieliśmy sytuacje tylko co z tego. Ale przede wszystkim brak mentalu, jak można prowadzić w dwóch najważniejszych meczach i je potem przerżnąć, psycholog by się chyba przydał, niestety tu wina trenera on za to odpowiada. Dlatego dzięki Panie Kalaber za awans po latach do elity ale chyba czas na zmianę bo ewidentnie potrzeba nowego impulsu.

    • RafałKawecki
      2025-05-02 10:16:00

      Taaa, ten impuls ewidentnie kojarzy mi się z elektrowstrząsami po ustaniu akcji serca...

      Tu nie trener jest problemem a totalna zapaść strukturalna polskiego hokeja. Jak ma być dobrze skoro praktycznie co drugi zdatny do gry polski zawodnik gra w kadrze ?

  • RafałKawecki
    2025-05-02 10:19:24

    Nic to. Jest takie powiedzenie, że politycy zaczynają działać racjonalnie dopiero jak nie mają innego wyjścia. Najwyraźniej tak samo jest ze środowiskiem hokejowym w PL a w szczególności z większością kibiców.
    Trzeba się uzbroić w cierpliwość i odczekać ze 2-3 lata aż to wszystko ostatecznie jebnie na pysk.
    I dopiero potem zacząć odbudowywać na zdrowych zasadach startując od formuły amatorskiej.

    • Arma
      2025-05-02 10:36:26

      To smutne wnioski ale jedyne logiczne w tej całej sytuacji, w Polsce nie ma ludzi którzy potrafią robić hokej a w centrali nie ma ludzi którzy chcą ten hokej robić, ktoś sobie znalazł źródełko w postaci klubów i je doi do granic możliwości, nieważne że poza dwoma klubami reszta klubów jest okrojona do minimum, nie ma dyrektorów sportowych bo ich na to nie stać, ma być kaska na wpisowe i sędziów, reszta jest nieistotna a to dopiero wierzchołek góry lodowej w tym całym syfie

    • Lesiu Bejbe
      2025-05-02 10:42:42

      Pelna zgoda. Taki mamy klimat!

    • danielos8
      2025-05-02 14:08:52

      Już byliśmy na dnie, tym był spadek do IB, i co coś się stało komuś to oczy otworzyło, jedynie co zrobili to ligę open która pozwoliła tej grupce najlepszych zawodników podnieść poziom na tyle żeby się wygrzebać z trzeciego poziomu, na tej fali udało się nawet fartownie do elity na chwilę trafić, ale to wszystko. Możesz sobie zaorać ale nic się nie zmieni nie ma ludzi chętnych do tego by zacząc od nowa, w tym kraju prawie nikogo hokej nie interesuje do tego nie ma kasy a to drogi sport, nie ma klubów w dużych miastach, Warszawa ma 1 lodowisko, taki Bukareszt ma 2 a to tak przez nas lekceważeni Rumuni. Więc wskaż kto ma to zmienić bo Czerkawski na którego kiedyś liczyłem a który mógłby by być tym kim był Boniek dla piłki ale on niestety woli grać sobie w golfa.

    • Lesiu Bejbe
      2025-05-02 23:10:48

      A ja nie dziwie sie Czerkawskiemu, ze na emeryturze woli pograc w golfa, niz ma sam się użerać o polski hokej.

  • szop
    2025-05-02 12:21:30

    zabraklo Wam wszystkiego bylismy wolni przewidywalni nie umiemy podac przyjac, nie da sie grac takich meczy broniac wyniku 0-0 wszystko oparte na szczesciu jak to powiedzial jeden z zawodnikow moze gdzies sie odbije jak widzimy nie odbilo sie nie zasluzylismy z taka gra na awans jako sukces powinnismy traktowac utrzymanie bo Japonia byla od Nas duzo lepsza

  • manek 1906
    2025-05-02 15:04:33

    Czerkawski nie sypnie kasy ani nie skruszy starego betonu. Panowie w polskim hokeju od 30 lat nie robi się nic, to cud ze to jeszcze istnieje. Swiadczy to o tym że mimi wszystko jest grupa ludzi takich jak my co kochają hokej.

    • RafałKawecki
      2025-05-02 20:57:23

      Paradoks sytuacji polega na tym, że ci co kochają, czasem też szkodzą...

© Copyright 2003 - 2025 Hokej.Net | Realizacja portalu Strony internetowe